matematykaszkolna.pl
kombinatoryka patryk :
 (n+2)! 
Jak rozpisać

 2 
Czy to będzie tak
n!(n+1)(n+2) 

?
n!(n−2) 
12 lip 19:57
patryk : ?
12 lip 20:23
Mila: Dlaczego w mianowniku z 2 zrobiłeś iloczyn z silnią?
12 lip 20:25
patryk : to nie wiem jak to rozpisać ?
12 lip 20:27
Mila: Napisz zadanie od początku.
12 lip 20:34
patryk : Uprość.
12 lip 20:47
sushi_ gg6397228: juz masz uproszczone
12 lip 20:56
patryk : a co w moim poście jest źle /]?
12 lip 20:59
jakubs:
 (n+2)! 
Chcesz uprościć wyrażenie

, ale z tym się nie da nic więcej zrobić.
 2 
12 lip 21:01
sushi_ gg6397228: powinno byc też "n" w mianowniku
12 lip 21:01
patryk :
n!(n−1)(n+2) 

?
2 
12 lip 21:08
Mila: A może tak było?
nawias
n+2
nawias
nawias
2
nawias
 
 
12 lip 21:08
patryk : Jest tak jak podałem !
 (n+2)! 
a)

 2 
 (n+2)! 
b)

 n! 
12 lip 21:38
Mila: W a niewiele sensownego da się zrobić b)
n!*(n+1)*(n+2) 

=(n+1)*(n+2)
n! 
12 lip 21:41
patryk : ale coś da się zrobić ?
12 lip 21:42
Mila: (n+2)!=1*2*3*4*...(n−2)*(n−1)*n*(n+1)*(n+2) To widzisz, że tylko możesz uprościć przez 2.
12 lip 22:30
patryk : to jak to wygląda (n+2)!=n!(n+1)(n+2) to tak jest ?
12 lip 22:32
WueR: Tak. Mozna ewentualnie:
(n+2)! 

= 3*4*5*...*n*(n+1)*(n+2)
2 
12 lip 22:57
patryk: ponawiam.
16 lip 16:26
Mila: Przecież masz napisane.
16 lip 16:30
patryk:
nawias
n+2
nawias
nawias
3
nawias
 
proszę krok po kroku
 
16 lip 16:44
patryk: muszę opanować kombinatorykę+logarytmy i trygonometrię a w szkolę nie miałem tego
16 lip 16:52
asdf: Ok, po kolei:
nawias
n
nawias
nawias
k
nawias
 n! 
=

 (n−k)!*k! 
teraz podstaw: n = n+2 k = 3 rozpisz.
16 lip 17:05
patryk:
(n+2)! 

?
(n−1)!n(n+1) 
16 lip 17:11
Mila: 10! możesz rozpisać tak: 1*2*3*4*5*6*7*8*9*10= w zalezności od potrzeb np. =9!*10 albo =8!*9*10
nawias
n+2
nawias
nawias
3
nawias
 (n+2)! (n+2)! 
=

=

=
 3!*(n+2−3)! 1*2*3*(n−1)! 
 (n−1)!*n*(n+1)*(n+2) n*(n+1)*(n+2) 
=

=

 6*(n−1)! 6 
16 lip 17:15
patryk: skąd ta ostatnia linijka ?
16 lip 17:17
Mila: Chodzi Ci o licznik? ,czy mianownik? Zobacz jak rozpisałam 10! na różne sposoby.
16 lip 17:19
ae: Przekształcenie działania emotka (n+2)!=(n−1)!*n*(n+1)*(n+2)
16 lip 17:19
asdf: (n+2)! = (n+2)(n+1)! = (n+2)(n+1)n! = (n+2)(n+1)n(n−1)!
16 lip 17:22
patryk: O licznik.
16 lip 17:24
Mila: Czy wystarczy rozpisanie kolegów z 17:19 i 17:22? Masz jszcze wątpliwości?
16 lip 17:28
patryk: Nie mogę zrozumieć licznika nadal.
16 lip 17:30
patryk:
nawias
n+2
nawias
nawias
3
nawias
 (n+2)! 
=

=
 3!*(n−1)! 
 (n−1)n(n+1) 
=

?
 6*(n−1)! 
16 lip 17:33
Mila: (n+2)!=1*2*3*4*.......*(n−2)*(n−1)*n*(n+1)*(n+2) = (n−1)!*n*(n+1)*(n+2) Podstaw np. n=20 To w liczniku masz : (20+2)!=22!=1*2*3*4*5*...........*18*19*20*21*22=19!**20*21*22 W mianowniku: 6*(20−1)!=6*19!
16 lip 17:38
patryk:
nawias
20
nawias
nawias
3
nawias
 
takie coś umiem rozpisać ale jak mam te literki to już gorzej
 
16 lip 17:38
Mila: Czytaj 17:38
16 lip 17:40
Mila: Piszesz kolejne liczby naturalne: n liczba naturalna n, n+1,n+2, n+3 −to są 4 kolejne liczby naturalne począwszy od n niech będzie n>10 (n−5), (n−4),(n−3),(n−2),(n−1), n − to 6 kolejnych liczb naturalnych , począwszy od (n−5)
16 lip 17:44
patryk: To mogę jakiś przykład prosić ?
16 lip 18:04
Mila: Najczęściej występują w zadaniach.
 
