matematykaszkolna.pl
kinematyka Madzik: Oblicz, z jaką prędkością i pod jakim kątem do poziomu wody zanurzy się skoczek, jeżeli skacze z wysokości H=5m, po rozbiegu z prędkością V0=7m/s skierowaną poziomo.
22 paź 20:06
Madzik:
22 paź 21:11
Piotr 10: Prędkość wypadkowa będzie składową dwóch prędkości; prędkości poziomej i pionowej. V0= const − prędkość pozioma Vy=g*t − prędkość pionowa
 g*t2 
H=

 2 
Vwyp=V20+V2y
 V0 
cosα=

 Vwyp 
Do dzieła emotka
22 paź 21:14
Madzik: wychodzi 550 , a Vwyp≈12,2 ?
22 paź 21:36
Madzik:
22 paź 21:56
Madzik: ?
22 paź 22:20
22 paź 22:21
Piotr 10: Madzik emotka emotka
22 paź 22:27
Krzysiek: Piotr a czemu Vy=gt a nie −gt?
22 paź 22:28
daras: nie ma to jak wujek Googiel po co my tu jeszcze siedzimy? pora spać! dobrej nocy
22 paź 22:29
Madzik: Piotr 10: ty zawsze pomożesz emotka
22 paź 22:29
Piotr 10: Staram się emotka
22 paź 22:33
Piotr 10: Krzysiek a po co ten minus chcesz dodać ?
22 paź 22:35
Krzysiek: po prostu przyjąłeś,że oś 'y' idzie w dół?czy z jakichś innych powodów nie ma tego minusa?
22 paź 22:36
Piotr 10: Mnie po prostu uczono, że jeżeli mamy rzut poziomy z wysokości H to prędkość pozioma V0=const, a prędkość pionowa V=g*t
22 paź 22:38
daras: rysunekW kierunku poziomym−cały czas ruch jednostajny z prędkością V0 w kierunku pionowym−swobodne spadanie, Vy= gt czas spadania wyliczasz z drogi=wysokości: H=gt22 tgα =vyv0=2gHv0 odp. α=arctg 2gHv0
23 paź 10:45
daras: Oczywiście kąt na rysunku powinien być oznaczony przez α a nie przez t, ale ja sie dopiero uczę rysować, wybaczcie. emotka
23 paź 10:46