rozwiaz nierownosc
edek oncki: Rozwiaz nierownosc
x2+4|x|+3<0
10 kwi 18:54
Marcin:
x>0:
x2+4x+3<0
x≤0:
x2−4x+3<0
10 kwi 18:57
ZKS:
Marcin przecież wystarczy spojrzeć na nierówność i widać od razu jakie jest rozwiązanie.
10 kwi 19:05
Marcin: Ale przecież na maturze nie napiszesz od razu rozwiązania.
10 kwi 19:07
ZKS:
Jak to nie?
x2 ≥ 0
4|x| ≥ 0
3 > 0
Zatem sumując stronami otrzymamy wyrażenie większe od 0.
10 kwi 19:09
Marcin: No i ciekawy jestem, czy gdybyś po prostu sobie napisał, że suma trzech dodatnich liczb zawsze
da liczbę większą od 0, to dostałbyś pełną ilość punktów.

Ale może ja się nie znam
10 kwi 19:14
edek oncki: Ma wyjsc sprzeczne
10 kwi 19:17
ZKS:
Powiedz mi dlaczego nie? Przecież to też jest rozwiązanie zadania. Czy musisz robić utartym
schematem zadanie aby dostać pełną ilość punktów? Według mnie nie i zapewne sporo osób
potwierdzi że gdybyś tak napisał dostał byś wszystkie punkty za rozwiązanie tego zadania.
10 kwi 19:18
Marcin: edek no i wychodzi sprzeczne

Napisz że suma trzech liczb dodatnich nigdy nie da liczby ujemnej

Później daj znać co na to nauczyciel
10 kwi 19:19
Piotr 10: Powie ''Masz za piątkę''
10 kwi 19:20
ZKS:
Jeżeli chcesz mieć pewność podbij to z parę razy aż wejdzie ktoś z grona ekspertów i Ci napisze
czy miałbyś wszystkie punkty za takie rozwiązanie.
10 kwi 19:21
edek oncki: No tak spoko jak Wy takie sposoby znacie to ok, ale mi ona inaczej tlumaczyla, obliczam delte i
z x1 u x2
10 kwi 19:23
Marcin: No właśnie..
Ciekaw jestem reakcji nauczyciela
10 kwi 19:24
edek oncki: Lekkie zdziwko by miala napewno xd
10 kwi 19:25
Marcin: ZKS ja się w pełni zgadzam, że za to rozwiązanie powinna być pełna ilość punktów, ale to pewnie
zależy od nauczyciela
10 kwi 19:25
ZKS:
Moja nauczycielka z liceum jeszcze by plusa dała za takie rozwiązanie że ktoś myśli a nie
robi schematycznie.
10 kwi 19:25
Piotr 10: U mnie też tak pani profesor robi
10 kwi 19:27
ZKS:
Inaczej jeszcze można zrobić tak
x
2 + 4|x| + 3 < 0
|x|
2 + 4|x| + 3 < 0
|x}
2 + |x| + 3|x| + 3 < 0
|x|(|x| + 1) + 3(|x| + 1) < 0
(|x| + 1)(|x| + 3) < 0 ⇒ sprzeczność.
10 kwi 19:29
PW: Mówię zupełnie poważnie. Byłem kiedyś nauczycielem, ale wtedy inaczej się oceniało.
Za zrobienie tego zadania schematem "przedziały − funkcja kwadratowa" postawiłbym czwórkę
(dziecko opanowało schemat, stosuje go poprawnie).
Za stwierdzenie, że nierówność nie ma rozwiązań, bo lewa strona jest sumą liczb nieujemnych
postawiłbym piątkę (dziecko myśli wykazując zrozumienie pojęcia "rozwiązanie nierówności") .
Cóż, dzisiaj CKE gwarantuje, że każde poprawne rozwiązanie jest honorowane pełną liczbą
punktów. Myślmy jednak o czasie potrzebnym na rozwiązanie.
10 kwi 19:57