Czy to jest liczba wymierna?
genio: √ 4+√7 − √ 4−√7 − √2
15 lut 13:28
genio: pierwszy pierwiastek obejmuje i 4 i √7, a drugi pierwiastek obejmuje też 4 oraz −√7
15 lut 13:29
bezendu: =0
15 lut 13:34
czo: trzeba to jakoś przecież przekształcić
15 lut 13:38
sushi_ gg6397228:
√4+√7 − √4−√7= x
teraz obustronnie do kwadratu i stosujemy wzorki (a−b)2=...
15 lut 14:02
bezendu: Skorzystaj z wartości bezwzględnej.
15 lut 14:05
5-latek: Tak nalezy te wyrazenia co sa pod pierwiastkiem zwinac do wzoru skroconego mnozenia (a+b)
2 i
(a−b)
2
Mozna np tak
Jezeli
a2−b=c2 to
Analogicznie jesli jest (−) to w miejsce (+) wstawiasz (−)
| 7 | | 1 | |
np √4+√7 = wedlug tego √ |
| +√ |
| wiec |
| 2 | | 2 | |
Analogicznie drugi pierwiastek zalatw
15 lut 14:08
5-latek: Zeby bylo dokladnie zrozumiane to
15 lut 14:12
J: Cześć "5−latek"
15 lut 14:20
bezendu: Widzę wzór Gustlika ciekawe co zrobi jak będzie pierwiastek 3 stopnia. ?
15 lut 14:21
5-latek: Bezendu
Tem wzor byl juz wyprowadzony jak jeszce Gustlika czy mnie nie bylo na tym swiecie .
Gustlik jest o 10 lat mlodszy ode mnie a wzory przepisalem z tablic matematyczno fizycznych z
1964r.
Nie jest moja czy Gustlika wina ze poziom sie tak obnizyl i nauczyciele nie pokazuja takich czy
innych wzorow . Wpisac do programu i on policzy a potem napisac na forum to kazdy rozgarniety
uczen potrafi .
15 lut 14:36
5-latek: Witaj
J
15 lut 14:41
czo: 5−latek: Mi nauczyciel podpowiedział zebym spróbował te działanie pomnożyć przez 1 w postaci
√2 / √2
15 lut 14:43
5-latek: Wyprobuj tez sposob sushi Jest bardzo pouczajacy.
To niech CI nauczyciel pokaze jak . Naprawde zapytaj go o to przy najblizszej okazji OK?
15 lut 15:08