matematykaszkolna.pl
. asdf: Matematyka stosowana emotka Witam, jestem w trakcie tworzenia gry. Probuje jakos zrobic pasek "zycia", robie to tak: x = 0 (wspolrzedne lewego konca) hp = 2 max hp =2 width = 5 x+hp = wspolrzedne drugiego konca czyli na starcie mam pasek naladowany, a u mnie jest po prostu 2−0 = 2/ 5 (width i szerokosc paska), jak to "znormalizowac", tak aby bylo to ok? chodzi o to, ze gdy napotkam na przeszkode, to bedzie malec zycie, np o 0.1. Gdy "rozwale" przeszkode, zwiekszy sie o 0.1...pasek powinien w tym momencie sie ladowac, ale nie zawsze o ta sama odleglosc, tylko proporcjonalnie do jego maxHp, jak uzyskac taki efekt?
21 gru 02:47
asdf: Zrobiłem, jakby kogos zaintersowalo to: drugi koniec ma wsp: hp/maxHp * width; a przy dodawaniu okreslonej liczby zycia: wspolczynnik − ile dodac za kazdym razem: hp += wspolczynnik * width;
21 gru 03:36
ogipierogi: w czym to piszesz z ciekawości?
21 gru 12:36
asdf: visual 2012, jezyk C++
21 gru 14:38
asdf: biblioteka openGL/glut
21 gru 14:40