matematykaszkolna.pl
zagadka justynapos: 6:2(2+1)=?
30 gru 18:48
Kaja: 6:2*3=3:3=1
30 gru 18:49
5-latek: Jak jeszcze bylem mlody to mowilismy tak A co to za zagadka −dwie kule i armatka? emotka
30 gru 18:50
AS: a może 9 (= 3*3)
30 gru 18:51
justynapos: dzięki za rozwianie wątpliwości
30 gru 18:51
justynapos: to jak?
30 gru 18:52
Kaja: raczej 9emotka tam przecież ma byc mnożenie
30 gru 18:52
Kaja: 6:2*3=3*3=9
30 gru 18:53
john2: Trzeba by zapytać facebookowych ekspertów. http://demotywatory.pl/4228025/Kazdy-ma-prawo-do-wlasnej-opinii
30 gru 18:54
justynapos: ale jak to, bo mnie nurtuje
30 gru 18:58
Kaja: a jaka jest kolejność działań?emotka
30 gru 18:58
justynapos: ale to czemu dwa wyniki mi podałaś?
30 gru 19:00
Kaja: ten pierwszy jest zły, bo tam zamiast dzielenia powinno być mnożenie
30 gru 19:03
AS: Problem tkwi w niejednoznacznym zapisie wyrażenia (6:2)*(2 + 1) = 3*3 = 9 ale 6 : [2*(2 + 1)] = 6: 6 = 1 Nawiasy wskazują w jakiej kolejności mają być wykonywane działania 24 : 6 + 2*3 = 4 + 6 = 10 [24 : (6 + 2)] * 3 = [24:8] *3 = 3 *3 = 9 24 : (6 + 2*3) = 24 : 12 = 2
30 gru 19:11
Kaja: tylko mnożenie i dzielenie wykonuje sie w kolejności ich występowania (jak nie ma nawiasów)
30 gru 19:13
Kaja: więc najpierw to co w nawiasie czyli 2+1, a potem po kolei : dzielenie i dopiero potem mnożenie
30 gru 19:15