matematykaszkolna.pl
wyrazenie nati: rysunek2 − 2 3− 1 3 + 1
11 lip 14:11
asdf:
2 2 


? jezeli tak − wspolny mianownik..
3−1 3+1 
11 lip 14:30
nati: wlasnie tak to jak to zrobic ? mam dac 2 wpspolny
11 lip 14:39
Soul Monster:
2 2 2*(3+1) 2(3−1) 


=


=
3−1 3+1 3−1 3+1 
 2*(3+1) 2(3−1) 2*(3+1) 2(3−1) 


=


=
 3−1 3+1 3−1 3+1 
 2(3−1)−2(3+1) 23+2−23+2 4 

=

=

=2
 32−12 2 2 
11 lip 15:18
Soul Monster: błąd, w 3 linijce licznik ma postać 2(3+1)−2(31)
11 lip 15:20
nati: skad sie za bralo 3 do potegi 2 − 12
11 lip 15:33
Soul Monster: (a−b)(a+b)=a2−b2
11 lip 15:36
nati: ale to 12 do potegi ? tego nie rozumiem skad taka duża liczba do kwadratu? to podniosla 2( 3− 1) − 2( 3+1) i to wszystko podnies do kwadratu ? ale jak wyszlo na dole to ? to mam podnies na dole 3 − 1 i 3 +2
11 lip 15:45
Soul Monster: Nie rozumiem co piszesz Nigdzie nie widzę liczby podniesionej do 12−stej potęgi. Wszystko zapisujesz pod wspólną kreską ułamkową. W liczniku masz 2(3+1)−2(3−1) w mianowniku wzór skróconego mnożenia. (3)2−(1)2
11 lip 15:49
nati: bo nie rozumiem tego : 3 212
11 lip 15:54
Mila: nati Tam w mianowniku korzystasz z wzoru skróconego mnożenia : (a−b)*(a+b)=a2−b2 (3−1)*(3+1)=(3)2−12=3−1=2 Tutaj zapisy potęg w mianowniku źle wyglądają w niektórych przeglądarkach.
11 lip 17:46