matematykaszkolna.pl
aa Hugo: Czy jest ktoś na forum (z osób mądrych) kto miałby ochotę nauczyć granic ciągu ? Obiecuje szeroki zapał
3 lip 19:27
Saizou : szeroki zapał, a przytyło mu się ?
3 lip 19:29
Maslanek: Wrzucaj zadania, które próbujesz rozwiązać i się będzie wtedy myślało emotka
3 lip 19:29
Hugo: ok (: ... obczaiłem na youtube sa jakieś "kursy" popróbuje
3 lip 19:30
Hugo: Saizo ja w przeciwieństwie do cb nie mam na imie 100% z matmy tak że tego ...
3 lip 19:31
Krzysiek: A to Hugo nie możesz iść do biblioteki albo kupić jakiś zbiór zadań z analizy? np. Krysicki, Włodarski −większość bardzo łatwe,standardowe zadania+ przykłady jak rozwiązywać.
3 lip 19:37
Hugo: emotka wezme to pod uwagę
3 lip 19:41
Saizou : nie wiem kogo tak nazywasz............a zapomniałem przecież to o Vax'ie mowa
3 lip 19:48
Hugo: http://www.dss.agh.edu.pl/stypendia-rektora.html zad 1) Znając ówczesne ceny piw na polskim rynku oblicz optymalną ilość (kierując się smakiem i ceną) puszek jaką może kupić Jan Kowalski za kwotę 670zł emotka
3 lip 19:52
Hugo: Who is Vax?
3 lip 19:52
Saizou : olimpijczyk z 2 klasy LO jeśli dobrze liczę (znaczy się teraz idzie do 2 LO)
3 lip 20:00
Maslanek: A nie będzie teraz studiował?
3 lip 20:02
Hugo: robie te limy teraz i to wyciaganie takie dziwne przed nawias :3
3 lip 20:11
Hugo:
 7n2+5n 
an=

 n3+4n2−1 
czyli tak....
 7n2+5n n3(7/n+5/n2) 
limn =

=

 n3+4n2−1 n3(1+4/n−1/n3) 
(0+0) 0 

=

=0
(1+0−0) 1 
dobrze ?
3 lip 20:16
Maslanek: Po obu pierwszych równaśkach brakuje lim (n→). reszta ok.
3 lip 20:18
jakubs: Dobrze emotka
3 lip 20:18
o nie: tak, chociaż ja praktykuje wyciąganie mniejszej potęgi ( n2 ) zostaje mi n w mianowniku i
 1 

−> 0 , ale to kompletnie bez znaczenia pewnie
 n 
3 lip 20:19
Trivial: Pojęcie granicy ciągu jest intuicyjnie proste − jest to nic innego niż to, co dzieje się z wartością ciągu gdy zwiększamy n coraz bardziej. emotka
3 lip 20:29
Hugo: b)
 n5 −2n 
bn=

 13n+1 
 n(n4−2) n4−2 −2 
bn =

=

=

=
 n(13+1/n) 13+1/n 13+0 
.............................................. Hugo jesteśmy wdzięczni za podejmowanie trudnych kwestii matematycznym na poziomie doktoranckim dlatego w pełni wdzięczności i ogromu podziwień chcemy na Pańskie ręce złożyć oto halucynogenne zioło.... rumiankoweemotka ku owocniejszej pracy emotkaemotkaemotkaemotkaemotkaemotka emotka ......................................................... DISSS umc umc umc DISSSSSS ułu ułu
3 lip 20:34
Hugo: Trivial profesora nie interesuje BRUTAL FORCE albo metoda EASY ! if u know what I mean.. psorze ...skromnie idąc twoim rozumowania wszystko w matmie jest intuicyjne ! if not why not ! ! ! silnia siła silłka
3 lip 20:38
Hugo: Lubicie JB? James Blunta
3 lip 20:39
jakubs: Hugo zmień dilera
3 lip 20:40
Hugo: Wy sie śmiejcie ale Koci miętka rośnie mi w ogródka a to jest Halucynogenne i Legalne !
3 lip 20:41
Trivial: Jest taki cytat: "Wszystko jest trudne, nim stanie się proste". Powinno być raczej: "Wszystko wydaje się trudne, nim zdamy sobie sprawę, że tak naprawdę jest proste". emotka
3 lip 20:49
Hugo:
 −n+2 
an=

