matematykaszkolna.pl
proste 5-latek: Witam. Moge prosic o narysowanie tych dwoch sytuacji . 1. W ilu punktach przrcinaja sie 4 proste rozne gdy kazda przcina wszystkie pozostale przy czym przez zaden punktow przeciecia nie przechodzi wiecej niz dwie proste . 2. Obieramy 5 roznych prostych . W iulu co najwyzej punktach przecinaja sie te proste . Reszte zadan z tego paragrafu rozwiazalem . dzieki za pomoc .
18 maj 09:50
5-latek: napewno 5 roznych prostych przetnie sie w jednym punkcie to wiem
18 maj 10:09
math.h: rysunekto pierwsza sytuacja (6 punktów)
18 maj 10:39
math.h: rysunekdla 5 prostych − 10 punktów
18 maj 10:39
5-latek: Zaraz to przetrawie emotka
18 maj 10:42
5-latek: rysunekA do drugiej moze byc tak ? Bedzie w 4 punktach . Te kolorowe sa do siebie rownolegle ?
18 maj 10:44
math.h: ale masz w ilu NAJWIĘCEJ punktach może się przeciąć 5 prostych. A jak żadne dwie nie sią równoległe, to punktów przecięcia bedzie więcej
18 maj 10:51
5-latek: Wiesz ale tam pisze w ilu co najwyzej
18 maj 10:54
Trivial: rysunekKażda prosta przecina się z każdą inną. Lepiej być nie może.
18 maj 10:58
Trivial: Cztery proste analogicznie. Liczbą przecięć jest po prostu
 (n−1)n 
1 + 2 + 3 + ... + (n−1) =

.
 2 
18 maj 11:02
5-latek: Dziekuje . czyli tak jak kolega wyzej napisal emotka
18 maj 11:03
5-latek: Zaczynam sie uczyc geometrii (dla klasy 1 technikum W Janowski i tam sa takie zadania . Wiec chcialbym to od poczatku zrozumiec dlatego zadaje te pytania .
18 maj 11:07
PW: To jest to samo zadanie, co o powitaniach na przyjęciu. Jeżeli na przyjęciu jest n osób i każdy wita się z każdym, to uścisków rąk jest
 
nawias
n
nawias
nawias
2
nawias
 n(n−1) 
(1) r =
=

.
  2 
Ze zbioru n prostych wybieramy wszystkie możliwe 2−elementowe podzbiory i przyporządkowujemy im ich punkt wspólny. Jeżeli żadna z par nie jest parą prostych równoległych i żadne różne pary nie przecinają się w tym samym punkcie, to liczba wspólnych punktów jest określona wzorem (1). Więcej wspólnych punktów być nie może, gdyż zgodnie z odpowiednim aksjomatem dwie różne i nierównoległe proste mają tylko jeden punkt wspólny. Rozwiązanie nie wymaga rysunków ani rozstrzygania, czy to w ogóle jest możliwe, gdyż pytanie brzmi "ile co najwyżej ..."
18 maj 11:34
5-latek : Dziekuje PWemotka Mysle jednak z erysunek jest tu potrzebny gdyz uczen 1 klasy techniku nie zna symbolu Newtona . Moj blad polegal na tym ze jak przyjalem ze to ma byc ilosc najmniejsza .
18 maj 11:52
PW: Jasne, ale ja wiem, że nie jesteś uczniem pierwszej klasy technikum, który może to policzyć elementarnie − jak to sugerował Trivial emotka Najważniejsze w rozumowaniu jest przywołanie aksjomatu − więcej być nie może, bo dwie różne proste mają co najwyżej jeden punkt wspólny (gdzieś tam daleko poza kadrem rysunku nie "zakręcą" i nie spotkają się ponownie).
18 maj 12:11
aga: Proszę o pomoc . Ile punktów wspólnych ma 10 prostych, które żadne 2 nie są równoległe i żadne 3 nie przecinają się w jednym punkcie
5 lut 20:09