proste
5-latek: Witam.
Moge prosic o narysowanie tych dwoch sytuacji .
1. W ilu punktach przrcinaja sie 4 proste rozne gdy kazda przcina wszystkie pozostale przy
czym przez zaden punktow przeciecia nie przechodzi wiecej niz dwie proste .
2. Obieramy 5 roznych prostych . W iulu co najwyzej punktach przecinaja sie te proste .
Reszte zadan z tego paragrafu rozwiazalem . dzieki za pomoc .
18 maj 09:50
5-latek: napewno 5 roznych prostych przetnie sie w jednym punkcie to wiem
18 maj 10:09
math.h:

to pierwsza sytuacja (6 punktów)
18 maj 10:39
math.h:

dla 5 prostych − 10 punktów
18 maj 10:39
5-latek: Zaraz to przetrawie
18 maj 10:42
5-latek:

A do drugiej moze byc tak ?
Bedzie w 4 punktach . Te kolorowe sa do siebie rownolegle ?
18 maj 10:44
math.h: ale masz w ilu NAJWIĘCEJ punktach może się przeciąć 5 prostych. A jak żadne dwie nie sią
równoległe, to punktów przecięcia bedzie więcej
18 maj 10:51
5-latek: Wiesz ale tam pisze w ilu co najwyzej
18 maj 10:54
Trivial:

Każda prosta przecina się z każdą inną. Lepiej być nie może.
18 maj 10:58
Trivial: Cztery proste analogicznie. Liczbą przecięć jest po prostu
| | (n−1)n | |
1 + 2 + 3 + ... + (n−1) = |
| . |
| | 2 | |
18 maj 11:02
5-latek: Dziekuje . czyli tak jak kolega wyzej napisal
18 maj 11:03
5-latek: Zaczynam sie uczyc geometrii (dla klasy 1 technikum W Janowski i tam sa takie zadania .
Wiec chcialbym to od poczatku zrozumiec dlatego zadaje te pytania .
18 maj 11:07
PW: To jest to samo zadanie, co o powitaniach na przyjęciu. Jeżeli na przyjęciu jest n osób i każdy
wita się z każdym, to uścisków rąk jest
Ze zbioru n prostych wybieramy wszystkie możliwe 2−elementowe podzbiory i przyporządkowujemy im
ich punkt wspólny. Jeżeli żadna z par nie jest parą prostych równoległych i żadne różne pary
nie przecinają się w tym samym punkcie, to liczba wspólnych punktów jest określona wzorem (1).
Więcej wspólnych punktów być nie może, gdyż zgodnie z odpowiednim aksjomatem dwie różne i
nierównoległe proste mają tylko jeden punkt wspólny.
Rozwiązanie nie wymaga rysunków ani rozstrzygania, czy to w ogóle jest możliwe, gdyż pytanie
brzmi "ile co najwyżej ..."
18 maj 11:34
5-latek : Dziekuje
PW
Mysle jednak z erysunek jest tu potrzebny gdyz uczen 1 klasy techniku nie zna symbolu Newtona .
Moj blad polegal na tym ze jak przyjalem ze to ma byc ilosc najmniejsza .
18 maj 11:52
PW: Jasne, ale ja wiem, że nie jesteś uczniem pierwszej klasy technikum, który może to policzyć
elementarnie − jak to sugerował Trivial

Najważniejsze w rozumowaniu jest przywołanie aksjomatu −
więcej być nie może, bo dwie
różne proste mają co najwyżej jeden punkt wspólny (gdzieś tam daleko poza kadrem rysunku nie
"zakręcą" i nie spotkają się ponownie).
18 maj 12:11
aga: Proszę o pomoc . Ile punktów wspólnych ma 10 prostych, które żadne 2 nie są równoległe i żadne
3 nie przecinają się w jednym punkcie
5 lut 20:09