matematykaszkolna.pl
PROSZĘ O POMOC! ;) Izzka1122: Mam nadzieje, że ktoś pomoże.Potrzebuje na prace kontrolną, Z góry dziękuje! 1.Rozwiąż nierówność : a. x² −3x(x−1) ≤ 2(x+1)(x−1)−4x b. (2−3x)²−6(3x−1)≤−(1−4x)(2x−1) 2. Dla jakiego parametru m równanie (3m−2)x²+mx+1−3/2m=0 ma dwa pierwiastki? 3. Sprawdź, która równość jest prawdziwa dla α=60° a. √3sinα+1/2=tg30° b. sin²α−cos²α=1 c. cosα+cos(90°−α)=1/√3−1 d. 2sinα+cosα=2/√3+1 4. Dany jest trapez prostokątny o kącie α=60°, dłuższej podstawie a−8cm i wysokości h=6√3. Oblicz obwód i długość przekątnych tego trapezu
24 kwi 11:02
J: a) i b) : wykonaj działania, przenies wszystko na lewa stronę i zredukuj wyrazy podobne.
24 kwi 11:13
Izzka1122: a muszę rysunki do tego robic?
24 kwi 11:15
J: Na razie nie... po przekształceniach, bedzie mozna zrobić jedynie szkic wykresu funkcji
24 kwi 11:16
5-latek: Do 1 i 4 zadania przydalyby sie
24 kwi 11:16
P@weł: do nierownosci aby odczytac wykres powinnas se narysowac
24 kwi 11:17
Izzka1122: ok, dzięki. a reszta ktoś rozwiązałby?
24 kwi 11:25
Izzka1122: chodzi mi o rozwiązania po kroku.
24 kwi 11:35
5-latek: No pewnie ze krok po kroku jak do pracy kontrolnej A jakis wklad wlasny (chciaz zaczac np drugie zadanie warunki 1. (3m−2) nie rowna sie 0 (zeby bylo rownanie kwadratowe 2 warunek to Delta >=0 zapraszam do liczenia
24 kwi 11:54
J: Zad3 a)
 3 3 
sin60o =

i tg30o =

 2 3 
 3 1 
L = 3*

+

= 2 L ≠ P równość nieprawdziwa.
 2 2 
24 kwi 11:59
5-latek: Naszej kolezanki nie ma na forum wiec mysle ze sprawdzian sie skonczylemotka
24 kwi 12:01
J: Zad.3 b)
 1 3 1 1 
cos60o =

, L =


=

≠ 1 równośc nieprawdziwa
 2 4 4 2 
24 kwi 12:03
Izzka1122: wkład własny był robiąc prace kontrolna nr 1 i wiekszość nr 2emotka a tego niestety nie umiem
24 kwi 12:05
Izzka1122: spokojnie jestem , to nie spawdzian, to praca kontrolnaemotka
24 kwi 12:06
5-latek: rysuneknp wezmy 4 zadanie rysunek wszystko ladnie pokaze (wierz mi DA=CE= 63 bo to wysokosc trapezu Ab=8 ale AB−EB=DC (a DC to dlugosc krotszsej podstawy ) Teraz poatrz Trojkat CEB jest trojkatem szczegolnym bo to trojkat prostokatny o katach 30,60 90 stopni Wiec wracamy do gimnazjum gdzie uczyli jak takie trojkaty rozwiazywac emotka Wiec teraz patrzymy do notatek i wylicz ile wynosi x i BC ( z tego trojkata Wzory na pole i obwod znany
24 kwi 12:20
Izzka1122: Wydawało mi się forum takiego typu jest właśnie od pomocy, a nie kwestionowania kogoś umiejętności matematycznychemotka nie prosiłam o wytłumaczenie tylko o rozwiązanie zadań (jeżeli jest ktoś tak dobry i pomoże) ale cóż. Tym którzy pomogli dziękuje bardzo, przydało sięemotka a tym którzy pomogli z ''łaską'' także dziękuje. Pozdrawiam.
24 kwi 12:35
staszic: Nie wiem po co ci matematyka rozszerzona skoro najprostszych zadań nie umiesz.ambicja rodziców?←
24 kwi 12:50
Izzka1122: ale nikt nie mówił nic o matematyce rozszerzonej...
24 kwi 12:54
staszic: Widać gołym okiem ze to mat r.
24 kwi 12:56
....: pozostawie to dalej bez komentarza. trzeba sie nauczyc bezinteresownej pomocy. NIKT z nas nie rodzi sie geniuszem...
24 kwi 12:56
....: to widocznie ambicja Pani nauczycielki...
24 kwi 12:57
staszic: Jakby się uczyła to by nie miała pracy kontrolnej.
24 kwi 13:01
5-latek: emotka
24 kwi 13:04