matematykaszkolna.pl
Matura 22 Domel: Matura − zad. 22 Do wykresu funkcji, określonej dla wszystkich liczb rzeczywistych wzorem y = −2(x−2) , należy punkt
 1 
A. A(1, 2) B. B (2, −1) C. C(1,

) D. D (4, 4)
 2 
Dlaczego prawidłowa odpowiedź to "B" − przecież z przekształceń wychodzi: m=−2 i x = 2 => f(m) = m(2−2) = m0 = (−2)0 = 1 a nie −1 a odpowiedź "D" m = −2 i x = 4 => f(m) = m(4−2) = m2 = (−2)2 = 4 no i wychodzi punkt (4, 4)
7 maj 10:43
zawodus: Domel mam nadzieję, że żartujesz z tym pytaniem
7 maj 10:46
J: Żle policzyłeś .... −24−2 = −22 = −4 B) f(2) = −22−2 = − 20 = − 1
7 maj 10:47
Domel: Słuchaj − moja matma była 27 lat temu − mam zapewne sporo dziuuuur w mózgu i przerw w synapsach − Jeżeli możesz − przypomnij podstawy dotyczące tego zadanka − albo gdzie ich szukać
7 maj 10:49
ja: −1=−22−2
7 maj 10:49
zawodus: Polecam podręczniki do szkoły podstawowej i dział kolejność wykonywania działań emotka (tylko się nie obraź emotka
7 maj 10:50
Domel: Jezuuuu − sorki − spotkały się w końcu 2 szare komórki w moim mózgu i się wzajemnie doszkoliły emotka Dzięki za wyrozumiałość
7 maj 10:52
Bogdan: Pomijając żart Domela często spotykam się z tym nagminnie popełnianym błędem. −22 ≠ (−2)2, −22 = −4, (−2)2 = 4
7 maj 10:52
Domel: I przepraszam za dyletanctwo − mam nadzieję, że się już nie powtórzy
7 maj 10:53
zawodus: Gogdan jak ja uczyłem w liceum (I LO), to 90% tak robiło emotka A w gimnazjum tyle razy się takie przykłady powtarzało. Oczywiście po kilku lekcjach była kartkówka i nadal się pojawiały te błędyemotka
7 maj 10:55
Domel: Ale co tam − zrobiłem sobie tę maturkę i mam 46 pkt czyli 92% − szkoda, że moja własna matura tak mi nie poszła emotka
7 maj 10:57
J: Najprościej wytlumaczyć to uczniom tak... − 22 = −1*22 = −1*4 = − 4 ...emotka
7 maj 10:58
zawodus: Wytłumaczyć to nie problem, problem w tym, że oni tak "chcą" to zapamiętać, że masakra Domel przyznaj się, gdzie straciłeś 4 pkt?
7 maj 11:00
Domel: PS − zawodus − mnie nie można obrazić podpowiadając źródła do poszukiwań − nawet ze szkoły podstawowej. Np. budowę pantofelka i ameby wolałbym sobie przypomnieć z moich podręczników do biologii ze szkoły podstawowej − zwłaszcza, że później tego ode mnie nie wymagano. Ale na przyszłość się nie rozpędzaj emotka − nie każ mi czasem szukać czegoś w opowiadaniach pani z przedszkola.
7 maj 11:04
Domel: No na 22, 24 i 30. 24 przekombinowałem − wymyśliłem sobie, że można wybrać np. graczy 1− go i 3−go ale też 3−go i 1−go − czyli miałem 90 możliwości
7 maj 11:06
Domel: A z kolei jak widzę słowo prawdopodobieństwo (zad. 30) − to tak jakoś z zasady przechodzę do następnego zadania. Moim skromnym zdaniem − sprawy prawdopodobieństwa to są czary dla magików, wróżek i innych podobnej maści szarlatanów emotka
7 maj 11:14
5-latek: Czesc Domelemotka Powiem CI ze nie jestes w tym sam
7 maj 11:18
Domel: Witam − dzięki za wsparcie
7 maj 11:22