matematykaszkolna.pl
zadanie zadane przez nauczyciela, odpowiedzią są numery zadań na sprawdzian cramp: Nauczyciel podał nam sposób na obliczenie które zadania z podręcznika będą na spr z fizyki, mógłby ktoś pomóc mi to rozwiązać? (spięte w klamerkę) a+b+...=n2 min(xi−xj)=1 max(xi−xj)=15 3 parzyste 3 nieparzyste
xmax * xmax − 1  

< 7
xmin * xmin + 1  
xmax2  

<7
xmin2  
(rozwiązania, np. a =1 b=2 zadanie 12 itd) a b c d e f g h i j k l
28 maj 16:35
wredulus_pospolitus: nie mam bladego pojęcia o co Ci chodzi emotka
28 maj 16:39
cramp: sam niewiele z tego rozumiem, ale mogę dodać że tych zadań w puli jest 60, ale pomijamy zadanie 1 i 2 czyli zadań zostaje 58, a my mamy znaleźć 6 konkretnych z tych 58 xD
28 maj 16:50
wredulus_pospolitus: super ale to mi basolutnie nic nie wyjasniło co niby znaczyć ma np. " 3 parzyste" ale co 3 parzyste
28 maj 16:51
Lukas: Taka jest odpowiedź PTAKI LECĄ KLUCZEM !
28 maj 16:52
cramp: numery zadań
28 maj 16:54
ziółko: chodzi chyba o to, że rozwiązań będzie sześć, z czego 3 cyfry będą parzyste, a 3 nieparzyste emotka
28 maj 16:55
wredulus_pospolitus: chłopie .... nie mamy (a przynajmniej ja) bladego pojęcia o co Ci chodzi co ma oznaczać to co wypisałeś tam i jaki to ma związek z tymi 58 zadaniami
28 maj 16:57
cramp: chodzi o to że wyniki z tej klamerki dadzą mi numery zadań które będę musiał rozwiązać na spr xD ale to jest akurat chyba niebardzo potrzebne xD jedyna potrrzebna informacja to że te zadania są do numeru 60
28 maj 17:06
PW: Do wieczora ustalimy może treść zadania. Zacznijmy: Na sprawdzianie będzie 6 zadań o numerach x1, x2, x3, x4, x5, x6 z zakresu od 3 do 60, przy czym trzy z tych liczb są parzyste i trzy nieparzyste. Rozpiętość numerów wyrażona jest zależnościami: min(|xi − xj|) = 1, max(|xi − xj|) = 15. Nie rozumiemy na razie jaka jest rola a, b, ..., n (czyżby a i b też oznaczały numery zadań? − to bylejakość, bo skoro "spięte klamerką", to niewiadome powinny być oznaczone tymi samymi symbolami w każdym równaniu). Ostatnie dwie nierówności budzą wątpliwość z powodu mało zrozumiałego zapisu.
28 maj 17:13
cramp: właśnie tak chciałem to napisać, ale humanista ze mnie żaden xD sam niewiele z tego rozumiem jeżeli chodzi o liczby a,b... to są to rozwiązania wg schematu, gdy a=1 ,a b=2 to mamy do rozwiązania zadanie 12, chyba że nie wiem o co Ci chodzi. Zastanawia mnie jedynie fakt, że dane są cyfry od a do k, czyli któraś z nich musiałaby się powtórzyć.
28 maj 17:20
PW: a+b+...=n2 − nie rozumiem tego napisu, co oznaczają symbole a, b (i ile ich jest, bo tam są trzy kropki, które średnio inteligentnemu człowiekowi mówią "i tak dalej, wiesz o co idzie" − widocznie nie jestem inteligentny). Co to za liczba n2 − jakaś dowolna naturalna podniesiona ko kwadratu?
28 maj 17:53
cramp: z tego co jest zapisane poniżej czyli a b c d e f g h i j k l wynikałoby że jest ich do k, n to zapewnie ilość tych cyfr od a do k
28 maj 18:00
cramp: sorry że snuję tak domysły, ale nie było mnie nawet w czasie gdy nauczyciel zapisywał to zadanie na trablicy, podawał je drugiej grupie, a nam kazał przekazać, więc niewiele wiem
28 maj 18:01
PW: No to nie rozwiążemy.
28 maj 18:02