matematykaszkolna.pl
zadania z dzisiejszej próbnej matury kamczatka: Mógłby ktoś rozwiązać zadania 9−11 byłbym bardzo wdzięczny tutaj te zadania: https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/988759_549115888516111_1142247286_n.jpg
27 lis 20:15
Bogdan: rysunek y = ax2 + bx + c a xw < 0 wtedy, gdy a i b są tego samego znaku b xw = 0 wtedy, gdy b = 0 c xw > 0 wtedy, gdy a i b są różnych znaków
27 lis 20:26
bezendu:
 (x+3)(x2−4) 
11.

 x2+2x 
x2+2x≠0 x(x+2)≠0 D=R\{−2.0} x=−3 lub x=−2∉D lub x=2 dwa rozwiązania emotka
27 lis 20:26
Hajtowy: 11 D = x2+2x ⇒ x(x−2) ⇒ x≠0 i x≠2 Licznik : (x+3)(x2−4) ⇒ x=−3 v x=−2 v x=2 x=−2 odrzucamy bo jest wyrzucone z dziedziny Zostaje: x=−3 v x=2 Odp. D
27 lis 20:27
Hajtowy: 10 jest o tyle łatwe, że wiedząc, że pierwiastek jest podwójny to albo wystąpi 2 razy (x+1)(x+1) albo właśnie taki zapis : (x+1)2 emotka Szukać tego albo metodą eliminacji Tamte na 100% nie pasują emotka
27 lis 20:28
kamczatka: Te 9 zadania to takie podchwytliwe było. Wiedziałem że b to miejsce przecięcia się z osią OY ale te odpowiedzi śmieszne były. Wyglądało to jakby b=0
27 lis 20:29
bezendu: 10. A=−2x(x−1)2(x2+1) x=1 podwójny B=(x+1)2(x−4) x=−1 podwójny lub x=4 C −(x+1)2(x2+3) x=−1 podwójny D=(x−1)(x+1)(x+2)(x−3) tutaj masz 4 pierwiastki z czego żaden nie jest podwójny
27 lis 20:30
kamczatka: ok dzięki wielkie
27 lis 20:30
Red John: 9. robilem na intuicje troche. Ze wzoru p=−b/2a. Wiemy ze p>0, bo wierzchołek jest po dodatniej stronie iksów, i wiemy że a<0 bo ramiona funkcji są w dół, czyli b musi byc >0, zeby p bylo >0. 10. A− pierwiastek dwukrotny to 1, a chcemy −1 B− dobrze C− nie jest to wielomian stopnia 4 D− nie ma pierwiastka podwójnego 11. obliczamy dziedzine, wypada 0 i −2, obliczajac rownanie otrzymujemy x=3 lub x=2 lub x=−2, wyrzcamy −2 i zostaja nam 2 różne rozwiązania.
27 lis 20:31
Red John: Widze, że się sporo spóźniłem.
27 lis 20:31
bezendu: Kamczatka a ja myślę, że współczynnik c to miejsce przecięcia osi OY emotka
27 lis 20:32
Red John: Oczywiśćie w 10 mi sie B z C pomylilo.
27 lis 20:32
kamczatka: To jednak nie ogarniam tego zadania 9, gdzie mogę znaleźć tłumaczenie tego na forum ?
27 lis 20:35
bezendu: post 20:26 emotka
27 lis 20:36
kamczatka: wiem ale jakoś nie do końca to rozumiem z postu 20:26
27 lis 20:38
bezendu: To weź rysuj sobie w zeszycie wykresy funkcji kwadratowej i zmieniaj znaki wtedy zobaczysz jak zmienia się wykres emotka
27 lis 20:41