matematykaszkolna.pl
ułamki Nika: 6 2/3−3 1/5= 5 7/9−4 2/5= 7 3/4−4 2/7=
17 mar 17:56
Olgaaa: do wspólnego mianownika sprowadzaj i już później prościzna
17 mar 18:18
Nika: Prosiłabym jednak o rozwiązanie bo gubię się w tym...
17 mar 18:20
5-latek: JUz od szkoly podstawowej wolasz pomocy ?emotka
17 mar 18:20
Nika: no nie każdy jest geniszem matematycznym...
17 mar 18:22
Marcin:
62 31 


. Jak podam wynik, to będę geniuszem?
3 5 
17 mar 18:24
Nika: Yyyy chyba 20/3−16/5...
17 mar 18:26
Piotr:
 2 1 
mysle, ze tam jest 6

− 3

itd.
 3 5 
17 mar 18:26
Hajtowy: oooo GENIUSZ
17 mar 18:27
Piotr: @Nika to jaki jest wspolny mianoenik ?
17 mar 18:27
5-latek: Aby to policzyc nie trzeba wcale byc geniuszem Zamiast pisac takie posty wez sie porzadnie do roboty bo zawsze bedziesz wolac pomocy Udowodnie to
 2 1 20 16 20*5 16*3 100 52 
6

−3

=


=


=

−U48}{15}=

=
 3 5 3 5 3*5 5*3 15 15 
policz Reszte podobnie
17 mar 18:28
Nika: a mogę prosić o rozwiązanie tych przykładów?
17 mar 18:29
Piotr: masz juz pokaze jak robic. zrob reszte.
17 mar 18:30
5-latek: Jednak juz nie ten refleks jak za dawnych lat emotka
17 mar 18:30
Nika: Piotr 15 to wspólny mianownik...
17 mar 18:32
5-latek: No to Piotrze zostales wywolany do tablicy wiec pomagaj dalej emotka
17 mar 18:33
Piotr: 5−latek już Ci pokazał całe pierwsze jak zrobić
17 mar 18:35
Nika: A to będzie tak? 5 7/9−4 2/5=52/9−22/5=260/45−198/45=62/45=1 17/45
17 mar 18:41
Nika: Czy to jest dobrze rozwiązane?
17 mar 18:45
Piotr: tak
17 mar 18:47
5-latek: dobrze I teraz ostatni
17 mar 18:48
Olgaaa: Jeśli już teraz masz problemy z ułamkami i to na poziomie podstawówki, to później całkowicie sobie nie poradzisz.
17 mar 18:48