matematykaszkolna.pl
liczby GD PLu. 5-latek:
 3−1 9−53 
Wykaz ze :

=p3{

 3+1 9+53 
Wobec tego ze prawa strona nie chce sie ladnie zapisac jest to pierwiastek stopnia 3 z tego wyrazenia , I tez prosba . jesli mozna to bez wolframa bo to jest zadanie z lat 90−tych i jescze tego programu nie bylo emotka
17 sie 09:29
zombi: Usuniemy niewymierności z lewej i prawej strony
 3−1 (3−1)2 3−23+1 
L =

=

=

= 2−3
 3+1 2 2 
 9−53 (9−53)2 156−903 
P = 3

= 3

= 3

= 326−153
 9+53 81−75 6 
Wobec tego nasze równanie przyjmuje postać 2−3 = 326−153, a jest ono równoważne równaniu (2−3)3 = 26−153 Zatem L = (2−3)3 = 8 − 123 + 18 − 33 = 26 − 153 = P
17 sie 09:52
5-latek: Dziekuje emotka Jak co bedzie niejasne dla mnie to napisze
17 sie 10:07
Bogdan: Dzień dobry emotka Można tak zapisać równość (a nie równanie):
3 − 1 

= 3(9 − 53) / (9 + 53)
3 + 1 
17 sie 10:14
5-latek: Czesc Bogdan emotka Faktycznie ze mozna tak zapisac
17 sie 10:27
5-latek: Ja rozumiem ze usunales niewymiernosc z wyrazenia podpierwiastkowego . Jezeli jednak chcialbym to wyrazenie z prawej strony rozpisac tak i z tego usunac niewymiernosc z mianownika to (39−53) / (39+5 3) * (3(9+53)2) / (3(9+53)2= = w liczniku dostane 3(9−53)(9+53)2 =3(9−53)(9+53)(9+53=36(9+53) Natomiast w mianowniku dostane 9+53 Teraz nadal muszse usuwac niewymiernosc z mianownika Wobec tego w liczniku dostane 36(9+53*(9−53) a w mianowniku 6 a tu juz sie poddam Jeszce tylko pytanie. czy do tego momentu jest dobrze? Troche chaotycznie bo nie moge to ladnie w ulamkach rozpisac ale idzie sie domyslec o co chodzi emotka
17 sie 14:33
5-latek: Chcialbym to doprowadzic do konca jesli sie da W liczniku po wymnozeniu dostane 9*36(9+53)−5*3*36(9+3) po sprowadzenie pierwiastkow do wspolnego stopnia dostane 9*6(6(9+53)2−5*633*(6(9+53)2 i jakis pomysl co dalej
17 sie 17:11
Mila: 14:33 dobrze, jeśli chcesz kontynuować to: dalej tak:
(9−53)*36*(9+53) 

= włączam pod pierwiastek (9−53)
6 
 3(9−53)3*(9+53) 
=

=
 6 
 3(9−53)2*6*(81−75) 
=

=
 6 
 362*(156−903) 
=

=
 6 
 363*(26−153) 
=

dalej sam.
 6 
Sposób zombi polecam.
17 sie 19:20
5-latek: Dobry wieczor Miluemotka Pozdrawiam. Serdecznie dziekuje . Teraz widze ze prostszy jego sposob ale chcialem sprobowac po swojemu moze to sprobuje dokonczyc (363*326−153) / 6= (6* 326−153) /6 = 326−153
17 sie 19:45
5-latek: Jeszcze mam takie pytanie Milu Gdziesz kiedys czytalem ze wlasnie pierwiastki stopnia 3 np takie jak tutaj (ten koncowy ) zawsze mozna przedstawic w postaci A2+B3 Moze wiesz cos na ten temat A moze sobie to odpuscic bo z tego co widze to jest malo takich przykladow w liceum do przeksztalcenia ?
17 sie 19:53
5-latek: Powiem CI tez ze niezly hardkor wyszsedl z tego emotka
17 sie 19:55
Mila: L=2−3 W takim razie równość obu stron może zachodzić tylko w przypadku, gdy 26−153=(2−3)3 sprawdzaj.
17 sie 20:12
5-latek: Po pierwsze kolego to ja mam prawie 2 ray starsze corki od Ciebie .wiec troche inaczej Po drugie . Od takich wpisow jest inne forum (jakos na a) slyszalem w riadiu Tam mozna bezkarnie obrazac kazdego . Pewnie nie zwyzywal tylko dal linki do poczytania
17 sie 20:24
5-latek: I jeszce jedno . Nie posdzszywaj sie pod pigora
17 sie 20:25
Mila: emotka? Skończyłeś zadanie?
17 sie 20:31
5-latek: tak tak Miluemotka Skonczylem przedtem ,
17 sie 20:34
5-latek: Milu Powiem szczerze . Zrobilem jeden przyklad z wciaganiem liczby pod pierwiastek i po prostu nie zalapalem ze mozna tak to zrobic tutaj tylko pchalem sie w pierwiastki stopnia 6 .emotka
18 sie 11:54