//potęgujemy?
 9n2−3n−1 
 −n+2 (−n+2)2 
lim n−>oo

=

 9n2−3n−1 9n2−3n−1 
 n2 −4n +4 n2(1 −4/n +4/m2) 
=

=

 9n2−3n−1 n2(9−3/n−1/n2) 
n2(1 −4/n +4/m2 (1− 0 +0 1 

=

=

n2(9−3/n−1/n2) (9−0−0) 9 
3 lip 20:58
Hugo: Trivial mam lepsze... 'Nie takie Trywialne jak mówią' . Wiara w istnienie wyższego dobra . . . . . tak btw .... dziwna emotka [+18]
3 lip 21:01
Mila: Co to jest 20:58 ?
3 lip 21:03
Saizou : nic nie potęgujemy emotka
 −n+2 
 2 
n(−1+

)
 n 
 
limn→+

=

=
 9n2−3n−1 n2(9−3/n−1/4n2) 
 2 
n(−1+

)
 n 
 −1+0 1 

=

=−

n(9−3/n−1/4n2) 9+0+0 3 
3 lip 21:03
Maslanek: Żadnych potęg emotka Wyciągasz najwyższą potęgę z licznika i mianownika. emotka
3 lip 21:04
Hugo: em? liczymy granicę ciągu... odnośnie zapisu jeszcze nie wiem wszystkiego i sobie patrzam MILA emotka !
3 lip 21:04
Hugo: ciekawe.... to dziękuję
3 lip 21:05
jakubs:
−n+2 −n+2 

=

=
n2(9−3n1n2) n(9−3n1n2) 
n(−1+2n) 1 

=−

n(9−3n1n2) 3 
3 lip 21:06
jakubs: Jestem taki szybki emotka
3 lip 21:07
Hugo: ostatni będą pierwszymi emotka . . @Jakubs nic nie jest gorsze niżeli dochodzić ..do zadania.. za pierwszym razem . . . Porażki uczą nas nieporównywalnie więcej niż zwycięstwa
3 lip 21:10
Hugo: no teraz na to patrzę to dziwne robiłem rachunki na ty ułamku
3 lip 21:17
Trivial: A gdzie limesy!
3 lip 21:18
jakubs: Trivial mistrzu przepraszam emotka Z tego zapędu zapomniałem limków
3 lip 21:24
Hugo:
 3n+2 
bn=

 3n+n2+1 
 3n+2 
lim n

// n2 wyciągamy w pierw.?
 3n+n2+1 
 3n+2 3n+2 

=

 3n+n2(1+1/n2) 3n+n(1+1/n2) 
n(3+2/n) 3+2/n 

=

n(3+(1+1/n2)) (3+1+1/n2) 
3+0 

= U{3]{4}?
(3+1+0) 
3 lip 21:35
Hugo: Trivial a ty który rok teraz na studiach ?
3 lip 21:37
Trivial: Niedługo ostatni. (:
3 lip 21:41
Hugo: Ooo a) Plany na później b) A jaki kierunek kończysz i czy polecasz
3 lip 21:41
Trivial: a) Moje plany są prywatne. b) Informatyka stosowana − jednocześnie dobra i zła.
3 lip 21:43
jakubs: Możesz rozwinąć dla czego zła ? Rekrutuję się na IS na WFiIS i każda opinia jest dla mnie cenna, szczególnie od Ciebie.
3 lip 21:45
Hugo: teraz takie głupsze bn=n2+nn2−2n =n2(1+1/n)n2(1−2/n)=n(1+1/n)−n1−2/n (1+0)1−0 = =0 mam do tego odp zaraz sprawdze : >
3 lip 21:52
Hugo: No właśnie powiedz mi ! bo ide na przemysłową informatykę.. i czy warto?
3 lip 21:52
jakubs: to wyrażenie nieoznaczone emotka Ja bym to zrobił przez mnożenie przez sprzężenie.
3 lip 21:53
jerey: albo zwyczajnie wyciągnąć n'a przed nawias i wtedy masz *0=
3 lip 21:55
jerey: w sumie to tez nieoznaczone xD
3 lip 21:56
jerey: to przez sprzężenie
3 lip 21:56
Metis: Hugo uczę się z tobą emotka
 1−0+0 
Wyciąganie przed nawias rozumiem , a skad te

