matematykaszkolna.pl
Czy to jest liczba wymierna? genio: 4+7 4−72
15 lut 13:28
genio: pierwszy pierwiastek obejmuje i 4 i 7, a drugi pierwiastek obejmuje też 4 oraz −7
15 lut 13:29
bezendu: =0
15 lut 13:34
czo: trzeba to jakoś przecież przekształcić
15 lut 13:38
sushi_ gg6397228: 4+74−7= x teraz obustronnie do kwadratu i stosujemy wzorki (a−b)2=...
15 lut 14:02
bezendu: Skorzystaj z wartości bezwzględnej.
15 lut 14:05
5-latek: Tak nalezy te wyrazenia co sa pod pierwiastkiem zwinac do wzoru skroconego mnozenia (a+b)2 i (a−b)2 Mozna np tak Jezeli a2−b=c2 to
 a+c a−c 
a+b=

+

 2 2 
Analogicznie jesli jest (−) to w miejsce (+) wstawiasz (−)
 7 1 
np 4+7 = wedlug tego

+

wiec
 2 2 
 7 1 
4+7=|

+

|
 2 2 
Analogicznie drugi pierwiastek zalatw
15 lut 14:08
5-latek: Zeby bylo dokladnie zrozumiane to
 a+c a−c 
a−b=


 2 2 
15 lut 14:12
J: Cześć "5−latek" emotka
15 lut 14:20
bezendu: Widzę wzór Gustlika ciekawe co zrobi jak będzie pierwiastek 3 stopnia. ?
15 lut 14:21
5-latek: Bezendu Tem wzor byl juz wyprowadzony jak jeszce Gustlika czy mnie nie bylo na tym swiecie . Gustlik jest o 10 lat mlodszy ode mnie a wzory przepisalem z tablic matematyczno fizycznych z 1964r. Nie jest moja czy Gustlika wina ze poziom sie tak obnizyl i nauczyciele nie pokazuja takich czy innych wzorow . Wpisac do programu i on policzy a potem napisac na forum to kazdy rozgarniety uczen potrafi .
15 lut 14:36
5-latek: Witaj J emotka
15 lut 14:41
czo: 5−latek: Mi nauczyciel podpowiedział zebym spróbował te działanie pomnożyć przez 1 w postaci 2 / 2
15 lut 14:43
5-latek: Wyprobuj tez sposob sushi Jest bardzo pouczajacy. To niech CI nauczyciel pokaze jak . Naprawde zapytaj go o to przy najblizszej okazji OK?
15 lut 15:08