matematykaszkolna.pl
znajdz liczbe przecina do tej i podaj w postaci ułamka nieskracalnego tell1313:
−(23)(2−6*113) 

335+1,2:35 
4 sty 22:17
tell1313: w nawiasie przy 23 jest minus
4 sty 22:19
tell1313: no prosze
4 sty 22:23
ZKZ: Jak mawia pewien klasyk. Oczywista oczywistosc . LENISTWO nic wiecej . Co w tym trudnego ?
4 sty 22:25
tell1313: no wybacz ale dla mnie matematyka to czarna magia nawet taka
4 sty 22:25
tell1313:
4 sty 22:30
tell1313:
4 sty 23:02
tell1313: i co da rade?
4 sty 23:04
Ajtek: Mało widać
4 sty 23:05
tell1313: −(− 2/3)(2−6*1 i 1/3) a w mianowniku 3i3/5+1,2 :3/5
4 sty 23:06
tell1313: lepiej?
4 sty 23:07
Ajtek: I w czym problem
4 sty 23:07
tell1313: no dla mnie problem ja jestem typem takiego tepego sportowca jak w filmach z usa
4 sty 23:08
tell1313: trzeba znalesc jsc liczbe przeciwna i zapisac w postaci ulamka nieskracalnego
4 sty 23:09
Ajtek: Takie coś:
 2 1 
−(−

)(2−6*1

)
 3 3 
 

=
 3 3 
3

+1,2:

 5 5 
 
4 sty 23:10
tell1313: tak dokladnie
4 sty 23:10
Ajtek: To masz zadanie: zajmij się najpierw licznikiem. Uprość jak najbardziej się da emotka.
 1 4 
Pamiętaj, że 1

=

 3 3 
4 sty 23:14
tell1313: −(−2/3)(2−8) w mianowniku 3i3/5+2
4 sty 23:17
Ajtek: Okej. Teraz wykonaj działania w liczniku i mianowniku emotka.
4 sty 23:20
tell1313: licznik mozna jszcz pomnnozyc i wyjdzie 1i1/4 − 5i1/3
4 sty 23:22
tell1313: a w mianowniku wyjdzie 5i1/3
4 sty 23:23
tell1313: a w mianowniku wyjdzie 5i1/3
4 sty 23:23
Ajtek: Ale dajesz mi zagadki
4 sty 23:23
tell1313: * 5i3/5
4 sty 23:24
tell1313: ale dobrze?
4 sty 23:25
Ajtek:
 2 
Mam do Ciebie pytanie ile to jest: −(−

)=... oraz (2−8)=...
 3 
4 sty 23:25
Ajtek: Mianownik jest okej emotka.
4 sty 23:26
tell1313: no 2/3 i −6?
4 sty 23:26
tell1313: czyli w liczniku −5i 1/3
4 sty 23:26
Ajtek: Pamiętaj (a)(b)=a*b emotka.
 2 
U Ciebie a=

, zaś b=−6 emotka
 3 
Działaj emotka.
4 sty 23:28
tell1313: czyli 2/3 * (−6)= −4
4 sty 23:29
Ajtek: emotka
4 sty 23:30
Ajtek: I teraz masz do wykonania działanie:
−4 

 1 
−5

 3 
 
Zamień liczbę w mianowniku na ułamek niewłaściwy i zapisz mi całość tutaj. Co wiesz o dzieleniu przez ułamek
4 sty 23:32
tell1313: czyli −4 : 5i3/5 czyli ?
4 sty 23:32
Ajtek: Wróć, źle zerknąłem
4 sty 23:32
Ajtek:
 3 
Tak −4:5

 5 
4 sty 23:33
tell1313: tam jest 5i3/5 −4 : 28/5 −4/1 * 5/28= −20/28=−4/7
4 sty 23:35
Ajtek: Jest okej, jeżeli nie walnęliśmy się w liczeniu wcześniej emotka.
4 sty 23:36
Ajtek: Teraz wracamy do pytania z zadania: co to jest liczba przeciwna?
4 sty 23:36
tell1313: no to dobrze a pzecwienstwo 4/7 i to jest nie skracalne?
4 sty 23:36
Ajtek: No nie. 4 i 7 mają jeden wspólny dzielnik. To jest liczba 1. Zatem to się nie skróci. Masz odpowiedź do tego zadnia
4 sty 23:39
tell1313: WIELKIE DZIEKI Ajtek emotka
4 sty 23:40
Ajtek: Powodzenia emotka. Włącz myślenie, matma nie gryzie Pokazałeś to w dwóch zadaniach
4 sty 23:42
Małgosia: znajdz liczbe przecina do tej i podaj w postaci ułamka nieskracalnego −(23)(2−6*113) 335+1,2:35
3 lis 17:25
Jolanta: Cyfry jak w zadaniu na górze ale tak napisane ,że wychodzi koszmarek To ma być chyba żart
3 lis 18:56
wredulus_pospolitus: po prostu zaznaczony pierwszy post i kopiuj − wklej ... i masz to co widać.
3 lis 19:08
wredulus_pospolitus: znajdz liczbe przecina do tej i podaj w postaci ułamka nieskracalnego −(23)(2−6*113) 335+1,2:35 jedynie autora postu skasowano
3 lis 19:09