matematykaszkolna.pl
Rozłóż trójmian kwadratowy na czynniki ;): Rozłóż trójmian kwadratowy na czynniki a) 2x2−9 b)16x2−81/4 c)9x2−25
17 lis 12:02
5-latek: wszystkie te trojmiany kwadratowe rozkladasz wsdlug wzoru skroconego mnozenia a2−b2=(a+b)(a−b)
17 lis 12:07
;): a możesz mi to zrobić?
17 lis 12:09
5-latek: Nie ale moge pomoc emotka np c) mamy tak wedlug tego wzoru nasze a2=9x2 i b2=25 My potrzebujemy do tego wzoru ile wynosi a i ile wynosi b To napisz ile =a i ile =b
17 lis 12:16
;): a= nie wiem b=5
17 lis 12:18
wredulus_pospolitus: 9x2 = 9*x2 = ... 9 = (jaka liczba)2
17 lis 12:19
;): 4,5
17 lis 12:20
52: 3*3=9 taka mała podpowiedź x2=x*x 25=y2 to y= ?
17 lis 12:21
;): 9x2−25= (3x)2−52=(3x−5) (3x+5) Tak?
17 lis 12:23
52: Dokładnie emotka
17 lis 12:24
;): A jest jakaś różnica jak jest wyrażenie najpierw z x później bez (3x−5) bo na lekcji w każdym przykładzie odwracaliśmy liczby żeby najpierw wyrażenie było bez x później z x (5−3x)
17 lis 12:26
5-latek: Ile wynosi a . nasze a 2= wlasciwy zapis powinien byc taki 9*x2 ale dla skrocenia pisze sie 9x2 wiec mamy tutaj iloczyn dwoch czynnikow jeden to 9 a drugi to x2 Musimy tutaj wykorzystac wzor (dla odroznienia od ai b ) napisze (c*d)2=c2*d2 czyli bedziemy mieli tak (c*d)2=9* x2 czyli jak liczba podniesiona do kwadratu da 9? i jaka liczba podniesina do kwadratu da x2?
17 lis 12:27
;): 32 1x2
17 lis 12:33
;): Przykład a 2x2−9=(2x)2−32=(2x−3) (2x+3) Dobrze?
17 lis 12:36
5-latek: Zle bo (2x)2=4x2 Ale ile wynosi (2)2?
17 lis 12:42
;): 2
17 lis 12:42
5-latek: Dokladnie bo bo zobacz (2x)2=22*x2=2x2 Wiec rozpisz teraz ten troj mian A potem napisz rozklad takiego trojnianu 5x2−49 6x2−36
17 lis 12:47
;): Dzięki za tłumaczenie ale to nie dla mnie zawsze byłam słaba z matmy dla mnie tłumaczenie jej to jak nauka chińskiego języka
17 lis 13:08
krystek: Δ2−Ω2=(Δ+Ω)(Δ−Ω) i teraz x2−4=x2−22= podstaw wg wzoru 2−x2=(2)2−x2= rozpisz
17 lis 13:13
5-latek: to bedzie tak 2x2−9=(2x−3)(2+3) A na to to juz nic nie poradze emotka
17 lis 13:15