matematykaszkolna.pl
Zadanko:) Blue: Udowodnij, że punkty przecięcia par dwusiecznych kątów wewnętrznych prostokąta , który nie jest kwadratem, są wierzchołkami kwadratu. Zrobiłam to zadanko, jednak nie jestem pewna, czy do końca wszystko poprawnie uzasadniłam emotka Daję Wam link do mojego rozwiązania i bardzo proszę o opinię, czy to rozwiązanie jest poprawneemotka Z góry dzięki za odp. emotka http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2zqtoxu&s=8#.U9gPaZrwGM8 (Przepraszam za gryzmoły)
29 lip 23:19
kochanus_niepospolitus: Jak dla mnie trochę 'słabe' uzasadnienie równości długości boków kwadratu. Co do wykazania kątów prostych uwag nie mam
30 lip 09:31
Kacper: Rzeczywiście twierdzisz np, że te trójkąty są równoramienne, a brakuje uzasadnienia emotka
30 lip 09:39
Kacper: Twój rysunek nie przedstawia także jedynej sytuacji możliwej w zadaniu emotka
30 lip 10:10
Blue: a jak powinnam te boki udowodnić?emotka
30 lip 10:59
Kacper: Popatrz na trójkąty ABG i DEC emotka
30 lip 11:10
Mila: rysunek 1) EFGH jest prostokątem ( to wykazałaś) 2) ΔCBF≡ΔADH− jako Δrównoramienne prostokątne o przeciwprostokątnej a⇔h=f 2)ΔABG≡ΔDCE − jako Δrównoramienne prostokątne o przeciwprostokątnej b ⇒y+f=x+f⇔ y=x czworokąt EFGH jest kwadratem.
30 lip 17:58
Blue: a więc to tak... no ale połowę pkt bym dostała xd
31 lip 11:40
Kacper: Połowa to czasem za mało
31 lip 12:10
5-latek: Wlasnie powtarazam liczby rzeczywiste . Mila w poscie 30.o7 1758 napisala ⇒y+f=x+f⇔y=x Na podstawie jakie prawa dzialan na liczbnach mozna tak napisac Blue?
31 lip 12:46
J: Cześć "małolat" ..emotka ... chodzi Ci chyba o twierdzenie, a nie prawo ?
31 lip 12:51
Godzio: A to przypadkiem nie jest aksjomat ?
31 lip 12:54
J: .... myślę o twierdzeniu o równaniach równoważnych , uzasadniającym równoważność tych dwóch równań: y + f = x + f ⇔ x = y
31 lip 13:06
Kacper: W teorii grup było coś takiego jak prawo śkreśleń (redukcji) o ile dobrze pamiętam emotka
31 lip 13:06
5-latek: Witam Panowemotka Prawo skreslenia :Jezeli ai b sa dowolnymi liczbami rzeczywistymi to : 1. dla dowolnego c a+c=b+c to a=b 2. dla c nie rowna sie 0 a*c=b*c to a=b Tak mam zapisane w ksiazce
31 lip 13:06
Kacper: skreśleń emotka
31 lip 13:07
Kacper: Oczywiście dowodzi się tego faktu, ale nie na poziomie licealnym emotka
31 lip 13:08
J: Twierdzenie: Dla każdego c prawdziwa jest równoważność: a = b ⇔ a + c = b + c Z powyższego twierdzenia wynika, że do obu stron równania możemy dodać dowolną liczbę lub całe wyrażenie i otrzymamy równanie równoważne. Jeżeli od każdej ze stron równania odejmujemy liczbę, to korzystamy wówczas z tego samego twierdzenia (dodajemy liczbę przeciwną do obu stron równania).
31 lip 13:09
5-latek: Kacper ja to mam zapisane w ksiazce do klasy 1 techniku i liceum zawodowego (1971r) A Ehrenfeucht i O Stande . Na razie sie z niej ucze bo powtarzam to za duze slowo teraz w moim przypadku
31 lip 13:12
J: Twierdzenie to rozszerza się również na nierówności ... a ≥ b ⇔ a + c ≥ b + c
31 lip 13:13
5-latek: J potem mam takie zadanie nr 21
 1 1 
a) Co wiemy o x i y jezeli x+

=y+

Na podsztwie jakiego prawo tak twierdzisz ?
 3 3 
 29 29 
b) na podstawie jakie prawa twierdzisz ze jesli

x=

y to x=y
 17 17 
Dlatego zapytalem
31 lip 13:18
J: Ad a) ... na podstawie twierdzenia Ad b) .... na podstawie twierdzenia ....emotka
31 lip 13:22
J: Tak przy okazji .... co za archaiczne sformułowania zadań. Autor zadania jeszcze nie wie, co twierdzisz, a już pyta dlaczego tak twierdzisz ..emotka
31 lip 13:32
31 lip 13:42
J: No cóż ... Wiki to autorytet , ale ja obstaje przy innej terminologii ...( nie uznaję w matematyce słowa: "skreślamy") ..emotka ... skreślić można sudenta z listy...emotka
31 lip 13:53
5-latek: Jutro bede wstawial kolejne zadania wiec jeslli bedziesz mial ochote to i checi to mozesz mi pomocemotka
31 lip 14:01