matematykaszkolna.pl
różnica zbiorów Kara: Różnic zbiorów B i A, takich że: A=<−2; 4> i B= (3; 5 ) jest zbiór: a) (4; 5> b) <4; 5) c) (4; 5) Wydaje mi się, że odpowiedź c) jest prawidłowa, ale chciałabym się upewnić
20 gru 19:51
Hajtowy: rysunekA więc co widzisz? emotka
20 gru 20:37
ABC: jakieś dziwadło
20 gru 21:18
Hajtowy: Zbiór A i zbiór B ... emotka Boże co oni teraz w tych szkołach ucząemotka ... załamka...
20 gru 21:20
20 gru 21:30
loitzl9006: odp. c) jest oczywiście prawidłowa
20 gru 21:35
Gustlik: rysunekB\A=(4, 5) odp. C. Kochani − olejcie ten szkolny sposób zaznaczania przedziałów. Szczerze mówiąc przypomina mi on nieco serial "Sami swoi". Wyobraźcie sobie, że Kargul posadził drzewo na płocie dzielącym go od Pawlaka i pół drzewka rośnie u Pawlaka, a pół u Kargula. Nietrudno wyobrazić sobie, co by się wtedy działo − chyba by sie pozabijali o to, czyj to krzak. I tak samo wygląda ta szkolna Kargulowa metoda − nie wiadomo, na czyim "podwórku", czyli w którym przedziale znajduje się kropka, bo jest ona zaznaczona na granicy przedziału. Jeżeli przedział jest domknięty, to kropka powinna być wewnątrz niego, bo jest "nasza", a jeżeli otwarty − to na zewnątrz, bo jest "sąsiada". Unikniemy wtedy błędów, zwłaszcza przy wyznaczaniu różnic. Większość uczniów z automatu bierze zamalowaną kropkę za domknięcie przedziału, a niezamalowaną − za koniec otwarty i w tym przypadku istnieje ryzyko popełnienia takiego błędu" B\A=<4, 5), a tak widać, że jest (4, 5), bo i 4 i 5 są poza przedziałem, mimo że 4 jest zamalowana. A jak się właściwie zaznaczy te kropki, wtedy wiadomo, do których przedziałów one należą, czyli wiadomo, które krzaczki na którym podwórku rosną, czy są "nasze" czy "sąsiada". Na płocie drzewek się nie sadzi, bo awantura z sąsiadem pewna i tak samo jest z tymi kropkami.
21 gru 22:48
Eta: rysunek drzwi zamknięte pies siedzi w domu drzwi otwarte pies uciekł
21 gru 23:03
Gustlik: Eta, dobre z tym psem !
21 gru 23:12
pigor: ..., no to dla mnie : odejmowanie zbioru domkniętego to ... emotka udane wyrwanie zęba (powstaje dziura) zaś odejmowanie zbioru otwartego to .. emotka szczypce ześlizguję się (ząb zostaje) . ... emotka
21 gru 23:13
Gustlik: pigor, metoda dentystyczna też niezła emotka
21 gru 23:15
Eta: rysunek Hehe emotka Podobnie tłumaczę obrazowo nierówności z modułem: Byłeś mały(< mniejszy ) siedziałeś w domku i robiłeś kroczki od środka .. od drzwi do drzwi |x−2|<3 3 kroczki od środka x−2=0 ⇒ x= 2 Jesteś duży ( > większy) poszedłeś na lewo lub na prawo do nieskończoności emotka |x−2|>3
21 gru 23:29
5-latek : czyli jak jestes maly to nie mozesz napic sie piwa bo siedzisz w domu (no chyba ze koledzy przyniosa ) Jak jestes duzy to juz mozesz napic sie piwa bo mozesz sobie wyjsc za drzwi emotka Ale trzeba pamietac ze i tak wraca sie do domu czyli do srodka(czyli do mamy i taty) nawet jak jest sie duzym a zwlaszcza jak sie nie za co wypic piwa emotka
21 gru 23:47
Gustlik: Ja za to mam metodę obrazową (kolejową) na ciągi arytmetyczne i geometryczne. Wyznaczam wyraz a9 mając a6 Np. a9=a6+3r , a9=a6*q3− chcemy jechać ze stacji nr 6 na stację nr 9 − podjeżdżamy do przodu o 3 przystanki, czyli dodajemy 3r lub mnożymy przez q3, Wyznaczam wyraz a3 mając a7
 a7 
a3=a7−4r, a3=

− chcemy jechać ze stacji nr 7 na stację nr 3 − cofamy się o 4
 q4 
przystanki, czyli odejmujemy 4r lub dzielimy przez q4
22 gru 02:16
Gustlik: Można skojarzyc hasło "ciągi−pociągi" i wszystko jasne, żadnych układów równań tylko na jednej niewiadomej.
22 gru 02:17
Gustlik: A te nierówności z modułem to dobre; Eta, masz niezłe pomysły.
22 gru 02:18