matematykaszkolna.pl
Obliczyć obwód i pole trójkąta .Bardzo proszę o pomoc :( Carriessa: rysunek
3 wrz 17:52
daras: wzory zna
3 wrz 17:55
Carriessa: Nie
3 wrz 17:57
daras: to niech poszuka
3 wrz 17:59
daras: narysowałas Δ równoramienny a kąty przy podstawie są różne!? Δ: https://matematykaszkolna.pl/strona/503.html a obwód chyba wiesz co to
3 wrz 18:00
Ben Akiba: piękne masz imię czy wiesz co oznacza ? Jeżeli bok oznaczony "3" jest wysokościa w tym Δ, to jest on prostopadły do podstawy więc: obwód = AB + BC + AC, AB = AD + DB
 3 3 
AC =

= 32 BC =

= 23
 sin 45o sin60o 
AD = 3 BD = 3 obwód = 3 + 3 +32 + 23 = 3(1 + 2 + 3)
 3 
pole =

(3+3)
 2 
3 wrz 22:11
pigor: .. , lub zakładam, że jesteś z gimnazjum, lub nie masz pojęcia o f.trygonometrycznych, to korzystając z rys. powyżej niech D spodek wysokości CD (rzut prostokątny C na AB) i |BD|=x, to z zależności między długościami boków ...; emotka ekierek (45o,90o,45o) i (60o,90o, 30o) masz : z ekierki − ΔBCD : 3= x3 /*3 ⇒ 3p{3]=3x ⇒ ⇒ x=3=|BD| i |BC|=2x= 23, oraz z ekierki − ΔACD : |AD|=|CD|=3 i |AC|=32 , zatem ObΔABC= |AB|+|BC|+|AC|= = 3+3+ 23+ 32=3+32+33=3(1+2+3) − szukany obwód, zaś PΔABC= 12|AB|*|CD|= 12(3+3)*3= 32(3+3. ...emotka
3 wrz 22:51
Eta: rysunek
3 wrz 22:57
Ben Akiba: nie wiedziałem, że w gimnazjum uczą na pamięć długości boków ekierek emotka
4 wrz 07:52
pigor: ... , tu nie ma co uczyć na pamięć, trzeba tylko dobrze wytłumaczyć, a powinno zostać w głowach, a funkcje trygonometryczne są dopiero w szkole ponadgimnazjalnej (tak ona się teraz nazywa)... i dobrze − moim zdaniem...emotka
4 wrz 13:58
daras: i bardzo dobrzeemotka w ogóle nie powinno się nazywać ich sinusami czy tangensami tylko operować na proporcjach boków w Δ czyli na ułamkach, a te są już chyba w 3/4 klasie szkoły podgimnazjalnej? mogę się mylić, bo juz dawno nie chodziłem do szkoły emotka
4 wrz 14:58