matematykaszkolna.pl
1 $: jeśli mam [−2(1−m)]2 to podnosze do kwadratu oddzielnie −2 i oddzielnie mały nawias ?
19 kwi 20:38
Piotr: jak wolisz emotka (abd)x = ax*bx*dx
19 kwi 20:41
5-latek: A jak jest kolejnosc wykonywania dzialan ?
19 kwi 20:41
Dziadek Mróz: Tak, ale można ułatwić sobie pracę takim zabiegiem: [−2(1 − m)]2 = [−2 + 2m]2 = [−2]2 + [2m]2 = ...
19 kwi 20:43
Piotr: przeciez na to samo wyjdzie emotka
19 kwi 20:44
Piotr: Dziadek Mróz ale pierdoly emotka
19 kwi 20:45
$: a jak mam (−2+m)2 i (m−2)2 to już mi inaczej wychodzi, albo coś źle robie
19 kwi 20:46
Piotr: o matko.. 1)[−2(1−m)]2= 4(1−2m+m2) = 4 − 8m + 4m2 2) [−2(1−m)]2 = (−2+2m)2 = (2m−2)2 = 4m2 − 8m + 4
19 kwi 20:48
5-latek: A juz mialem pisac emotka
19 kwi 20:51
$: Dzięki , już wiem gdzie błąd robiłem jak brałem b to brałem 2 zamiast −2 i nie uwzględniałem minusa. Dzięki
19 kwi 20:52
Piotr: emotka
19 kwi 20:59
Dziadek Mróz: A właśnie (a + b)2 = a2 + 2ab + b2. Za dużo pochodnych
19 kwi 21:07