matematykaszkolna.pl
Proszę o obliczenie i o napisanie jak się to oblicza. wiewior: 1. Sprawdź czy liczba −2 jest rozwiązaniem równania (x−1)2+2x−6=0 2. Zapisz funkcję y=2x2−3x+1 w postaci kanonicznej i iloczynowej.
25 mar 11:41
5-latek: https://matematykaszkolna.pl/strona/69.html--do zadania nr 2 Natomiast nr1 w czym problem ? Znasz wzory skroconego mnozenia ?
25 mar 12:17
wiewior: Żebym umiał obliczyć to bym nie pytał.
25 mar 12:20
5-latek: no to (a−b)2= a2−2ab+b2 wobec tego skorzystaj z tego wzoru i napisz ile to jest (x−1)2 (patrz na wzor
25 mar 12:22
5-latek: czemu nawet nie probujesz ?
25 mar 12:35
wiewior: Próbuje coś liczyć ale nie rozumiem tego. (−2−1)2+2x−6=0
25 mar 12:38
5-latek: ma byc (x−1)2+2x−6=0 Patrz na ten wzor na zielono (x−1)2= x2−2*x*1+12= x2−2x+1 to teraz (x−1)2+2x−6=0 czyli x2−2x+2x−6=0 poredukuj co sie da i napisz to rownanie jakie bedzie po redukcji
25 mar 12:43
wiewior: Dalej niewiem jak.
25 mar 12:52
wredulus_pospolitus: a dalej to liczysz Δ i x1 oraz x2
25 mar 12:54
wredulus_pospolitus: jeśli 'nie widzisz'
25 mar 12:54
5-latek: Ide zaraz do pracy wiec tak dalej to x2−6=0 to x2=6 wiec x=6 lub x= −6 przanalizuj sobie to lub ze wzoru skroconego mnozenia (a2−b2=(a+b)(a−b) to x2−6=0 to (x+6)(x−6)=0 to x+6=0 to x= lub x−6=0 to x= mozesz rowniez tak za x postawic do rownania x=−2 i mamy (−2−1)2+2*(−2)−6=0 wiec (−3)2−4−6=0 to 9−4−6=0 jesli to prawda to x=−2 jest rozwiazaniem tego rownania Jesli to nie jest prawda to nie jest rozwiazniem
25 mar 12:56
5-latek: czesc Artur emotka Niepotrzebnie sie napisalem Wiewior licz tez jak kaze wreduluspospolitus
25 mar 12:58
wiewior: 5−latek będę liczył tym ostatnim sposobem, dzięki. emotka
25 mar 13:12
5-latek: Tamtych sposobow tez sie naucz gdyz one beda CI potrzebne do rozwiazywania rownan kwadratowych Nawet do tego 2 zadania czyli delta x1 i x2 ( postac iloczynowa
25 mar 13:15
ZKS: A nie lepiej jest wstawić w miejsce x liczbę −2 i sprawdzić czy dostajemy 0? Wtedy wiemy że liczba ta jest pierwiastkiem.
25 mar 13:24
5-latek: czesc ZKS emotka Wlasnie tak napisalen o 12:56.
25 mar 13:27
ZKS: Witam 5−latek. emotka Racja nie przeczytałem do końca Twojego wpisu. emotka Mam nauczkę na przyszłość żeby wszystko czytać.
25 mar 13:29
5-latek: NIc nie szkodzi emotka Tylko tu tez chodzi o to zeby sie nauczyl rozwiazywac innymi sposobami Lepiej moze niech sie nauczy nawet silowychsposobow (czasmi takie sam wole ) bo moze nie miec liczby ktrora moze podstawic i wtedy klapa emotka
25 mar 13:40