wartosc wyrazenia sin i cos
Malu: jesli kat ostry ma miare α i sinα+cosα=32 , to wartosc wyrazenia sin α * cosα jest rowna
a).58
b).54
c).52
d). 5
8 kwi 11:22
J: (sinα + cosα)
2 = 1 + 2sinαcosα
| 3 | | 9 | | 5 | | 5 | |
( |
| )2 = 1 + 2 sinαcosα ⇔ 2siαcosα = |
| − 1 = |
| ⇔ sinαcosα = |
| |
| 2 | | 4 | | 4 | | 8 | |
8 kwi 11:27
ZKS:
Odpowiedź e) żadna z powyższych.
8 kwi 11:51
ZKS:
Nie wiem kto daje takie zadania.
8 kwi 11:52
J: ?
8 kwi 11:53
ZKS:
| 3 | |
sin(x) + cos(x) ≤ √2 ≈ 1.41 < |
| = 1.5 |
| 2 | |
8 kwi 11:54
J: Nawet o tym nie pomyślałem
.... liczyłem z "automatu".. , pozdrawiam
8 kwi 11:56
ZKS:
Pozdrawiam.
8 kwi 11:59
PW: Bardzo dowcipne zadanie.
Jak wiadomo zdanie
p ⇒ q
jest prawdziwe, jeżeli p jest fałszywe.
Rozwiązanie
J nie może więc być zakwestionowane.
| 3 | | 5 | |
Jeżeli założymy, że sinα+cosα = |
| , to sinαcosα = |
| . |
| 2 | | 8 | |
Za takie rozumowanie uczeń ma prawo otrzymać maksymalną liczbę punktów. Ba, śmiem twierdzić, że
wielu nauczycieli nie zauważy błędu w założeniach (może nawet autor ich nie sprawdził, tym
większe więc wyrazy uznania dla
ZKS).
Na maturze jest to niemożliwe, ale w normalnym toku nauczania postawiłbym szóstkę uczniowi,
który to zauważył. Oczywiście najpierw musiałoby być rozwiązywane zadanie "znajdź zbiór
wartości funkcji sinx+cosx". Niby wymaga się, żeby rozwiązujący sprawdzał, czy założenia są
poprawne, ale na ogół tego się nie czyni − panuje (niesłuszna) zasada zaufania do autora.
Oby w arkuszach maturalnych nie pojawił się taki przypadek, bo będzie afera na całą Polskę.
8 kwi 15:16
PW: Myślę sobie jeszcze tak:
Zawsze zaleca się uczniowi: − Sprawdź, czy odpowiedź jest sensowna.
| 5 | | 10 | |
Dobry uczeń mógłby więc sprawdzić: sinxcosx = |
| , zatem 2sinxcosx= |
| |
| 8 | | 8 | |
−oj, coś niedobrze!
Dlatego uważam, że z punktu widzenia dydaktyki zadanie jest świetne.
8 kwi 15:23
J:
Witam "PW". Zgadzam się z Tobą absolutnie ... w tym zadaniu niemożliwość:
| 3 | |
sinx + cosx = |
| jest mocno zawoawulowana i trudno wymagać, aby uczeń nawet o tym |
| 2 | |
| 3 | |
pomyślał ... gdyby w treści zadania było np. wiedząc, że sinα = |
| , |
| 2 | |
oblicz ..... no to tutaj juz trudno bzdury nie zauważyć
Pozdrawiam
8 kwi 15:31