matematykaszkolna.pl
rozłóż wielomian na czynniki! xxxxl : Rozłóż wielomian na czynniki W(x)=6x4 − 39x2 + 18x2 Dodam że to zadanie w trzeciej liceum. Z góry dziękuję za pomoc!
16 mar 12:48
zawodus: dodam, że zadanie jest łatwe emotka jakieś własne pomysły? emotka
16 mar 12:49
zawodus: jakich metod cię w szkole uczyli?
16 mar 12:49
xxxxl : próbowałam robic na interenecie, ale nie jestem pewna, różne fora róznie piszą. dlatego zgłosiłam się tutaj, podejrzewam ze jest łatwe.
16 mar 12:49
xxxxl : wiem że muszę wyciągnąć przed nawias wspólną liczbę lub x. a potem wychodza mi różne rzeczy :<
16 mar 12:51
zawodus: wyłączasz x2 co dostajesz? emotka
16 mar 12:53
zawodus: nie licz, że ci dam gotowca emotka A kto napisze go, to spotka go mój gniew
16 mar 12:54
ICSP: lub 3x2
16 mar 12:54
5-latek: A nie jest to tak 6x4−39x2+18x ?
16 mar 12:55
xxxxl : muszę się dosyć szybko tego nauczyć, reszte z tego działu już umię, jedynie z tym rozkładem nie umiem sobie poradzic. dlatego tutaj napisałam żeby ktoś napisał mi rozwiązanie bo potem dojde do tego sama...
16 mar 12:56
xxxxl : 5−latek: dokładnie tak tylko przy 18 x jest jeszcze kwadrat,
16 mar 12:56
ICSP: 6x4 − 39x2 + 18x2 ? Trochę bez sensu przykład.
16 mar 12:58
zawodus: to wyłączamy x2 lub 3x2 i mamy?
16 mar 12:58
xxxxl : 3x2 ( 2x−13x + 6) to mi wychodzi i co dalej? ;c
16 mar 12:59
zawodus: wg mnie tam mogło być 6x4−39x3+18x2 emotka
16 mar 12:59
zawodus: niestety, ale źle wyłączyłaś... jeszcze raz. i sprawdź dokładnie jak wygląda ten przykład.
16 mar 13:00
5-latek: To wobec tego (nie chce sie upierac ) ale moim zdaniem moze jet tak 6x4−39x3+18x2? NO ale jesli masz tak napisane jak masz to wskazowki juz masz
16 mar 13:01
xxxxl : wygląda tak jak napisałam. mam kartkówkę przed sobą i tak pisze, tez uważam ze jest glupi dlatego nie umiem sobie poradzic. W(x) = 6x4 − 39x3 + 18x2 tak wygląda przykład.
16 mar 13:01
xxxxl : więc co mam zrobic z tym przykładem skoro wyciągnęłam źle? może mi ktoś napisac jak to zrobic? naprawde nie umiem sobie z tym poradzic, po to tu napisałam...
16 mar 13:05
5-latek: no to zobacz jak napisalas na poczatku?
16 mar 13:05
5-latek: 3x2(2x2−13x−6) a nawias to potrafisz juz rozlozyc na czynniki
16 mar 13:07
xxxxl : ....czy to wazne 5 latek? kazdy wie ze chodziło o potęgi ;c
16 mar 13:07
xxxxl : ale zawodus powiedział ze to jest zle. wiec jak w koncu?
16 mar 13:08
5-latek: oczywiscie ma byc 3x2(2x2−13x+6)
16 mar 13:08
xxxxl : wlasnie nawiasu nie umiem? prosze o rozwiązanie zadania, kazdy umiem nikt nie moze napisac?
16 mar 13:08
xxxxl : hmm a nie mam obliczyc delty teraz z tego nawiasu?
16 mar 13:09
J: A słyszałaś coś o Δ ?
16 mar 13:09
5-latek: Oczywiscie ze wazne . Jesli dla Ciebie x3 lub x2 to to samo to zycze powodzenia emotka
16 mar 13:10
xxxxl : nie to nie to samo ;\ mili ludzie, kazdy wie ale nie moze napisac, świetnie...
16 mar 13:11
xxxxl : tak słyszałam o delcie, mam teraz z tego nawiasu ją obliczyc? to juz umiem, prosze tylko o potwierdzenie czy tylko to mam zrobic czy jeszcze cos więcej?
16 mar 13:12
J: Policz Δ , a potem pierwiastki.
16 mar 13:12
xxxxl : ok, to mi wystarczy dalej już potrafie. dzięki za odp J.
16 mar 13:13
5-latek: Tak masz obliczyc delte i x1 i x2
16 mar 13:17