matematykaszkolna.pl
Logarytmy yrrah: Oblicz log30 8 jeśli log15 3=a , a log2 3=b
4 wrz 18:18
J:
 log38 2 
log308 =

=

 log330 log330 
 1 1 1 1 
log315 =

=

, log32 =

=

 log153 a log23 b 
 1 1 a+b 
log330 = log3(2*15) = log32 + log315 =

+

=

 a b ab 
 2ab 
...czyli: log308 =

 a+b 
5 wrz 08:43
5-latek: Witam sedecznie J emotka Masz pomylke bo log3 8 nie rowna sie 2
5 wrz 09:30
J: Witaj 5−latek...emotka .... chyba jeszcze spałem...emotka
5 wrz 09:34
5-latek: Masz prawo spac emotka
5 wrz 09:35
J:
 log28 2 
...zatem "errata" ... log38 =

=

 log23 b 
5 wrz 09:37
J:
 3 
...

....spadek formy...emotka
 b 
5 wrz 09:38
5-latek: Wiesz co J emotka Ja tak sobie mysle ze jest za duzo wzorow w tych logarytmach emotka Teraz powaznie . Wedlug mnie to jest wymyslanie takich zadan a wlasciwie powinno operowac sie na logarytmach dziesietnych
5 wrz 09:44
J:
 3a 
... no i wynik:

 a+b 
5 wrz 09:46
J: Zgoda.., ale nie aż tak dużo. Z tego co wiem, dzisiaj młodzież na maturze może korzystać z tablic i kalkulatora. Za moich czasów na maturze mogłem mieć przy sobie tylko chusteczkę do nosa..emotka
5 wrz 09:49
5-latek: Powiem Ci ze ja takze emotka
5 wrz 09:51
Ajtek: Czołem Panowie! Ja mogłem mieć kalkulator, nawet matematyczny (oczywiście miałem). A z tablic mogłem skorzystać, po uprzednim zgłoszeniu faktu do komisji, z odpowiednim wpisem w pracy maturalnej. Nie wiem czy ów wpis (fakt skorzystania z tablic) miał wpływ na ocenę.
5 wrz 09:56
J: ... widziałem paru młodych ludzi,którzy np. "wkuwają" na pamięć wzory redukcyjne ..., a to jest już masakra...emotka... widać nikt im tego nie wyjaśnił,że nie ma takiej potrzeby ..emotka
5 wrz 09:56
J: Witaj Ajtek...emotka
5 wrz 09:57
5-latek: Witaj Ajtek emotka Zaraz ide zbierac ziemniaki . Nie ma duzo no ale trzeba pozbierac bo na jutro zapowiadaja u nas deszcz
5 wrz 10:00