matematykaszkolna.pl
Ulamki 5 klasista: 645?5 = 715 313?5 = 225 co wstawic w miejsce "?"
29 sty 18:38
wredulus_pospolitus:
 4 
6

'na drugą' stronę
 5 
 1 4 
7

− 6

= ... no ile to się równa
 5 5 
więc co ma być zamiast '?'
29 sty 18:50
5 klasista: 25 a to 2?
29 sty 18:55
5 klasista: a czy to mozna tak bo w zadaniu mam tylko uzupelnic myslniki nie moge przenosic?
29 sty 18:57
wredulus_pospolitus: no niestety nie ... zauważ że masz:
 ? 2 

=

.... więc co ma być za '?'
 5 5 
ale przecież możesz sobie 'z boku na kartce' tak zapisać, prawda
29 sty 18:58
5 klasista: mozesz powiedziec jak to zrobic
29 sty 19:05
5 klasista: w pierwszym 105
29 sty 19:11
PW: Na pytanie "co wstawić w miejsce ?"? najlepiej odpowiedzieć: x − i rozwiązać równanie z niewiadomą x.
29 sty 19:49
5 klasista: che wytluaczenie zadan a nie mowienie co wstawic..
29 sty 19:53
wredulus_pospolitus: napisałem Ci jak zrobić i PRAWIE zrobiłeś ... po czymś się poddałeś/−aś i teraz czekasz na gotowca
29 sty 19:54
5 klasista: czekam na dokladne wyjasnienie
29 sty 19:58
wredulus_pospolitus: ale wyjaśnienie czego konkretnie czego nie rozumiesz
29 sty 19:59
PW: Zaraz mnie coś trafi. Zapisz liczby w postaci "ułamków niewłaściwych", to zobaczysz.
29 sty 20:00
Marcin: 5 klasista oznacza podstawówkę?
29 sty 20:01
5 klasista: tak! 10lat
29 sty 20:07
PW: Opanowałeś trudną sztukę obsługi komputera, a z ułamkami sobie nie radzisz? To może odejdź od komputera i skup się na rzeczach podstawowych. Myślę, że Twoi rodzice powinni to przeczytać.
29 sty 20:09
5 klasista: chce sie dowiedziec jak to zrobic a to chyba dobrze. szkoda ze nie ma nikogo kto by powiedzial jak to rozwiazac
29 sty 20:12
kika:
 ? 1 

=7

−6{4}{5}
 5 5 
 ? 6 4 

=6

−6

i teraz będziesz wiedział
 5 6 5 
29 sty 20:16
kika:
 6 
6

winno być
 5 
29 sty 20:17
wredulus_pospolitus: czyli:
 ? 2 

=

i to jest ok ...
 5 5 
 2 
... a teraz co należy wstawić za '?' aby po lewej stronie było +

 5 
29 sty 20:20
kika: a może w 5−klasie
34 ? 36 


=

i już widzisz
5 5 5 
29 sty 20:23
5 klasista: w ksiazce mam napisane tak jak napisalem na poczatku i mam puste kratki tylko tam gdzie ?" nie mozno wstawic tam ulamkow tylko jedna liczbe
29 sty 20:28
Marcin: Bo nie masz wstawić ułamków. Wyjdzie −2
29 sty 20:30
Mila: Po pierwsze trzeba być grzecznym. Po drugie przepisać treść zadania dokładnie. 2)
 1 ? 2 
3


=2

 5 5 5 
 6 4 2 5 
2


=2

pożyczyłam 1 całość, czyli

 5 5 5 5 
W pierwszym natomiast trzeba dodać, bo chyba ujemnych liczb jeszcze nie masz? Czy tam ma być znak oddejmowania w pierwszym przykładzie?
29 sty 20:40
5 klasista: nie wiem czy moge tam wstawic −2 nie robilismy takiego czegos jeszcze. a ten 2 przyklad jak zrobic?
29 sty 20:41
5 klasista: rozumiem 2. pierwsze tak jak napisalem wyzej
29 sty 20:43
wredulus_pospolitus: dokładnie ... '−2' masz wstawić ... i to jest prawidłowa odpowiedź emotka
29 sty 20:43
Marcin: Bez sensu. Skoro wychodzi −2, a Ty tego −2 wstawić nie możesz, bo jeszcze tego 'nie robiliście' emotka
29 sty 20:45
5 klasista: dzieki
29 sty 20:47