matematykaszkolna.pl
Wlasnosci 5-latek: Czy uporzadkujemy dokladnie zbor lioczb naturalnych przyjmujac ze a),, a poprzedza b'" znaczy a >b b) ,, a poprzedza b" znaczy a jest dzielnikiem b Co do a to tak bo 1. Wlasnosc antysymetrii a>b⇒ nie prawda ze b<a 2. Wlasnosc spojnosci a≠b⇒a>b lub b>a 3. Wlasnosc przechodniosci a>b i b>c ⇒a>c co c do b to pewnie nie uporzadkujemy tylko ktora wlasnosc nie bedzie spelniona
25 cze 21:09
5-latek: w 1 wlasnosci ma byc oczywiscie b>a
25 cze 21:12
5-latek: Wydaje mi sie ze nie bedzie spelniona wlasnosc 2 .
26 cze 19:17
zawodus: b) oczywiście nie jest spełnione w zbiorze liczb naturalnych emotka nie bardzo rozumiem w ogóle polecenie
26 cze 20:20
5-latek: Czescemotka Dzieki , ale nie wszystkie te warunki nie beda spelnione ? Mam taki paragraf do przerobienia pt Porzadkowanie zbioru (dokladne uporzedkowanie zbioru ) Mowimy z ezbior jest dokladnie uporzadkowany jesli za spelnione te 3 wlasnosci (antysymetrii, spojnosci i przechodniosci . Mam w tym paragrafie podane 4 przyklady miedzy innymi taki ze : W dzienniku szkolnym wpisano nazwiska uczniow w porzadku alfabetycznym. W ten sposob uporzadkowano zbior uczniow klasy Wiec uczen a poprzedza ucznia b bo nazwisko ucznia a jest przed nazwiskiem ucznia b Jesli uczen a poprzedza ucznia b to uczen b nie porzedza ucznia a . Z dwoch uczniow a i b uczen a poprzedza b lub uczen b poprzedza a Jesli uczen a poprzedza b i b poprzedza c to mozna byc pewnym ze a poprzedza c . Takie wlasnosci uporzadkowania uczniow zapiszsemy symbolicznie I. a poprzedza b to b nie porzedza a (wlasnosc antysymetrii) II.a nie rowna sie b to a poprzedza b lub b poprzedza a (wlasnosc spojnosci ) III. a poprzedza b i b poprzedza c to a poprzedza c .(wlasnosc przechodniosci ) Wiec uoprzadkowalismy w tem sposob doikladnie zbior uczniow w wklasie Wlasnie poprzez te 3 wlasnosci I teraz chodzi o to zeby w ten sam sposob wykazac ze nie mozemy dokladnie uporzadkowac zbioru liczb naturalnych jezeli przyjmiemy ze a poprzedza b znaczy ze a jest podzielnikiem b Przepraszam ze tak sie rozpisalem ale chcialem zebys wiedzaial o co dokladnie chodzi
26 cze 20:50
zawodus: 4 ≠ 6 ⇒ 4|6 lub 6|4 (prawda) (fałsz) lub (fałsz) Zatem całe zdanie jest fałszywe. Niespełniona relacja spójności emotka Czy coś w tym stylu Ogólnie relacja podzielności nie jest spójna na zbiorze N+ emotka
26 cze 21:27
zawodus: Tylko twoja definicja relacji spójnej mi się nie podoba emotka Chodzi o to żeby każde dwa elementy były ze sobą w relacji a 4 i 6 nie są emotka
26 cze 21:31
5-latek: OKemotka Chyba zaczne czytac tego Mosznera(o relacjach ) . Ogolnie potrzebne mi to bylo do zrozumienia aby potem robic zadanka ze Zbioru Trelinski Serafin
26 cze 21:32
5-latek: Mam w ksiazce zapisane tak Wlasnosc spojnosci a≠b⇒a poprzedza b lub b porzedza a
26 cze 21:34
zawodus: Teraz znalazłem jeszcze inną definicje relacji spójnej. Można by się zastanowić czy są one równoważne emotka zapewne tak emotka
26 cze 21:43
tyu: Witam Was 5−latek zrobiłeś już cały materiał ze szkoły średniej. Ogólnie na jakim jesteś etapie przygotowań, bo ja czuję, ze mi czas ucieka przez palce. Została mi tylko geometria z 3 klasy i kilkanaście zadań z gwiazdką ze zbioru Pazdro z trygonometrii i logarytmy. No i jak to zrobię to biorę się za testy już pod maturę dedykowane
26 cze 21:50
zawodus: tyu nasz 5−latek nie spieszy się na maturę emotka
26 cze 21:53
tyu: emotka
26 cze 21:54
5-latek: Czesc tyu emotka Tak jak napisal zawodus mi sie na mature nie spieszy (juz ja dawno zdalem ) Zabralem sie teraz za powtarzanie geometrii ale nie tak okrojonej jak teraz . Moge na to poswiecic nawet caly rok
26 cze 22:21
5-latek: Klasa 3 to mam rozumiec ze bedzie to stereometria Tak? Wiec albo zdaze do Nowego Roku albo zaraz po Nowym Roku bede wstawial zadnia z e stereometrii wiec jesli zechcesz skorzystac to bardzo prosze emotka Ale opanuj dobrze trygonometrie i przekroje bryl
26 cze 22:26
tyu: tak stereometria. To mnie właśnie trochę przeraża. Nie wiem jak mam do tego się zabrać. Bo chciałbym już zacząć robić testy,ale nie mam dokończonego całego materiału, więc pomyślałem sobie, że jeden dzień na powtórki a jeden dzień na dokończenie np stereometrii. Nie wiem, czy to dobry pomysł. Ktoś tu na forum chyba napisał (albo gdzieś indziej to słyszałem), że lepiej umieć część materiału a dobrze niż wszystkiego się "nauczyć", ale nie do końca zrozumieć to czego się uczyło. Więc pomyślałem, że wezmę się za powtórki, by jednak "coś" umieć dobrze.
26 cze 22:34
5-latek: I dobrze Wstawiaj swoje zadania i pisz czego nie rozumiesz (otwarcie ) . Nie boj sie pytac . Sa tutaj na forum nauczyciele (np. Mila Eta Janek 191 , Bogdan ) pozdrawiam wszystkichemotka a takze inni ktorzy ktorzy CI pomoga Jest jeszce jedna Pani krystek Pozdrawiam i emotka (chociaz juz coraz mniej zaglada na forum) ale tez CI pomoze jak zauwazyles ja tez sie pytam jesli czegos nie rozumiem
26 cze 22:43
tyu: będę na pewno korzystał z pomocy osób, które są na forum
26 cze 22:52
Mila: 5−latek, uczy się dla przyjemności.emotka tyu, kiedy tę maturę zdajesz?
26 cze 23:38
αβγδπΔΩinnerysuję
Φεθμξρςσφωηϰϱ
±
imię lub nick
zobacz podgląd
wpisz,
a otrzymasz
5^252
2^{10}210
a_2a2
a_{25}a25
p{2}2
p{81}81
Kliknij po więcej przykładów
Twój nick