matematykaszkolna.pl
Pomocy zadanka z chemii kaszalot: Zad. 1. Rozpuszczalność pewnego związku (m) w 100 g wody, w zakresie temperatur od t=0⁰C do t=100⁰C, opisuje funkcja: m=0,003t2+1,7 Czysty związek (20,5g) rozpuszczono w 72g wrzącej wody, po czym schłodzono do 20⁰C, odsączono i wysuszono otrzymane kryształy. Podaj: a)Jaka była wydajność przeprowadzonej krystalizacji? b)Jaka byłaby wydajność krystalizacji gdyby schłodzono do 30⁰C? c)Jaka byłaby wydajność jeżeli do krystalizacjo 20,5 g związku użyto by 79 g wody i schłodzono do 20⁰C? d) Jaka byłaby wydajność jeżeli do krystalizacjo 20,5 g związku użyto by 79 g wody i schłodzono do 30⁰C? Zad.2. Rozpuszczalność pewnego związku A (mA) w 100 g wody, w zakresie temperatur od t=0⁰C do t=100⁰C, opisuje funkcja: mA=0,003t2+1,7 a zanieczyszczeń Z funkcja: mZ=0,0021t1,5+2,6 Mieszaninę A i Z (22,5g) zawierającej 84,45% związku A poddano krystalizacji z 100 g wrzącej wody, po czym schłodzono do 20⁰C, odsączono i wysuszono otrzymane kryształy. Podaj: a)Jaka była wydajność przeprowadzonej krystalizacji i jaka była procentowa zawartość związku A w otrzymanych kryształach? b)Ile należałoby wziąć wody, aby otrzymać czysty związek A (zawartość zanieczyszczeń=0%)? Jaka byłaby wtedy wydajność krystalizacji? zad3. Każdy z studentów A,B, i C oznaczał na swoim stanowisku 3 temperatury topnienia: −handlowego związku X o czystości 99,5%, którego temperatura topnienia wg producenta wynosiła 151−152 st C, −związku X zsyntezowanego przez studenta alfa (X alfa), −związku X zsyntezowanego przez studenta beta (X beta), Wyniki otrzymanych przez poszczególnych studentów temperatur topnienia podaje tabelka poniżej. Student Temperatura topnienia w st. C X X alfa X beta A 149,5−150 149−149,75 128−131 B 153−154 153,5−154,25 132−135 C 150−153 151−153 130−134 Wyjaśnij: a) obserwowane różnice wyznaczonej temperatury topnienia związku X przez studentów A, B, C i podawanej przez producenta, b)obserwowane zakresy temperatur topnienia związku X wyznaczone przez studentów A, B, C, c) jak wytłumaczyć różnice temperatur topnienia związków X alfa i X beta wyznaczone przez studentów A ,B i C, d)co można powiedzieć o czystości związków X alfa i X beta na podstawie temperatur topnienia wyznaczonych przez studentów A, B, C, e) jakie wnioski powinni wyciągnąć studenci A, B i C z przeprowadzonego ćwiczenia.
17 sty 13:16
wredulus_pospolitus: po co dwa razy to samo ciekawe ile czasu to pisałeś ... czy nie szybciej byś te zadania po prostu rozwiązał a czemu SZYBKIEJ pomocy potrzebujesz Czyżbyś koło pisał
17 sty 13:18
kaszalot: sesja, egzaminy a nie mam czasu na rozwiazywanie zadań, wiec zlitujcie sie ;<
17 sty 13:23
wredulus_pospolitus: ojjjj ... biedactwo ... nie ma czasu ... jakże mi przykro z tego powodu naprawdę strasznie mi przykro odpuść sobie parę imprez ... parę wypadów na piwo i inne takie ... a czas się znajdzie na zrobienie paru zadań
17 sty 13:24
wredulus_pospolitus: po drugie ... jak chcesz zaliczyc egzaminy jeżeli tych zadań nie zrobisz
17 sty 13:25
kaszalot: bo to sa zadania dodatkowe, nie maja wplywu na egzaminy, a organe juz zdalam, ale jak ich nie zrobie to nie dostane zaliczenia z laborek
17 sty 13:29