matematykaszkolna.pl
Jak to zostało przekształcone: kamczatka: Jak to zostało przekształcone:
n2(n−1) 

n(3n−2)(3n−1) 

2 
 
do:
2n(n−1) 

?
(3n−2)(3n−1) 
19 kwi 19:01
pigor: ... , np. rozszerzone przez 2 i skrócone przez n . emotka
19 kwi 19:03
kurczak: Liczba w liczniku * odwrotność ułamka
 2 
n2(n−1)*

=......
 n(3n−2)(3n−1) 
19 kwi 19:04
kamczatka: ok dzięki
19 kwi 19:04
kurczak:
 3 5 

= 3*

 
2 

5 
 2 
19 kwi 19:05
pigor: ... , ech straszne wygibusy uczą jednak w tych szkołach
19 kwi 19:08
kurczak: π ...... emotka
19 kwi 19:09
Draghan: To niekoniecznie wina nauczycieli emotka
19 kwi 19:10
pigor:
 3 
..., a powyżej np. tu

wystarczy rozszerzyć
 25 
w pamięci "duży" ułamek przez 5 i = 3*52=152=7,5 . ...emotka
19 kwi 19:13
kurczak: Jak ktoś lubi "rozszerzać" ....
 5 15 
.....=3*

=

=7,5 ... emotka (i nie musi być z Twojej "szuflady" emotka
 2 2 
19 kwi 19:16
5-latek: Oj kurczakemotka Pozdrawiam emotka i rośnij na ładną kurkę emotka
19 kwi 19:57
pigor: ..., a ja dziękuję i obu serdecznie pozdrawiam,a na razie wystarczy ...emotka
19 kwi 20:13