matematykaszkolna.pl
matma kyrtap: cześć cześć
29 kwi 17:14
Marcin: cześć cześć. Dzisiaj dalej lecę z polskim
29 kwi 17:29
kyrtap: dużo już umiesz?
29 kwi 17:35
kyrtap: na sto procent będzie albo dżuma albo potop albo inny świat lub jeszcze wesele te 4 obstawiam jak nic
29 kwi 17:36
Marcin: Mało emotka
29 kwi 17:36
Marcin: Albo jak prawie co roku− Lalka
29 kwi 17:36
kyrtap: Lalki nie będzie w tym roku zobaczysz emotka
29 kwi 17:37
Marcin: Na tej fake'owej z CKE była
29 kwi 17:38
kyrtap: no tam tak ale to fake
29 kwi 17:38
Marcin: Ja tam wolę przynajmniej mniej więcej coś wiedzieć o Izabellli emotka
29 kwi 17:44
kyrtap: a no spoko
29 kwi 17:47
kyrtap: o której poszedłeś spać?
29 kwi 17:50
Marcin: o 7 rano :x
29 kwi 17:51
kyrtap: serio?
29 kwi 17:56
kyrtap: ja się położyłem i akurat tata wstał
29 kwi 17:57
Marcin: Taka wymiana pokoleń w spaniu
29 kwi 18:00
kyrtap: kuźwa się z tym spaniem teraz przestawiłem a matura za 6 dni
29 kwi 18:04
Marcin: Mam tak samo, także pewnie trzeba niedługo nie iść spać wcale
29 kwi 18:06
Trivial: Polecam technikę szoku. Położyć się spać późno − wstać wcześnie. emotka
29 kwi 18:06
kyrtap: pomaga?
29 kwi 18:06
kyrtap: Trivial stosujesz ją?
29 kwi 18:06
Trivial: Czasem. emotka
29 kwi 18:07
kyrtap: ale nie skorzystam przed maturą
29 kwi 18:08
kyrtap: Możecie może podać linki do zadań gdzie jest używana proporcjonalność odwrotna ?
29 kwi 18:14
Marcin: Ja tam bardziej polecam nie pójść spać dwa dni wcześniej. Później zaśpisz jak dziecko o 22 emotka
29 kwi 18:55
29 kwi 19:02
Mila: Ładna matura. Bez udziwnień, nie ma prawdopodobieństwa.
29 kwi 19:07
bezendu: Zrobiłem całą, nawet dowód (ostatnio taki robiłem) wow. emotka
29 kwi 19:18
Marcin: 1o ((15+14)2)3 − ((15)2)3 ⇒ (152+420+142)3 − ((15)2)3 ⇒ (152+420+142−152)([152+420+142]2 + [(152+420+142)*(152)] + ((152))2) ⇒ (420+142)([152+420+142]2 + [(152+420+142)*(152)] + ((152))2) ⇒ 14(44)([152+420+142]2 + [(152+420+142)*(152)] + ((152))2) ⇒ 14*k Podajcie mi bardziej elegancki sposób
29 kwi 19:22
Saizou : może odwrotnie Marcinie najpierw zastosować a2−b2, a potem a3−b3 emotka
29 kwi 19:26
Marcin: No w sumie emotka A z tym zadaniem miałbym chyba problem.. Uzasadnij, że liczba log23 jest niewymierna. Niby wiadomo, ale weź to jakoś uzasadnij emotka
29 kwi 19:30
Saizou : z definicji liczby wymiernej
29 kwi 19:35
Marcin: Ja wiem co to jest liczba wymierna 2x=3, tylko jak to uzasadnić?
29 kwi 19:40
Saizou : wiemy że log23>0 niech log23=y=x gdyby był liczbą wymierną to można go przedstawić w postaci ułamka zwykłego nieskracalnego czyli
 a 
x=

 b 
 a2 
x2=

x2=y
 b2 
y*b2=a2 a2 dzieli się przez przez y zatem jeden ze składników a lub a jest podzielny przez y, niech a=yk y2k2=yb2
 a 
b2=yk2 , czyli że b dzieli się przez y, zatem ułamek

jest podzielny przez y, czyli
 b 
otrzymamy sprzeczność z założeniem co do liczby wymiernej, a z tego wniosek ze liczba log23 jest niewymierna. Tak bym to napisałem, ale czy dobrze
29 kwi 19:46
Marcin: ok, dzięki. Już analizuję emotka
29 kwi 19:47
Saizou : albo prościej log23=x
 a 
2x=3 a skoro zakładamy ze liczba x=

 b 
2a/b=3 2a=3b sprzeczność bo lewa strona to liczba parzysta a prawa nieparzysta
29 kwi 19:49
Saizou : i jeszcze założenia że a,b∊N+
29 kwi 19:50
Marcin: Wolę drugi sposób
29 kwi 19:53
Saizou : ja też
29 kwi 19:54
Marcin: Dzięki. W sumie zadanie nie było trudne emotka
29 kwi 19:54
Saizou : jedno z ciekawszych w tym arkuszu emotka
29 kwi 19:59
Marcin: Ciekawe bo nietypowe
29 kwi 20:04
29 kwi 22:14