matematykaszkolna.pl
przeksztalcenia zadanie: Wyznaczyc jadra, obrazy oraz ich bazy podanych przeksztalcen liniowych. a) T: R3→R4 T(x, y, z)=(2x−y−z, x+y+4z, 2x+y+5z, −x−z} jadrem jest prosta w przestrzeni R3 o rownaniu: x=−t y=−3t z=t baza: lin{(−1, −3, 1)}; dim(KerT)=1 imT=lin{(2, 1, 2, −1), (−1, 1, 1, 0), (−1, 4, 5, −1)} baza: np. {(2, 1, 2, −1), (−1, 1, 1, 0)}; dim(imT)=2 a czym jest obraz przeksztalcenia liniowego? mam to odczytac z bazy czy ze zbioru generatorow?
20 cze 20:21
Godzio: Przecież podałeś obraz, to w czym masz problem?
20 cze 20:38
WueR: Obraz przeksztalcenia liniowego mozna rozumiec identycznie jak obraz dziedziny funkcji przez nia. Masz: T(x,y,z) = x(2,1,2,−1) + y(−1,1,1,0) + z(−1,4,5,−1). (x,y,z)∊R3, wiec obrazem sa wszystkie kombinacje powyzszych wektorow.
20 cze 20:43
zadanie: no tak ale mi chodzi czy to jest prosta czy cos innego? (geometrycznie)
20 cze 21:02
WueR: A co dwa wektory moga generowac?
20 cze 21:05
zadanie: w przestrzeni R4? chyba nic
20 cze 21:35
zadanie: ?
20 cze 21:43
zadanie: macierz tego przeksztalcenia to: 2 −1 −1 1 1 4 2 1 5 −1 0 −1 dobrze?
20 cze 21:56
WueR: Macierz ok, ale jakos ciezko mi sie zgodzic z tym, ze dwa wektory nic nie generuja w R4.
20 cze 22:00
zadanie: obraz tego przeksztalcenia to plaszczyzna w R4 o rownaniu x=2v−s y=v+s z=2v+s t=−v czyli 2 wektory liniowo niezalezne (2, 1, 2, −1), (−1, 1, 1, 0) generuja plaszczyzne w R4. dobrze?
21 cze 12:51
WueR: Nie wiem. Ja w R4 nie widze.
21 cze 12:57
zadanie: to ja juz nie wiem
21 cze 13:40