matematykaszkolna.pl
Kruczki maturalne. Pearlita: Witajcie! emotka Jestem tegoroczną maturzystką i mam kilka wątpliwości związanych z techniczną stroną matury z matematyki. Od początku: 1) Czy podczas wypisywania danych na początku zadania trzeba wypisywać je razem z jednostkami? A później rozwiązywać na samych liczbach i jednostkę już ostatecznie zapisać na końcu, czy tylko w odpowiedzi? 2) Czy konieczne jest pisanie słów typu ,,dane", ,,rozwiązanie" ? 3) Kiedy mam zadanie za 2 pkt, np. oblicz wysokość rąbu o jakiś tam przekątnych to trzeba wypisywać dane jak w przypadku zadań z ostrosłupami czy graniastosłupami tych za najwięcej pkt, np. AB=CD, EF=1/2a itd. ? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź, bo nie chciałabym stracić na maturze punktów za takie głupotki
29 kwi 18:00
Vizer: Odpowiem krótko, wypisywanie danych jest w ogóle niewymagane.
29 kwi 18:03
5-latek: Pani tegoroczna maturzystko. na te i inne pytania juz dawno powinna pani uzyskac odpowiedzi u swojego nauczyciela . Przeciez on najlepiej sie orientuje w tym emotka
29 kwi 18:18
kyrtap: Moim zdaniem wypisuj dane i szukane dla własnej orientacji to dużo pomaga
29 kwi 18:25
kyrtap: jednostkę zapisz w danych potem rozwiązuj już bez jednostki a na końcu gdy wyliczyłaś wartość przy niej zapisz jednostkę w nawiasie kwadratowym
29 kwi 18:26
muflon: Maturzystko a jeśli chodzi o maturę z Polskiego możemy policzyć pole ROMBU emotka
29 kwi 18:32
Pearlita: Tak wiem, że powinnam była zapytać nauczycielkę, mówiła nieraz o różnych sprawach, ale akurat tych 3 nie jestem pewna, oczywiście mam swoją teorię, ale uznałam, że to forum jest właśnie po to, aby rozwiewać wątpliwości. I przepraszam za błąd w słowie ,,romb" zapomniałam poprawić w swojej wiadomości literówki.
30 kwi 14:57
5-latek: No to ja CI powiem tak . Ja jak pisalem matrure to mialem juz miejsce przydzielone z wizytowka . Natomiast nauczyciel kazal nam pisac Dane: , Szukane : rozwiazanie ...... Odpowiedz ......
30 kwi 18:26
Marcin: no ale kiedy to byłoo, nie? emotka
30 kwi 18:28
Hajtowy: Marcin udzieli odpowiedzi na pytanie co do polskiego
30 kwi 18:30
Draghan: A jeszcze ja coś dorzucę emotka Nie we wszystkich zadaniach wypisanie danych jest punktowane, a jeśli już, to na maturze podstawowej (według mnie w ogóle wypisanie danych nie powinno być punktowane). Na rozszerzeniu samo wypisanie danych Ci nie da punktu. Chyba, że napiszesz, co z tych danych wynika, jakiś taki tip, który jest istotny przy postępie w zadaniu... W zadaniach dowodowych jest to szczególnie cenne. Ale warto wypisywać dane i szukane, chociażby dla estetyki i... własnej wygody. Jeśli wypiszesz z polecenia istotne dane, wyraźnie zaznaczysz sobie, co musisz policzyć, wtedy łatwiej dobrać sposób rozwiązania do postawionego zadania emotka Także nie bój się wypisania, to nie boli i nie zabiera dużo czasu, a pomaga emotka
30 kwi 20:11
Pearlita: Dziękuję bardzo za pomoc emotka A możecie mi jeszcze powiedzieć (bo mnie wydaje się że tak) czy przy wypisywaniu danych piszę jednostki, rozwiązuję zadanie na samych liczbach a z jednostką podaję w odpowiedzi? Czy może jednostkę powinnam zapisać przy ostatecznym wyniku w zadaniu a później w odpowiedzi drugi raz z jednostką? Aha i jeszcze jedno, zdaję sobie sprawę, że to głupie pytanie Gdy piszę układ równań to po ułożeniu należy to podkreślić i dopiero rozwiązywać? Czy nie trzeba podkreślać? Wiem, że to bzdura, ale słyszałam od osoby, która ocenia matury, że jeśli na początku i na końcu nie zastosuje się klamry to całe zadanie jest zerowane, bo według zasad to nie jest wtedy układ równań, więc kto wie za co jeszcze mogą się czepnąć...
1 maj 19:08
5-latek: https://matematykaszkolna.pl/strona/3783.html zobacz jak rozwiazany jest tutaj przyklad . On rozwiazuje to zgodnie z wymogami CKE .
1 maj 19:25
Draghan: Co do jednostek, to... Bądź konsekwentna emotka Możesz zrobić tak, że w danych piszesz z jednostkami, a obliczenia robisz na samych liczbach, dlaczego nie? Ale jeśli, np. zaczynasz pisać jakieś równanie i przy początku równania masz wpisane jednostki, gdzieś w środku je gubisz, a na końcu pojawia się jednostka wynikowa, to jest niepoprawne rozwiązanie. Jeśli zaczynasz liczyć z jednostkami, to konsekwentnie wpisuj jednostki przy każdej zmiennej (czy stałej zmiennej ), przy której jednostka się pojawiała wcześniej. Jeśli zaczynasz liczyć bez jednostek, skończ liczyć również bez jednostek. Ale w odpowiedzi zawsze podawaj jednostki, jeśli podane były w treści emotka Jeśli w treści masz różne jednostki, to dane i tak musisz przekonwertować na odpowiednie, jednolite dla wszystkich obliczeń jednostki, żeby się nie machnąć i wtedy podajesz taką jednostkę, na której liczyłaś emotka Chyba, że w poleceniu sprecyzowano, w jakich jednostkach wyrazić wynik emotka Co do klamerek... Nie wiem. Ja osobiście bardzo rzadko stosuję zapis klamrowy. Denerwuje mnie ciągłe powtarzanie w kółko tego samego. Piszę sobie jedno równanie, rozpisuję dotąd, aż będę miał jakiś konkret, podkreślam je, żeby było widoczne, po czym zabieram się za następne, również je przekształcając, aż będę miał jakiś konkret... Znów podkreślam... Jak "mieszam" równania, czyli kiedy wstawiam to, co wynika z pierwszego, do drugiego, to zaczynam od nowej linii, zostawiając jeszcze pusty wiersz, żeby było czytelniej... W ten sposób nie przepisuję w kółko tego samego, oszczędzam miejsce no i jakoś jest to czytelne emotka Ale nie wiem, czy nie obcinają za to punktów... Moim zdaniem, nie powinni. Ale to tylko moje zdanie.
1 maj 19:43
zawodus: Polecam lekturę arkuszy oceniania od CKE. Tam macie wzorcówki oceniane na maksa przez egzaminatorów emotka
1 maj 20:21
Pearlita: Dziękuję bardzo za pomoc emotka
2 maj 17:56
Marzenka: możecie podać link do tej lekturki oceniania arkuszy od CKE?
3 maj 11:25
3 maj 13:41