matematykaszkolna.pl
nierówności Dorotkaa :): Czy dobrze rozumiem jak obliczyć nierówność kwadratową znaczy się jej wykres,wszystko umiem wyliczyć prócz wyznaczyć na jakim przedziale leży... Czy jeśli równanie kwadratowe przykładowo : x2+4x+3<0 to wtedy nie zależnie jaki wyjdzie x1=−3 x2=−1 to przedział będzie wynosił (−3,−1 ) tak samo będzie dotyczyło to w przedziale : x2+4x+3≤0 tylko że będzie ≤−3,−1≥ A jesli będzie przedział x2+4x+3>0 bądz x2+4x+3≥0 to przedział będzie wynosił od (−,−3 ≥ u ≤−1,+) tak samo w przedziale : x2+4x+3>0 będzie wynosił od (−,−3) u (−1,+) tak samo w przedziale : Dobrze rozumiem czy jak to zrozumieć .... Nie rozumiem bo w przykładzie bodajże −9x2+8x+1<0 x1= 1 x2=−19 a przedział powinien być pokazane jest xE= (−19 ) u ( 1,+) Czemu tak jest... jak nauczyć się tego....
3 maj 12:56
Dorotkaa: Jak się tego nauczyć... Dobrze piszę... Czemu poniższy na dole przykład się nie sprawdza...
3 maj 13:05
PW: "Wąsy do góry" albo "wąsy na dół", czy jak inni mówią "parabola wesołą" albo "parabola smutna" − to zależy od współczynnika przy x2. W ostatnim przykładzie jest −9x2, czyli parabola "smutna" − rysujemy (bo znamy miejsca zerowe) i patrzymy, dla jakich x wartości funkcji są
 −1 
ujemne (wykres leży poniżej osi OX). "Poza pierwiastkami" − w lewo od

lub w prawo od
 9 
1.
3 maj 13:16
zawodus: Jak widzę jak niektórzy rysują parabolę "smutną" to też mi smutno emotka
3 maj 13:20
Krzysiek: Tylko czemu przedział jest równy : (−, − 19) u ( 1,+) a mi wychodzi... (− 19 ,1 )
3 maj 13:26
zawodus: Widzę, że aż tak się chcesz nauczyć, że aż piszesz kilka tematów. Nie za wcześnie się do nauki bierzesz?
3 maj 13:29
Krzysiek: nie,ale potrzebuje pomocy...
3 maj 13:30
Krzysiek: chcę powtórzyć a nie pamiętam... proszę więc o pomoc...
3 maj 13:30
PW: Mój Profesor mawiał: − Nie wolno mówić "parabola smutna". Mówi się "funkcja kwadratowa osiąga maksimum (a potem robi się smutna, bo co najlepsze to już było − zarówno w lewo jak i w prawo − zjeżdżamy w dół)".
3 maj 14:19