matematykaszkolna.pl
rozwiaz nierownosc edek oncki: Rozwiaz nierownosc x2+4|x|+3<0
10 kwi 18:54
Marcin: x>0: x2+4x+3<0 x≤0: x2−4x+3<0
10 kwi 18:57
ZKS: Marcin przecież wystarczy spojrzeć na nierówność i widać od razu jakie jest rozwiązanie.
10 kwi 19:05
Marcin: Ale przecież na maturze nie napiszesz od razu rozwiązania. emotka
10 kwi 19:07
ZKS: Jak to nie? x2 ≥ 0 4|x| ≥ 0 3 > 0 Zatem sumując stronami otrzymamy wyrażenie większe od 0.
10 kwi 19:09
Marcin: No i ciekawy jestem, czy gdybyś po prostu sobie napisał, że suma trzech dodatnich liczb zawsze da liczbę większą od 0, to dostałbyś pełną ilość punktów. emotka Ale może ja się nie znamemotka
10 kwi 19:14
edek oncki: Ma wyjsc sprzeczne
10 kwi 19:17
ZKS: Powiedz mi dlaczego nie? Przecież to też jest rozwiązanie zadania. Czy musisz robić utartym schematem zadanie aby dostać pełną ilość punktów? Według mnie nie i zapewne sporo osób potwierdzi że gdybyś tak napisał dostał byś wszystkie punkty za rozwiązanie tego zadania. emotka
10 kwi 19:18
Marcin: edek no i wychodzi sprzeczne emotka Napisz że suma trzech liczb dodatnich nigdy nie da liczby ujemnej emotka Później daj znać co na to nauczyciel
10 kwi 19:19
Piotr 10: Powie ''Masz za piątkę'' emotka
10 kwi 19:20
ZKS: Jeżeli chcesz mieć pewność podbij to z parę razy aż wejdzie ktoś z grona ekspertów i Ci napisze czy miałbyś wszystkie punkty za takie rozwiązanie. emotka
10 kwi 19:21
edek oncki: No tak spoko jak Wy takie sposoby znacie to ok, ale mi ona inaczej tlumaczyla, obliczam delte i z x1 u x2 emotka
10 kwi 19:23
Marcin: No właśnie.. Ciekaw jestem reakcji nauczyciela
10 kwi 19:24
edek oncki: Lekkie zdziwko by miala napewno xd
10 kwi 19:25
Marcin: ZKS ja się w pełni zgadzam, że za to rozwiązanie powinna być pełna ilość punktów, ale to pewnie zależy od nauczyciela emotka
10 kwi 19:25
ZKS: Moja nauczycielka z liceum jeszcze by plusa dała za takie rozwiązanie że ktoś myśli a nie robi schematycznie.
10 kwi 19:25
Piotr 10: U mnie też tak pani profesor robi
10 kwi 19:27
ZKS: Inaczej jeszcze można zrobić tak x2 + 4|x| + 3 < 0 |x|2 + 4|x| + 3 < 0 |x}2 + |x| + 3|x| + 3 < 0 |x|(|x| + 1) + 3(|x| + 1) < 0 (|x| + 1)(|x| + 3) < 0 ⇒ sprzeczność. emotka
10 kwi 19:29
PW: Mówię zupełnie poważnie. Byłem kiedyś nauczycielem, ale wtedy inaczej się oceniało. Za zrobienie tego zadania schematem "przedziały − funkcja kwadratowa" postawiłbym czwórkę (dziecko opanowało schemat, stosuje go poprawnie). Za stwierdzenie, że nierówność nie ma rozwiązań, bo lewa strona jest sumą liczb nieujemnych postawiłbym piątkę (dziecko myśli wykazując zrozumienie pojęcia "rozwiązanie nierówności") . Cóż, dzisiaj CKE gwarantuje, że każde poprawne rozwiązanie jest honorowane pełną liczbą punktów. Myślmy jednak o czasie potrzebnym na rozwiązanie.
10 kwi 19:57