matematykaszkolna.pl
zbiór anonim: w zbiorze R określamy działanie "o" : aob = 3ab2 (np. 5o6 = 3*5*62 = 45) a) czy to działanie jest wykonalne w R (tzn. a∊R i b∊R to aob∊R) b) sprawdź czy działanie jest przemienne (aob=boa) c)wyznacz element neutralny tego działania: e (taki,że eoa=aoe=a) d)wyznacz element odwrotny do danego: a−1 (taki,że aoa−1=e)
23 paź 19:13
anonim: POMOCY
23 paź 20:01
Zbronek: a)tak b)tak
 3*e*a 3*a*e 2 
c)eoa=

=

=a⇒3ea=2a ⇒e=

możemy tak napisać bo b)
 2 2 3 
 2 3*a*a−1 
d)aoa−1=

=

 3 2 
9*a*a−1=4
 4 
a−1=

 9a 
23 paź 20:25
anonim: pkt a i b nie trzeba w jakis sposob uzasadnic
23 paź 22:21
anonim: i czy w tym d) to jest to elemeny odwrotny dodanego
23 paź 22:38
Bogdan:
 4 
a−1 =

to element odwrotny do a, bo aoa−1 = e
 9a 
23 paź 22:48
Bogdan: a) i b) wypadałoby uzasadnić
23 paź 22:49
anonim: tylko pyt w jaki sposobemotka
23 paź 22:51
anonim: prosze o pomoc...
23 paź 22:55
Bogdan:
 3 3 
aob =

ab =

ba = boa
 2 2 
Pierwsze sam spróbuj, wysil się trochę.
23 paź 23:31
anonim: ale ja tego zadania kompletnie nie rozumiem,...
23 paź 23:34
anonim: ale ja tego zadania kompletnie nie rozumiem,...
23 paź 23:34
Bogdan: No cóż, to może zajmij się czymś innym.
23 paź 23:36
anonim: niestety ale potrzebuje tego zadania na wczoraj... i nie wazne czy rozumiem czy nie wazne zeby bylo rozwiazane w calosci
23 paź 23:38
Mrówka: hmm, no więc w a) jest wykonalne, bo działania o zamieniasz na 3ab/2, czyli wykonujesz mnożenie dóch liczb a potem je mnożysz przez 3 i dzielisz przez 2, na samych a i b wykonujesz tylko mnożenie, a to możesz wykonać zawsze i wszędzie− więc skoro mnożenie jest wykonalne w całym R, to o też.
23 paź 23:45
Bogdan: I potem mamy takich bezrozumnych absolwentów, nie ważne, że nie ma kompetencji, ważne, że ma papierek w postaci nic nie wartego świadectwa.
23 paź 23:47
anonim: Dzięki śliczne Mrówka za wytłumaczenie emotka bardzo mi to pomogło emotka Bogdan pierwszy raz sie spotkałam z czym takim jak o
23 paź 23:59
Bogdan: Niestety, postawa wyrażona stwierdzeniem "nie ważne czy rozumiem czy nie, ważne żeby było rozwiązane" nie przystaje do mojego widzenia sposobu zdobywania kompetencji. Nie ważne czy umiem jeździć, czy nie, ważne żeby mieć prawo jazdy. Nie zgadzam się.
24 paź 00:15
Zbronek: autentyczny dialog: −Czym się zajmujesz? −Studiuję informatykę. −To na pewno masz superkomputer. −Tak −A monitor ,ile ma cali ? −17 −A cal to ile cm? −3
24 paź 12:26