matematykaszkolna.pl
Obliczyć pole ograniczona parabola Piotrek22: Obliczyć pole ograniczona parabola y2 = 4 + x i prosta x + 3y = 0 Wykonać rysunek
27 sty 11:07
wredulus_pospolitus: rysunek wykonałeś
27 sty 11:07
wredulus_pospolitus: punkty przecięcia wyliczyłeś
27 sty 11:08
wredulus_pospolitus: całke oznaczoną zapisałeś
27 sty 11:08
wredulus_pospolitus: a ją obliczyłeś
27 sty 11:08
wredulus_pospolitus: nie no to teraz juz wiesz co po kolei masz zrobić
27 sty 11:08
Piotrek22: rysunek wychodzi dziwny punkty przeciecia sa dziwne zrobilem parabole x=y2−4 i prosta x=−3y tak mozna ?
27 sty 11:21
Piotrek22: wyszlo mi opszar calkowania y2−4 ≤ x ≤0 i 0 ≤ y ≤−3y
27 sty 11:23
wredulus_pospolitus: całka podwójna co to za obszary całkowania jakie punkty przecięcia Ci wyszły
27 sty 11:25
Piotrek22: do tego sa to dwa obszary trzeba było by razy dwa chyba ze pomylilem sie co do wykonania rysunku
27 sty 11:25
Piotrek22: nom to bedzie całka podwójna
27 sty 11:25
Piotrek22: dobry mam obszar calkowania ?
27 sty 11:32
wredulus_pospolitus: nie będzie żadna całka podwójna całka podwójna służy do liczenia OBJĘTOŚCI pod powierzchnią (czyli liczona jest w R3 bądź wyżej) to będzie zwykła całka pojedyncza ... pytanie brzmi ... czy jestes w stanie wyznaczyć punkty przecięcia się tych dwóch krzywych
27 sty 11:35
Piotrek22: narysowalem parabole x=y2 − 4 i przechodzi w punktach na osia x −2,2 oraz na osia y w punkcie −4 a prosta x=3y przechodzi przez srodek czyli 0,0
27 sty 11:42
5-latek: rysunekTo co napisales to byla by taka parabola y=x2−4
27 sty 11:46
Piotrek22: zgadzam sie i do tego prosta x = −3y przechodzi ona w punkcie 0,0
27 sty 11:49
wredulus_pospolitus: ale Ty takiej paraboli nie masz ... to raz a dwa ... nadal nie podałeś punktów przecięcia
27 sty 11:51
wredulus_pospolitus: rysunek
27 sty 11:53
Piotrek22: pierwszy punkt to A(−3,1) B(0,0) C(0,2) tak ?
27 sty 12:01
Janek191: rysunek y2 = 4 + x ⇒ y = x + 4 lub y = − x + 4
 x 
x + 3y = 0 ⇒ y = −

 3 
Szukam punktów wspólnych prostej i paraboli: y2 = 4 + x
 x 
y = −

 3 
−−−−−−−
x2 

= x + 4
9 
x2 = 9x + 36 x2 − 9 x − 36 = 0 Δ = 225 Δ = 15 x1 = − 3 x2 = 12 Pole P = P1 + P2 , gdzie P1 − pole nad osią OX, P2 − pole pod osią OX
27 sty 12:02
5-latek: Piotrek przeciez masz na rysnku ze beda 2 punkty przecia tej parabli z prosta a nie 3 . A potrafisz to wyznaczyc algebraicznie ?
27 sty 12:04
Janek191: rysunek y2 = 4 + x ⇒ y = x + 4 lub y = − x + 4
 x 
x + 3y = 0 ⇒ y = −

 3 
Szukam punktów wspólnych prostej i paraboli: y2 = 4 + x
 x 
y = −

 3 
−−−−−−−
x2 

= x + 4
9 
x2 = 9x + 36 x2 − 9 x − 36 = 0 Δ = 225 Δ = 15 x1 = − 3 x2 = 12 Pole P = P1 + P2 , gdzie P1 − pole nad osią OX, P2 − pole pod osią OX
27 sty 12:04
Janek191: rysunek y2 = 4 + x ⇒ y = x + 4 lub y = − x + 4
 x 
x + 3y = 0 ⇒ y = −

 3 
Szukam punktów wspólnych prostej i paraboli: y2 = 4 + x
 x 
y = −

 3 
−−−−−−−
x2 

= x + 4
9 
x2 = 9x + 36 x2 − 9 x − 36 = 0 Δ = 225 Δ = 15 x1 = − 3 x2 = 12 Pole P = P1 + P2 , gdzie P1 − pole nad osią OX, P2 − pole pod osią OX
27 sty 12:04
Piotrek22: no i jak mam punkty przeciecia sie z osia x to co dalej ? bo juz kompletnie nic nie kumam pod co musze to podstawic aby obliczyć te pole zrobic calke pojedyncza z x + 4
27 sty 12:29
wredulus_pospolitus: skoro 'nie kumasz' to ja się Ciebie zapytam ... co robileś na ćwiczeniach w końcu całki masz nie od wczoraj (skoro masz całki podwójne także)
27 sty 12:32
Piotrek22: wiesz studia zaoczne nie oferuja duzo godzin cwiczen a raczej przedstawienie teorii i materiału do nauki wiem sa braki w podstawach emotka
27 sty 12:39
zawodus: jest pełno pdf−ów z przykładami na necie i można się samemu nauczyć − jeśli się chce
27 sty 12:43
Piotrek22: zgadzam sie z tym ale trzeba miec czas emotka praca i inne sprawy itd pochłaniają czas ale dzieki za pomoc emotka
27 sty 12:47
Piotrek22: ponawiam pytanie jak juz znam miejsce przecięcia sie tych puntów co dalej trzeba zrobic? jak teraz zapisać całke oznaczona ?
27 sty 19:41