matematykaszkolna.pl
a ccc: Wytłumaczy mi ktoś jak to rozwiązać? Wyznacz równanie prostej przechodzącej przez punkt P(−2,3) prostopadłej do prostej: c) 10x−5=0 czyli x=12 Ale co dalej skoro nie mogę wyznaczyć a
23 lut 08:19
52: rysunek
 1 
Z rysunku widać że jedyna prosta która jest prostopadła do x=

i przechodzi przez punkt
 2 
(−2,3) ma postać y=3
23 lut 08:37
52: Ale co dalej skoro nie mogę wyznaczyć a Tutaj nie ma a dlatego nie możesz go wyznaczyć
23 lut 08:38
ccc: 52 czyli trzeba to rozwiązać na rysunku?
23 lut 08:40
ccc: A dobra dzięki wielkie już rozumie.
23 lut 08:41
ccc: Tylko nasuwa mi się jeszcze pytanie czy jak rozwiązuje takie zadanie to czy mogę sobie od razu to zapisać że jeśli jest równoległe to liczba x z podanego punktu a jeśli prostopadłe to y z podanego punktu czy muszę to jakoś udowadniać żeby nie stracić punktu?
23 lut 08:43
52: niekoniecznie, ale chciałem ci to zobrazować, jeśli masz prostą prostopadłą do prostej x=? i przechodzi przez punkt P(xp,yp) to ta prosta prostopadła zawsze będzie miała postać y=yp rozumiesz ?
23 lut 08:43
52: Zapisać komentarz najlepiej i pkt powinny być emotka
23 lut 08:44
ccc: Nom rozumiem, tylko ciekawi mnie czy jak napisze tak od razu równanie prostej z miejsca to czy będę miał full punktów?
23 lut 08:45
ccc: Aha dobra dzięki wielkie jeszcze raz
23 lut 08:46
52: Spoko emotka
23 lut 08:46