matematykaszkolna.pl
Logiczne podejscie nauczyciela Kombinator3000: Oblicz promień okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny o boku 2dm. Nie chodzi mi o rozwiązanie zadania ale o to czy rozwiązanie można zapisać w cm. Wynik miałem w cm i dostałem za to 0 pktów. czy to zmienia jakoś sens i rozumienie całego zadania. Prosiłbym o wypowiedz osób kompetentnych.
24 mar 10:00
5-latek: Jesli nie miales napisane w jakich jednostkach masz podac dlugosc tego promienia to nie powinienes dostac 0 punktow
24 mar 10:03
Kombinator3000: Ale chodzi mi o to czy mogę się podać na twoje kompetencje bo ciężko jest zaargumentować to wypowiedzią np rówieśnika
24 mar 10:13
wredulus_pospolitus: Jeżeli w zadaniu jest jest podane w jakich jednostkach przedstawić wynik, wynik można przedstawić w dowolnej jednostce, byleby wynik był prawidłowy. Mozliwe, ze 0pkt wzięło się z błędnego rozwiązania.
24 mar 10:15
PW: Jeżeli napisałeś, że 2 dm = 20 cm i policzyłeś promień okręgu w centymetrach, to odpowiedź jest poprawna.
 3 
r = 10

[cm]
 3 
24 mar 10:22
Kombinator3000: oczywiście że wynik był prawidłowy nie był bym aż tak zawzięty nawet dyskutowałęm z moją nauczycielka na ten temat.
24 mar 10:23
J: Też uważam,że skoro nie było polecenia , wynik podaj w dm , to można podać go w cm.
24 mar 10:29
PW: Jako stary nauczyciel powiem tak: Jeżeli nie napisałeś w odpowiedzi jednostek, tylko podałeś odpowiedź
 3 
r = 10

,
 3 
to odpowiedź jest błędna. Przyjmuje się, że odpowiedź jest podawana w tych samych jednostkach, w których podane były wymiary. Nie można domyślnie przyjmować zmiany jednostek. Jeżeli natomiast napisałeś w rozwiązaniu i w odpowiedzi, że zmieniłeś jednostki na centymetry, to odpowiedź jest poprawna. Mam tylko pytanie: po co to robiłeś − po co zmieniłeś jednostkę? W żaden sposób to nie ułatwiało rozwiązania.
24 mar 10:37
Mila: Napisz jaką dałeś odpowiedź, chodzi mi o dokładny zapis. Być może w tym tkwi problem.
24 mar 15:31
Kombinator3000: Niewiem dlaczego zanieniłem to była kartkòwka a ja jakoś wole robic zadania w centymetrach ,tak po prostu czuje się w nich pewniej otóż tak: zadanie rozwiązane było dobrze odrazu na początku zadania napisałem że,2dm=20cm i rysunek opisałem w cm jak i odpowiedź. Natomiast moja nauczycielka tłumaczyła to tym iż na maturze będzie trzeba kodować wyniki, co jest oczywiście prawdą lecz w zadaniach na maturze jednostkę wiodącą według moich informacji mamy zawartą w treści zadania np.(wynik podaj w centymetrach) tu niebyło podane w jakich jednostkach należy podać wynik .Zadanie było na 100% dobrze ale niewypada podważać kompetencji nauczyciela bez opinii innych nauczycieli więc stąd znalazło się tu moje pytanie.
24 mar 16:21
J:
 3 3 
Pytanie jest czy podałęś odpowiedź: r = 10

, czy też : r = 10

[cm] ?
 3 3 
24 mar 16:24
Kombinator3000: Napisałem że był znak [cm]
24 mar 16:33
Mila:
 3 3 
Zapis 10

oznacza 10+

 3 3 
 103 
Należało podać :

cm.
 3 
Jeśli nie ma w poleceniu,że wynik w dm, to możesz podać wynik w cm. W zadaniach kodowanych najprawdopodobniej nie będzie jednostek albo w poleceniu będzie podane w jakich jednostkach wyrazić szukaną wartość. A w ogóle zadania kodowane to wielkie nieporozumienie, być może zrezygnują z tego(?).
24 mar 18:48