hmm?
 9−0−0 
Z czego to wnioskujecie emotka
3 lip 21:57
Trivial: Na plus: dość dużo wolnego czasu, szczególnie na starszych latach − można spokojnie pracować. Na minus: sporo przedmiotów "zapychaczy". Poza tym jest dużo matematyki, fizyki, elektroniki, metod numerycznych i symulacji fizycznych, co nie każdemu przypada do gustu; dość mało teorii. Dużo wolnego czasu pozwala na samodzielny rozwój.
3 lip 21:57
Hugo: odp to 1,5 : > ... wgl inna metoda (a+b)(a−b)=a2−b2
3 lip 21:58
jakubs:
 3 1 
Metis

do 0

podobnie i dalej korzystając z twierdzenia o arytmetyce
 n n2 
granic. Polecam https://www.youtube.com/watch?v=HrFV1NjGP-Y Trivial dzięki emotka
3 lip 22:01
jakubs: Na WFiIS na studiach 1 stopnia, są 2 przedmioty elektronicznie, a fizyka tylko na 2 i 3 semestrze. Metody numeryczne nie wiem dokładnie co to jest, ale no jest tylko na 2 semestrach. Matematyki najwięcej na 1 semestrze, bo 3 przedmioty. Dalej na 2 i 3 semestrze po 1 przedmiocie. Myślę, że jak uda mi się dostać, to jakoś to przetrwam.
3 lip 22:06
Mila: 21:52 masz symbol nieoznaczony (wpisz w googl) Tak nie możesz ustalic granicy. lim n→(n2+nn2−2n)=
 n2+n+n2−2n) 
=lim n→(n2+nn2−2n)*