nawias
n
nawias
nawias
2
nawias
 
1)
  
 
nawias
n
nawias
nawias
3
nawias
 
2)
  
16 lip 18:10
patryk:
nawias
n
nawias
nawias
2
nawias
 n! (n−2)!(n−1)n 
=

=

 2! (n−2)!*2 
16 lip 18:15
patryk:
nawias
n
nawias
nawias
3
nawias
 n! (n−3)!(n−2)n 
=

=

 3! (n−3)!*6 
16 lip 18:18
Mila:
nawias
n
nawias
nawias
2
nawias
 n! 
=

= licznik rozpisujemy, aby uprośćić z (n−2)!
 2!*(n−2)! 
 (n−2)!*(n−1)*n 
=

upraszczamy przez (n−2)!
 2*(n−2)! 
 n*(n−1) 
=

 2 
16 lip 18:19
Mila: Popraw drugi przykład, środkowy zapis.
16 lip 18:20
patryk:
(n−3)!(n−2)(n−1)n 

(n−3)!*6 
Muszę to opanować bo na studiach to jest w programieemotka
16 lip 18:22
Mila: A wynik?
16 lip 18:25
patryk: Jaki wynik ?
16 lip 18:51
Mila:
 (n−2)*(n−1)*n 
=

 6 
16 lip 19:24
Mila:
 
nawias
n
nawias
nawias
4
nawias
 
3)
=?
  
 
nawias
n+2
nawias
nawias
2
nawias
 
4)
=?
  
16 lip 19:25
patryk:
 (n−4)!(n−3)(n−2)(n−1)n (n−3)(n−1)n 
3.

=

 (n−4)!*4! 24 
4. Nie wiem nadal
16 lip 19:29
patryk:
n!(n+1)(n+2) (n+1)(n+2) 

=

?
n!*2! 2 
16 lip 19:41
Mila: (3) po znaku "=" jest źle (4) dobrze.
16 lip 20:11
patryk: Ok, już widzę. Dziękuję za pomoc.
16 lip 20:37
Mila: emotka
16 lip 20:43
patryk: Jutro jeszcze do tego wrócę +trygonometria mnie jeszcze czeka od 0 do arcisn emotka
16 lip 20:44
Mila: Wytrwałości życzę, co będziesz studiować?
16 lip 21:18
patryk: Mechanika i Budowa maszyn na PG emotka
17 lip 12:17
ae: Zastanawialiście się co będziecie robić po Mibm?
17 lip 12:19
patryk: Oczywiście, że tak. Ale moje plany to moja prywatna sprawa emotka
17 lip 12:29
5-latek: Patryk bedzie budowal statki w Niemczech bo nasze stocznie juz nie istnieja
17 lip 12:33
patryk: co ma piernik do wiatraka ?
17 lip 12:44
5-latek: A nawet nie wiesz jak ma duzo . Zeby upiec piernik musisz miec make . A make robi sie w wiatraku emotka)
17 lip 12:47
Soul Monster: Okrętownictwo to bardzo ciekawy kierunek, ale bez odpowiednich "znajomości" i certyfikatów o prace jest ciężko. Zagraniczne stocznie płacą za szkolenia przyszłej kadry, już od tzw.Hauptschule oraz liceach profilowanych. Jeżeli chciałbyś kiedyś pracować w tej dziedzinie to staraj się o wyjazd na wymianę studentów, najlepiej do Dani lub Norwegii.
17 lip 12:47
patryk: Mila masz jeszcze jakieś zadania z rozpisywania tej silni ?
17 lip 17:10
Mila: Tu masz ładne przykłady z rozwiązaniami.
17 lip 17:13
17 lip 17:13
patryk: Dziękuję a jeszcze mam pytanie: Muszę opanować logarytmy( równania+nierówności i zadania z logów)+trygonometria to samo i funkcja wykładnicza od czego zacząć ? Bo mam już mało czasu a chcę zabrać się za granice i dlatego uzupełniam braki ?
17 lip 17:15
Mila: 1)równania , nierówności 2) funkcja wykładnicza 3) logarytmy 4) równania wykładnicze i logarytmiczne 5) trygonometria
17 lip 17:23
patryk: 1. Jakie równania i nierówności ?
17 lip 17:26
Mila: Najpierw 1) liniowe,uklady równań, kwadratowe, wielomianowe, wymierne . Masz jakiś zbiór zadań?
17 lip 17:31
17 lip 17:33
patryk: ale równania liniowe, kwadratowe i wymierne robiłem już. Może bez wartości bez ale robiłem i to dużo przykładów emotka
17 lip 17:33
Mila: Wybieraj to, czego nie przerabiałeś. Z parmetrami rozwiązywałeś?
17 lip 17:48
patryk: Nie, miałem podstawę, zdawałem Fizykę R i Angielski R
17 lip 17:49
Mila: To zabieraj się za równania z parametrami.
17 lip 17:50
patryk: ok. Najpierw liniowe ?
17 lip 17:51
ae: Tak, przygotowania do matury?
17 lip 17:57
patryk: Nie, na studia.
17 lip 17:59
ae: rozumiem, chcesz nabrać "skillu" do liczenia?
17 lip 18:07
patryk: Tak i opanować coś co będę miał na studiach na pewno a nie miałem w szkole średniej emotka
17 lip 18:14
ae: Chcesz zadanka z rozszerzenia? Mogę Ci kilka napisać.
17 lip 18:16
patryk: Na razie zabieram się na równia i nierówności. Więc podziękuję emotka
17 lip 18:17
ae: ok. Jak będziesz miał pytanie pisz
17 lip 18:20
patryk: Określ liczbę rozwiązań równania 2x + 3 = 3x − 5a w zależności od parametru a . Dla tych wartości parametru a , dla których istnieją rozwiązania, podaj je wyznaczam w zależności od x czy od a?
 x−3 
x=5a+3 ? a=

