STUDIA
Cash18: Witam
Napisałem już swoje egzaminy maturalne i zastanawiam się nad wyborem studiów − Po sprawdzeniu
wyników oscylują one w granicach 78 z fizyki podstawowej, 70 matmy i ang rozszerzonej, 92
matmy podstawowej oraz 100 z ang podstawowego. Tak więc widać że nie jest ani jakoś
niesamowicie źle, ale nie jest też zbyt dobrze. Zastanawiam się nad kierunkiem studiów i
najbardziej skłaniam się ku Automatyce i Robotyce oraz Telekomunikacji. Najbardziej skłaniam
się ku Politechnice Wrocławskiej, jednak z racji że mieszkam w widłach Wisły i Sanu jest ona
znacząco oddalona

. Myślałem także nad PK, AGH oraz PW, jednak z racji wyników maturalnych
na te dwie ostatnie uczelnie mam małe szanse się dostać. Jeżeli ktoś studiuję na tych
kierunkach/uczelniach może je ocenić?
Będę wdzięczny za każdą odpowiedź. Pozdrawiam!
9 maj 23:17
Benio: Na PW, rok temu bodajże były 4os./miejsce. Więc nie jest tak źle. Nie polecam robotyki.
9 maj 23:19
Cash18: A dlaczego robotyki nie polecasz?

W sumie na wydział Inżynierii Produkcji PW był próg, który
był przekroczył więc powiedzmy że miałbym szanse.
9 maj 23:25
Benio: Pozwolisz, że zacytuję kolegę "Na robotach nie da się zarabiać." Ten kierunek nie jest
dostosowany do polskiej rzeczywistości. Jest wprost wzięty ze wschodu. Oczywiście robotyka 'u
Nas' jest dość szeroko pojmowanym kierunkiem i raczkuje (brak sprzętu i wiedzy). Nauczysz się
m.in. obsługi maszyn przemysłowych, co po niektórych technikach w XXI wieku jest normą.
9 maj 23:32
Benio: A pro po, program studiów masz na stronie wydziału każdej uczelni.
9 maj 23:37
Cash18: Wiem że to zabrzmi nieco nie poważnie − tak więc jaki kierunek byś proponował. Plany zajęć
mniej więcej czytałem, ale wiadomo jak to jest z czytaniem a praktyką. Swego czasu myślałem o
mechatronice − ale z tego co przeczytałem to raczej pomieszanie z poplątaniem elektroniki i
mechaniki. Jest jeszcze mechanika i budowa maszyn − coś możesz jeszcze o tym kierunku
powiedzieć?
9 maj 23:52