matematykaszkolna.pl
Zadanka 5-latek: Dla Lukasa geometrii analitycznej Zadanie nr 1 dane sa dwa wierzchokli trojkata A(4,1) B(7,5) oraz jego srodek ciezkosci M(−4,7) Znalezc miare kąta wqewnetrznego tego trojkata przytrzecim wierzcholku Zadanie nr 2 Szesciokat foremny o wierzcholkach A1,A2A3 A4 A5 A6 jest tak umieszcony w ukladzie wspolrzednych ze A1(0,0) A2(a,0) i a>0 WYznaczyc wspolrzedne pozostalych wierzcholkow tego szesciokata , oraz srodka okregu opisanego na tym szesciokacie Zadanie nr 3 . Dane sa punkty A(2,−1) B(−3,−2) c(1,4) a) znalezc punkt symetryczny do A wzgledem prostej BC b) Oblicz pole rojkata ABC c) Rozwiazac analogicznie do a) zadanie dla A(x1,y1) B(x2 y2) C(x3,y3) Zadanie nr 4 dane sa punkty A(2,1) B(−3,2) C(2m−1,1−m) Dla jakich wartosci m sa one wierzcholkami trojkata a) ostrokatnego B) prostokatnego c) rozwartokatnego d) rownoramiennego ie) rownobocznego . Na razie wystarczy
7 lip 21:49
Lukas: Zadanie 3 i 4 jest banalne. Najgorzej będzie chyba z 2 ? Jutro wstawię rozwiązania. emotka
7 lip 21:57
5-latek: Trzecie moze jest banalne ale zobaczymy czy 4 tezemotka
7 lip 22:04
Saizou : 2 jest proste xd
7 lip 23:59
5-latek: Czesc Saizou Pewnie ze proste Beda dwa polozenia szesciokata W pierwszym polozeniu mamy A3(1,5a, 0,5a3) A4(a, a3) A5(0, a3) A6(−0,5a, 0,5a3) i S(0,5a, 0,5a3) Ale jak do tego dojsc niech kombinuje
8 lip 16:27
Saizou : ja to wiem 5−latek choć analityczna to wg. mnie jeden z najdziwniejszych działów matematyki
8 lip 16:57
5-latek: Ten ujdzie ale rachunek prawdopodobienstwa to wedlug mnie jest najdziwniejszy (co autor mial na mysli?)
8 lip 17:06
Saizou : w sumie tak.... ale to przyjemny dział
8 lip 19:27
zawodus: O ile wiesz jak rozwiązać zadanie
8 lip 19:30
Saizou : a no tak... to inna para kaloszy
8 lip 19:31
5-latek: Cos chyba nie takie banalne bo dlugo liczy emotka
8 lip 22:18
Saizou : bo nie jest trywialne emotka
8 lip 22:21
5-latek: No to poczekamy . W sumie ma jeszce troche czasu na rozwiazanie. Do matury jeszce troche czasu maemotka jaki wybor Blażeju
8 lip 22:24
Saizou : matematyka, tylko gdzie to nie wiem, czekam czy się dostałem do Wrocka
8 lip 22:29
Eta: Dla Lukasa zad1/ 5 pkt W czworokącie ABCD przekątne AC i BD przecinają się w punkcie E(−2,5) wiedząc,że |AE|: |EC|=|BE|: |ED|=3:1 oraz → → AC=[4,6] i BD= [−8,−2] Wyznacz współrzędne wierzchołków tego czworokąta Wykaż,że ten czworokąt jest trapezem i oblicz jego pole
9 lip 21:26
Lukas: Ale ja wektorów wgl nie znam emotka
9 lip 21:32
Eta: To jak uczysz się geometrii analitycznej? bez wektorów? W geometrii analitycznej wiedza o wektorach, to podstawa !
9 lip 21:42
Lukas: Uzupełniam braki, omijam zdania z wektorami i próbuje jakoś inaczej je zrobić.
9 lip 21:44
Mila: Wektory są łatwe, bo je widzisz, to jest konkret a nie abstrakcja. Pokonaj swoją niechęć do wektorów, a przekonasz się jak ułatwiają rozwiązywanie zadań. Chyba nie bawiłeś się w dzieciństwie w podchody, nie grałeś w okręty?
9 lip 23:04
Lukas: grałem w statki a co to ma wspólnego z wektorami ?
9 lip 23:06
Mila: Odczytywanie wsp. wektora.
9 lip 23:23
Lukas: Tak się zniechęciłem, że od tygodnia zrobiłem dwa zadania. Muszę się jakoś zmotywować.
9 lip 23:24
Mila: To odpocznij trochę, zajmij się pracą fizyczną, rozrywkami ( z umiarem ) i wszystko będzie dobrze. Miłych wakacjiemotka
9 lip 23:46
Lukas: Dziękuję Mila i Tobie również życzę udanego wypoczynku emotka
10 lip 21:21
5-latek: Ale zadania dalej sa niezrobione (nawet 3 −banal )
11 lip 16:11