matematykaszkolna.pl
Pomózcie prosze Kasia: Z 40 zadań zostały mi tylko te ratujcie. Geometria i ciągi Zad. 13 Oblicz pole i obwód koła wpisanego w sześciokąt foremny o boku 8 cm. Zad. 14 Dane są dwa okręgi. Jeden z nich ma środek w punkcie A(−4,3) i promieniu 6, a drugi ma środek w punkcie B=(5,3) i promieniu 1,5. Jak są położone te okręgi względem siebie?(Uzasadnij odpowiedź) Zad. 17 Oblicz pole i obwód trójkąta równobocznego opisanego na okręgu o promieniu 2 dm. Zad. 19 Dane są dwa okręgi. Jeden z nich ma środek w punkcie A=(3,−1) i promieniu 5, a drugi ma środek w punkcie B=(3,−3) i promieniu 3. Jak są położone te okręgi względem siebie?(Uzasadnij odpowiedź) Zad. 20 O jaki kąt obraca się minutowa, a o jaki godzinowa wskazówka zegara w ciągu: a) godziny b) 10 minut . Zadanie 3. Liczby x−1, 6, 10 tworzą ciąg arytmetyczny. Wyznacz x. Zadanie 4. Liczby x+2, x+6, x−6 tworzą ciąg geometryczny (w podanej kolejności).Oblicz x.
3 lut 13:31
J: Zad.13 Promień koła jest równy wysokości trójkąta, czyli r = U{a3{{2}
3 lut 13:38
J:
 a3 
r =

 2 
3 lut 13:39
wredulus_pospolitus: rysunek 13) htrójkąta = rkoła
3 lut 13:41
PW: Zadanie 20. Tarcza zegara jest 12−godzinna, to znaczy na obwodzie zaznaczono 12 punktów (w równych odległościach odpowiadających podziałowi koła na 12 równych wycinków o kątach
 360 

°=12°), Wskazówka godzinowa w ciągu 12 godzin wykonuje pełen obrót o 360°, pokazując
 12 
poszczególne godziny po obrocie o 12°. Dawniej dzieci to wiedziały, a pokolenie zegarków elektronicznych już nie?
 1 
Do punktu b) wskazówka: 10 minut to

godziny.
 6 
3 lut 13:44
J:
 x−1 +10 
Zad 3) 6 =

⇔12 = x +9 ⇔ x = 3
 2 
3 lut 13:47
PW: Piekielny chochlik matematyków daje znać. „Bardzo ładnie” podzieliłem 360 przez 12 − oczywiście wynik poprawny to 30. Staremu człowiekowi dużo kłopotu sprawia pisanie w edytorze, w którym co innego piszesz, a co innego widać, bardziej zajęty jestem wpisywaniem tych ułamków i stopni niż meritum emotka
3 lut 13:48
J: Zad 4) (x+6)2 = (x+2)(x−6) ⇔ x2 + 12x +36 = x2 −6x +2x −12 ⇔ 16x = −48 ⇔ x = −3
3 lut 13:50
wredulus_pospolitus: rysunek 17)
 2 
r =

h
 3 
3 lut 14:06
wredulus_pospolitus: Kasiu ... wybacz ... nie wiem jak zrobilaś tamte 33 zadania i czego one dotyczyły ... ale te co Ci zostały, to naprawdę nie są jakieś szczególnie wymagające zadania, żeby nie powiedzieć − są to zadania które wymagają jedynie 'podstawowych podstaw' z danego działu.
3 lut 14:07
J: Chyba daremny trud.... emotka
3 lut 14:07
wredulus_pospolitus: np. takie 19 ... gdybys chociaż siadła i narysowała te dwa okręgi (cyrkiel chyba masz) to byś coś zauważyła ... a gdybyś później poszukała teorii na tej stronce, to byś i uzasadnienie znalazła
3 lut 14:11
wredulus_pospolitus: natomiast takie zadanie 17 ... to nawet w książkach już nie próbują fałszować prawdy, że i tak tego nie zrozumiecie − i masz podane gotowe wzory do użycia.
3 lut 14:15
Kasia: jak bys od rana robil te zadania to uwierz ze mial bys taki metlik w glowie ze nie wiedzial bys ile to 2+2. zwlaszcza ze ja orłem z matematyki nie jestem ani nigdy nie bylam wiec sama sie sobie dziwie ze az tyle ich zrobilam.
3 lut 14:16
wredulus_pospolitus: no to odsapnij ... przejdź się z psem na spacer i siądź do nich za 5h
3 lut 14:17
Kasia: ja nie kaze tego liczyc nikomu na siłe − na prawde sam wzor mi wystarczy.
3 lut 14:18
Kasia: no niestety nie moge bo za 1,5h bede miala dziecko w domu wiec juz na pewno sie nie skupie
3 lut 14:19
Andzia: kasiu a powiedz mi czy była by możliwość uzyskania od ciebie skanów tych 40 zadań bez rozwiązań
3 lut 23:37
Kasia: tak, podaj maila bo nie wiem czy tu da rade wstawic.
4 lut 21:16
Andzia: dziunia131@gmail.com
5 lut 13:50