Logarytmy
yrrah: Oblicz log30 8 jeśli log15 3=a , a log2 3=b
4 wrz 18:18
J:
| log38 | | 2 | |
log308 = |
| = |
| |
| log330 | | log330 | |
| 1 | | 1 | | 1 | | 1 | |
log315 = |
| = |
| , log32 = |
| = |
| |
| log153 | | a | | log23 | | b | |
| 1 | | 1 | | a+b | |
log330 = log3(2*15) = log32 + log315 = |
| + |
| = |
| |
| a | | b | | ab | |
| 2ab | |
...czyli: log308 = |
| |
| a+b | |
5 wrz 08:43
5-latek: Witam sedecznie
J
Masz pomylke bo log
3 8 nie rowna sie 2
5 wrz 09:30
J: Witaj
5−latek...
.... chyba jeszcze spałem...
5 wrz 09:34
5-latek: Masz prawo spac
5 wrz 09:35
J:
| log28 | | 2 | |
...zatem "errata" ... log38 = |
| = |
| |
| log23 | | b | |
5 wrz 09:37
J: | 3 | |
... |
| ....spadek formy... |
| b | |
5 wrz 09:38
5-latek: Wiesz co
J
Ja tak sobie mysle ze jest za duzo wzorow w tych logarytmach
Teraz powaznie . Wedlug mnie to jest wymyslanie takich zadan a wlasciwie powinno operowac sie
na logarytmach dziesietnych
5 wrz 09:44
5 wrz 09:46
J:
Zgoda.., ale nie aż tak dużo. Z tego co wiem, dzisiaj młodzież na maturze może korzystać z
tablic i kalkulatora. Za moich czasów na maturze mogłem mieć przy sobie tylko chusteczkę do
nosa..
5 wrz 09:49
5-latek: Powiem Ci ze ja takze
5 wrz 09:51
Ajtek:
Czołem Panowie!
Ja mogłem mieć kalkulator, nawet matematyczny (oczywiście miałem). A z tablic mogłem
skorzystać, po uprzednim zgłoszeniu faktu do komisji, z odpowiednim wpisem w pracy maturalnej.
Nie wiem czy ów wpis (fakt skorzystania z tablic) miał wpływ na ocenę.
5 wrz 09:56
J:
... widziałem paru młodych ludzi,którzy np. "wkuwają" na pamięć wzory redukcyjne ...,
a to jest już masakra...
... widać nikt im tego nie wyjaśnił,że nie ma takiej potrzeby ..
5 wrz 09:56
J: Witaj
Ajtek...
5 wrz 09:57
5-latek: Witaj
Ajtek
Zaraz ide zbierac ziemniaki . Nie ma duzo no ale trzeba pozbierac bo na jutro zapowiadaja u nas
deszcz
5 wrz 10:00