matematykaszkolna.pl
. Piotr 10: W ostrosłupie prawidłowym czworokątnym wysokość ma długość H i tworzy z krawędzią boczną kąt 600. Oblicz pole przekroju tego ostrosłupa płaszczyzną zawierającą przekątną podstawy i równoległą do jednej z krawędzi bocznych. Nie wiem jak narysować pole przekroju ostrosłupa zbytnio, mogę prosić o pomoc ?
21 sty 17:08
Godzio: rysunek Rysunek taki sobie, ale jakoś jest Niebieski obszar − szukany przekrój Czerwony obszar − trapez, chciałem przez to pokazać, że wysokość tego przekroju jest równoległa do odpowiedniej krawędzi bocznej (kąt między przekrojem, a płaszczyzną podstawy jest taki sam jak między krawędzią boczną i płaszczyzną podstawy)
21 sty 17:14
Piotr 10: Dzięki, eh ciężko z tymi przekrojami
21 sty 17:32
Piotr 10:
 H23 
Czy pole tego przekroju to P=

?
 9 
21 sty 17:42
Piotr 10: ?
21 sty 17:52
Godzio: Ile CI wyszła podstawa i wysokość przekroju ?
21 sty 18:15
Piotr 10:
 2H3 
podstawa

 3 
 H 
wysokość

 3 
ale pewnie źle
21 sty 18:31
Godzio: Podstawa na pewno jest źle, bo to jest przekątna podstawy ostrosłupa, a on ja równa 2H3
21 sty 18:36
Piotr 10: Po raz kolejny źle tg użyłem, wszystko mi się myli, podstawa teraz dobrze mam 23H
21 sty 18:40
Godzio: rysunek d = 2H3 Mamy trójkąt równoboczny, więc h = H
21 sty 18:40
Piotr 10: a wysokość przekroju ?
21 sty 18:43
Piotr 10: Godzio możesz zerknąć? Kompletnie sobie nie radzę z zadaniami ,które dostałem
21 sty 19:06
Godzio: Ten rysunek jest odnoście wysokości emotka h = H (trójkąt składa się z krawędzi bocznych i przekątnej podstawy)
21 sty 19:08
Piotr 10: Ja to tego nie widzę . Ale dobra, jutro spróbuję, dzięki za pomoc
21 sty 19:18
Mila: rysunek H=|SO| α=60o β=30o W ΔSOE:
 AO 
tg60o=

 H 
3 AO 

=

1 H 
|AO|=3*H |DB|=23*H
 1 
OE=

|AS| z tw. Talesa.
 2 
|AS|=2H |OE|=H Masz odpowiedź?
21 sty 20:13
Piotr 10: Mila nie mam odpowiedzi niestety. Chciałbym się zapytać czy robić takie zadania z przekrojami w ostrosłupach, bo mam trochę ich od pani ze szkoły, ale po prostu nie umiem tego robić. Problem zaczyna się z rysunkiem przekroju. I nie wiem czy robić te zadania czy nie, skoro i tak nie wiem jak to robić. Może takie coś na maturze wystąpić ?
21 sty 22:11
Eta: Na rozszerzeniu? .... więcej niż pewne, że będą emotka
21 sty 22:15
Mila: Więcej niż pewne, będą.
21 sty 22:16
Piotr 10: :(
21 sty 22:16
Mila: Rozwiązywać z przekrojami.
21 sty 22:16
Godzio: W stereometrii ważne jest, żeby sobie przenosić wszystkie interesujące Cię figury przenosić na płaszczyznę emotka (tutaj powinieneś narysować sobie szukany przekrój i ten przekrój co ja rysowałem, składający się z dwóch krawędzi bocznych i przekątnej podstawy )
21 sty 22:27