=
 n2+n+n2−2n) 
 n2+n−n2+2n 
=lim n→

 n2+n+n2−2n 
teraz dokończ z ładnym zapisem.
3 lip 22:06
Hugo: dlaczego moja metoda zawodzi bn=lim 1−>oo n2+nn2−2n =n2(1+1/n)n2(1−2/n)//wyciągam n2 przed nawias n1+1/n−n1−2/n //wyciągam n przed pierwiastek (1+0)1−0 = =0 //skracam
3 lip 22:07
Trivial: jakubs, nowy syllabus ma mniej zapychaczy. W ogóle jest jakiś bardziej przemyślany. emotka
3 lip 22:09
Hugo: Milo masz ten sam sposób jaki podał autor zadania https://www.youtube.com/watch?v=ttKxeOnyH7I Tylko dlaczego to tak sie robi a nie tamtym sposobem
3 lip 22:11
Hugo: Trivial ale filozofia dalej jest?
3 lip 22:12
Trivial: Hugo, jaka filozofia?
3 lip 22:13
Mila: Hugo poczytaj trochę teorii, bo źle się nauczysz i będziesz utrwalał błędy. Zobacz Analiza 1. Skoczylas.
3 lip 22:14
Hugo: mam wrażenie(?) że Milo nie dopisałaś "z twierdzenia Hospitala"
3 lip 22:15
jakubs: Hugo sprawdź syllabusy. Na IS na WFiIS nie ma, ale na EiT na WIEiT jest przedmiot humanistyczny. http://syllabuskrk.agh.edu.pl/2014-2015/pl/treasuries/academy_units/offer
3 lip 22:16
Hugo: ok poczytam Trivial: podobno jakaś filozofia środowiskowa... emm A powiedz mi na AGH jest kilka informatyk i czy przemysłowa jest spoko? na inne sie i tak nei dostane
3 lip 22:16
jakubs: Nie twierdzenie, ale reguła. Dokładnie Reguła de l'Hospitala, ale to się wykorzystuje do granic funkcji o ile dobrze wiem emotka
3 lip 22:17
3 lip 22:19
jakubs: * zwracam honor, wiki pokazuje również twierdzenie. Wybacz Hugo emotka
3 lip 22:19
Hugo: klękaj przed Panem ! stawiasz mu... zimne piwo
3 lip 22:20
Hugo: Mam koleżankę na AGH, patrzę w neta i do was i tak się uzupełniam : )
3 lip 22:21
jakubs: Jak będzie okazja się spotkać to stawiam browarka Widzę, że na IMiIP prawie tyle fizyki co na WFiIS. Według mnie trochę głupie, żeby na IS było tyle fizyki i jeszcze chemia i metaloznawstwo na takim wydziale.
3 lip 22:24
Obiektywny obserwator: Stary, mam dobre serce i dam Ci od siebie dobra rade... 1. Pobierasz program uTorrent (jest darmowy) 2. Wpisujesz w google "site:chomikuj.pl etrapez .torrent" i pobierasz sobie jakiś plik .torrent z kursem etrapez 3. Otwierasz plik .torrent w programie, zostawiasz pobieranie na noc i masz swietny kurs do nauki matematyki emotka Jesli kurs nie zechce sie pobierac w programie (malo seedow/peerow) − pobierz plik .torrent z innego chomika, powinno pomoc Wazne, zebys napisal dokladnie "site:chomikuj.pl etrapez .torrent" Ewentualnie zostaja Ci dwie opcje na pobranie kursu: "site: peb.pl etrapez" (bez spacji pomiedzy site: a peb.pl; wywala mi buzke wiec dalem spacje) lub "sitearkwarez.pl etrapez" (tu trzeba sie za darmo zarejestrowac) na powyzszych stronach bedziesz pobieral ze slabym transferem i w czesciach, ale pobierzesz i bedziesz mogl sie uczyc... emotka ten w/w kurs etrapez jest swietny, bardzo przystepny i z pewnoscia bedziesz mogl latwo siekac matme po nim, naprawde P O L E C A M ksiazki mozesz odstawic do lamusa, etrapez wymiata wisisz mi piwo za ukierunkowanie cie na wakacje, mozesz nauczyc sie wieeeeele matmy! emotka
3 lip 22:27
Hugo: dziękuję ! a pan Obiektywny obserator który rok studii?
3 lip 22:36
jakubs: Obiektywny to nielegalne ! Zobaczyłem sobie teraz na D−10 tzn. budynek WFiIS i wygląda na bardzo stary i zmęczony
3 lip 22:36
Hugo: chomik pl/Waciaki/−torrent/Etrapez*2b8*2bkursow*2bmatematyka,1643895316.torrent : >
3 lip 22:38
Hugo: a tam ... to ludzie budują imprezy nie budynki Tam sie po orientuje odnośnie tego co Obiektywny obserwator zalecił i mykam w kimono. Jutro mam turniej szachowy
3 lip 22:39
jakubs: Powodzenia na turnieju emotka
3 lip 22:40
asdf: google −> 310 granic krok po kroku (niektore dla poczatkujacego moga byc zbyt straszne)
3 lip 22:42
Hugo: mam dla was jeszcze suchara skąd sie wzielo 'xd'? to był kiedyś tajny odwrócony skrót matematyków na całke: ∫f(x)dx
3 lip 22:47
Metis: Ja dzisiaj usłyszałem suchar,który mnie osobiście ujął , ale nie wiem czy moge go tu napisać
3 lip 23:09
asdf: Hugo, a co to jest ten dx? ;>
3 lip 23:10
Trivial: Ponadto, czemu nie jest to po prostu "odwrócone dx", które jest samodzielnym obiektem matematycznym.
3 lip 23:30
Ada: jakubs bo to jest trochę informatyka pod fizykę. Bardzo dużo prac magisterskich i inżynierskich są pisane jako symulacje zjawisk fizycznych. Ale jest całkiem spora obieralność, i chyba jak się chce to można robić co innego emotka Budynek jest owszem stary i zmęczony, ale z roku na rok remontują coraz więcej (i nawet, żeby było kolorowo jest sala różowa )
3 lip 23:34
jakubs: O widzę, że Ada studiuje na WFiIS. Dziękuję za wypowiedź emotka
3 lip 23:47
Janek191:
 a2 − b2 
a − b =

  a + b 
więc
 n2 + n − ( n2 −2n) 
an = n2 + nn2 − 2n =

=
 n2 + n + n2 −2n 
 3n 
=

= ( dzielimy licznik i mianownik przez n )
 n2 +n + n2 − 2n 
 3 
=

 1 +1n + 1 −2n 
zatem
 3 3 
lim an =

=

  1 + 0 + 1 − 0 2 
n →
4 lip 07:58
Janek191:
  3n + 2 
bn =

= dzielimy licznik i mianownik przez n
  3n + n2 + 1 
 3 + 2n 
=

  3 + 1 + 1n2 
więc
  3 + 0 3 
lim bn =

=

  3 + 1 + 0 4 
n→
4 lip 08:04