matematykaszkolna.pl
matematura aaaaaaaA..: Chciałam się zapytać na forum mądrych ludzi.... na co mam zwrócic szczegolna uwage przy powtarzaniu materiału do tej listopadowej próbnej matury ? czekam na wskazówki emotka
31 paź 21:01
melka: wlasnie ten sam 'problem' mam emotka
31 paź 21:08
Dariss: ja również
31 paź 21:10
melka: ale, ze powiem brzydko, dojebali z ta majca
31 paź 21:12
Nikka: Informacja dla maturzystów przystępujących do pisemnego egzaminu maturalnego z matematyki. W związku ze zbliżającym się egzaminem maturalnym z matematyki pragniemy przypomnieć niektóre zasady rozwiązywania zadań i oceniania arkuszy egzaminacyjnych: • Przypominamy, że należy uważnie czytać zadanie i polecenia w nim występujące. • Zdający powinien w sposób czytelny i logiczny przedstawić tok rozumowania. Wszystkie istotne etapy rozwiązania powinny być zapisane. • Zdający zamiast napisać, np. x∈(2,3)− może użyć zapisu: lub x≥2 i x≤3 albo opisać zbiór słownie pod warunkiem, że będzie on zapisany w sposób poprawny i czytelny dla egzaminatorów • W rozwiązaniu zdający może umieszczać rysunki, które ułatwią analizę zadania. Egzaminatorzy nie będą ich oceniać. Poprawność wykonania rysunku będzie oceniana tylko wtedy, gdy w treści zadania było wyraźne polecenie, że należy go sporządzić. • Szkic wykresu funkcji jest oceniany wtedy, gdy w zadaniu jest wyraźne polecenie, aby go wykonać. Krzywa będąca wykresem funkcji musi przechodzić przez punkty charakterystyczne dla niej. • Wszystkie rozwiązania, łącznie z rysunkami będącymi ich integralną częścią muszą być narysowane czarnym długopisem lub atramentem. • W rozwiązaniu należy zapisać potrzebne założenia, a odpowiedź musi je uwzględniać. • Przed sformułowaniem odpowiedzi należy ponownie przeczytać treść zadania, aby odpowiadać najbardziej precyzyjnie na postawione pytanie. • Zdający powinien pamiętać o sprawdzeniu, czy podana odpowiedź spełnia warunki zadania, np. jeśli z dwóch rozwiązań równania kwadratowego x2=4 warunki zadania spełnia tylko liczba dodatnia, to trzeba wyraźnie zaznaczyć w odpowiedzi, że rozwiązaniem jest liczba x=2 . • Jeśli rozwiązanie nie zmieści się na przeznaczonym na nie miejscu, można je kontynuować w brudnopisie, ale koniecznie trzeba przekreślić słowo „brudnopis” i napisać „ciąg dalszy czystopisu”, podać numer zadania, a w rozwiązaniu zadania zaznaczyć, że będzie ono kontynuowane w brudnopisie. • Każda poprawna i skuteczna metoda rozwiązania, która zostanie zapisana przez zdającego będzie pozytywnie oceniona przez egzaminatorów
31 paź 21:13
Nikka: Powyżej mądre rady Centralnej Komisji Egzaminacyjnej emotka
31 paź 21:14
melka: widze, ze c...iul napisze
31 paź 21:15
aaaaaaaA..: no tak Dzięki
31 paź 21:25
aaaaaaaA..: jak myslicie czy duzo zadan moze byc z trygonometrii ?
31 paź 21:26
melka: tego nie wie nikt
31 paź 21:36
Nikka: a tak poza CKE to wierzyć w siebie emotka zacząć od zadań, które umiecie zrobić... nie wpadać w panikę, jeśli coś nie wychodzi...
31 paź 22:11
melka: a co jak nie starczy mi brudnopisu?
31 paź 22:31
Nikka: zapytasz Komisję co masz zrobić emotka
31 paź 22:38