 5 
Co dalej mam robić ?
17 lip 18:37
ae: x=5a+3 a∊R To jest odpowiedź
17 lip 18:39
Kaja: określi liczbe rozwiązań. czyli jedno dla a∊R i ma ono postać: x=5a+3.
17 lip 18:41
patryk: x=5a+3 jedno rozwiązanie dla a∊R ?
17 lip 18:45
ae: tak. To jest takie rozwiązanie, narysuj to zobaczysz dlaczego tak a nie inaczej emotka
17 lip 18:46
Kaja: no tak, bo jakąkolwiek podstawisz liczbę rzeczywistą za a, to zawsze będziesz miał jedno rozwiązanie
17 lip 18:47
patryk: to będzie ukośna kreska ?
17 lip 18:47
ae: Chodzi o to że x=5a+3 będzie miało zawsze jedno rozwiązanie. Gdyby to było równanie z modułem lub wyższego stopnia, rozwiązań może być więcej.
17 lip 18:53
patryk: No tak, rozumiem. Napisałem przecież jedno rozwiązania emotka
17 lip 19:01
patryk: Dane jest równanie: kx2 − 4x + k + 2 = 0 z niewiadomą x . Rozwiąż to równanie oraz zbadaj liczbę rozwiązań tego równania w zależności od wartości k2−4k=−(k+2) dla k=−2 nieoznaczone dla k=2 sprzeczne dla k∊R\{−2.2} oznaczone Sprawdzi ktoś ?
17 lip 20:34
Kaja: chyba nie zupełnie... rozpatrz sobie przypadek gdy: 1. k=0 2. k≠0 i : a) Δ>0 b) Δ=0 c) Δ<0
17 lip 20:40
bezendu: Dobrze zrobił przecież..
17 lip 20:42
Mila: Czy dobrze zapisałeś to równanie? może ma być k2, a nie równanie kwadratowe?
17 lip 20:49
Kaja: nie bardzo rozumiem czemu patryk podstawił pod x k
17 lip 20:50
Kaja: ja bym rozwiązywała rozpatrując przypadki, tak jak napisałam wyżej
17 lip 20:50
Kaja: bezendu jeśli zgadzasz sie z patrykiem to może wytłumaczysz czemu podstawiamy za x k....
17 lip 20:51
17 lip 21:00
bezendu: Ja sprawdzałem tylko wyniki.
17 lip 21:01
bezendu: Źle przepisane, przepraszam.
17 lip 21:02
bezendu: k2x−4x+k+2=0 x(k2−4)=−k−2 k≠{−2,2}
 −(k+2) 
x=

 (k−2)(k+2) 
dla k=−2 nieskończenie wiele rozwiązań dla k=2 sprzeczność dla k∊R\{−2,2} jedno rozwiązanie Tak powinno być zrobione od A do Z !
17 lip 21:05
patryk: Czyli moje jest źle dla x2 ?
17 lip 21:05
Mila: Patryk dla równania kwadratowego jest inaczej, trzeba badać Δ, jak Ci napisała Kaja. Przykład ma być taki jak u bezendu, rozwiązanie też, jeśli czegoś nie rozumiesz to pytaj.
17 lip 21:09
Mila: Załóż nowy wątek, bo długo trzeba przewijać.
17 lip 21:13