matematykaszkolna.pl
zadanie ktos: PILNE! Witam, potrzebuję pomocy w zakresie wymyślenia bardzo trudnego zadania. Nie będę owijała w bawełnę, że owe zadanie ma być niszczycielskie dla autorytetu nauczyciela. Chodzi po prostu o zadanie, którego nie rozwiąże nauczyciel matematyki w gimnazjum. Nie robię tego ze złośliwości, mam poważne powody, toteż proszę społeczność tego forum o zaprezentowanie najtrudniejszych zadań z jakimi przyszło im się mierzyć (najlepiej z rozwiązaniami, chyba że nie znacie). Z góry dzięki i pozdrawiam.
21 sty 16:40
Bojek: Niech Ci udowodni ze A1, A2, A3 To zbiory skończone ^^
21 sty 16:42
Bojek: Czyli Prawo Sumy A1∪A2∪ A3
21 sty 16:43
Bojek: Daje sobie rękę uciąć ze nie ogarnie ^^
21 sty 16:44
Basia: Moja droga większość matematyków (nie tylko nauczycieli) nie rozwiąże "od ręki" większości zadań z olimpiady matematycznej, i nie jest to żaden wstyd, bo to wymaga znajomości niektórych bardzo wąskich dziedzin tej nauki. Twoja prośba jest delikatnie mówiąc nieelegancka. A jak bardzo chcesz zadaj sobie trud i sama poszukaj zadań olimpijskich
21 sty 16:47
Basia: @Bojek 1. po pierwsze to co napisałeś to bzdura bo co to za zbiory A1,A2,A3 ? a udowodnić, że suma zbiorów skończonych jest zbiorem skończonym potrafi każdy student pierwszego roku (mam przynajmniej taką nadzieję) 2. patrz wyżej
21 sty 16:50
AS: Cel końcowy nie bardzo chwalebny,zyskanie drobnej satysfakcji że nie potrafisz rozwiązać a nas gnębisz. Ponadto istnieje groźba delikatnego odwetu.
21 sty 16:52
PAN-NIKT: Drogi ktosiu, możliwe, że nauczycielka nie rozwiąże tego ad hoc, bo może kręci się w wąskim zakresie materiału matematycznego. Jednak rozwiąże, jeśli będzie chciała to zrobić i poświęci czas. Sama wymyśl takie trudne zadanie, które wcześniej rozwiążesz. Twoje intencje są niskie.
21 sty 16:53
ktos: Basiu, przepraszam jeśli można odebrać tak mą prośbę. Dziękuję za sugestie dot. zadań olimpijskich. Postaram się poszukać czegoś na własną rękę. Przyjrzę się temu zadaniu, Bojek, a druga rzecz, że to zwykły nauczyciel z gimnazjum, nie matematyk (co najwyżej pseudo−matematyk).
21 sty 16:55
Adrian: Wdzie Basia ze ogarniasz 1 Rok Logiki i Teorii mnogości a ja mam problem z zadaniem. http://www.fotosik.pl/u/pwsz-elblag/zdjecie/2/album/120249 zadanie 3
21 sty 16:56
ktos: Panie−Nikt, być może intencje wydają się być złe, ale to nie powód by mnie krytykować od razu. Ja, w przeciwienstwie, do nauczycieli, nie ma siebie za nie wiadomo kogo i nie potrafie wymyslac trudnych zadan.
21 sty 16:58
ktos: AS, kogo gnębię?
21 sty 16:59
ktos: Poza tym, ja nie chciałabym się tłumaczyć, ale robię to tylko dlatego, że nauczyciel mnie obraził (nie więc bez powodu).
21 sty 17:02
5-latek: Pamietaj o tym ze kazdy kij ma dwa konce nie jeden jesli chcesz mu udowodnic ze jestes cos warta to naucz sie takie zdania rozwiazywac . I tyle w temacie
21 sty 17:05
Hary: Myśle ze jeśteś rozbrykaną nastolatką która myśli ze jej wszystko wolno i pewnie olewasz w szkole ten przedmiot i myślisz ze ktoś sie na ciebie uwziąl. Moja rada to weż zacznij sie starać to i matematyk to zobaczy i pewnie ci odpusci ''jak zobaczy'' ze jesteś godna politowania
21 sty 17:07