matematykaszkolna.pl
ie wiem Landryna: Zaczęłam rozwiązywać zadanie 3(|6x−3|+1)>2(|4−8x|+|2x−1|) 6x−3=0 6x=3 x=0,5 4−8x=0 4=8x x=0,5 2x−1=0 2x=1 x=0,5 Ale nie wiem co dalej, pomóżcie mi błagamemotka
10 maj 00:32
pie: 3(3|2x−1|+1)≥2(4|2x−1|+|2x−1|)
10 maj 00:50
pie: >* Miało byś większe, nie większe lub równe.
10 maj 00:52
pie: Z tego już coś powinno wyjść. emotka
10 maj 00:53
Landryna: Nic więcej nie trzeba pisać ? Muszę to mieć na pracę kontrolną a nie mam pojęcia jak to zrobić emotka
10 maj 00:53
Marcin: Landyna, ale czy Ty wiesz co Ty właściwie policzyłaś na razie? emotka
10 maj 00:54
pie: No masz trzy ładne (bo takie same) moduły, teraz to rozpisz. emotka
10 maj 00:55
Landryna: Nie mam pojęcia, kolega mi napisał że tak trzeba ale On też nie wie co dalej
10 maj 00:55
pie: Wiesz jak rozwiązywać nierówność z modułem?
10 maj 00:55
Landryna: Nie wiem..
10 maj 00:56
Marcin:
 1 1 
rozwiązujesz dla x<

i dla x≥

, tyle emotka
 2 2 
10 maj 00:56
Landryna: Zupełnie nie rozumiem o co w tym wszystkim chodzi
10 maj 00:57
Marcin: 3(6x−3+1)>2(4−8x+2x−1), a to rozwiążesz?
10 maj 00:58
Landryna: Wiem że wychodzę na kretynkę ale naprawdę nie umiem zrobić tego zadania, nie potrafię nic a koreptycje zaczynam dopiero w przyszłym tygodniu, zadanie muszę mieć na jutroemotka
10 maj 01:00
pie: Ewentualnie z tego mojego powinno być dalej: 9|2x−1|+3>10|2x−1| 3>|2x−1| 2x−1 < 3 i 2x−1 > −3 x < 2 i x > −2 x∊(−2,2) Jeśli nie mam błędów.
10 maj 01:00
pie: Moje rozwiązanie nic Ci nie da, bierz się do nauki. emotka Miałaś to na lekcji?
10 maj 01:01
Landryna: Błagam niech ktoś mi napisze zadanie od początku do końca to bardzo ważna sprawa
10 maj 01:01
pie: Przecież napisałem. emotka
10 maj 01:01
Landryna: Nie mogłam być wtedy na lekcji bo musiałam być w pracy, teraz niestety ani nie mam pracy ani nie mam pojęcia o tym jak to rozwiązać.. Jak się sypie to wszystko narazemotka
10 maj 01:02
Marcin: pie, popraw swój błąd emotka
10 maj 01:04
pie: Hmmm... coś mi uciekło, bo dobra odpowiedź to (−1,2)
10 maj 01:18
pie: 2x−1 < 3 i 2x−1 > −3 x < 2 i x > −1 x∊(−1,2)
10 maj 01:21
Landryna: A czy ktoś mógłby mi napisać całe zadanie krok po kroku ?
10 maj 01:22
Landryna: Albo chociaż wytłumaczenie krok po kroku co robić i do jakich wzorów się stosować ? Nigdzie nie mogłam znaleźć podobnego zadania,chodzi o te ścianki i kolejność znaków
10 maj 01:22
pie: 3410 <− Klik. Jeśli nie zaczęłaś wartości bezwzględnej, to z nierównościami tego typu może być kłopot. emotka
10 maj 01:29
5-latek: https://matematykaszkolna.pl/strona/3410.html Masz tutaj link do poczytania i porozwiazywania takich przykladow . Poza tym zakup sobie ksiazke pt. Wartoisc bezwzgledna w roznych zadaniach z matematyki .Autor Franciszsek KLorek
10 maj 08:51
zawodus: Witam 5−latek emotka
10 maj 09:38
5-latek: Czesc emotka Mysle ze juz troche opadly emocje zwiazane z matura (troche ich zaskoczyli ,nie powiem emotka
10 maj 09:41