matematykaszkolna.pl
. asdf: Trivial miałbyś dzisiaj chwilę na asemblera?
22 paź 15:47
Trivial: Jakim cudem napisałeś to idealnie przed moim pojawieniem się na forum.
22 paź 15:48
Arczi: LOL XD asdf co Ci się stało z assemblerem !? Ja dopiero jak poogarniam ten syf z laborkami idę na wydział elektryczny wypożyczyć do tego książkę. Ale na razie nie mam czasu, drugi semestr będzie luźniejszy... Niby nie ma nic trudnego, ale i tak trochę tego jest.Od 2 semestru jak chcesz pisać programy w asm to możemy współpracować(programowanie ekstremalne). Ja może poogarniam jak pisać bootloadery, i takie podstawy pisania systemów operacyjnych, ewentualnie systemy operacyjne na komórki, jak się trochę rozluźni atmosfera.Powiedz mi tylko jak tutaj jest z odrabianiem laboratoriów Np mam w plecy 2h które były w tym samym dniu? co muszę zrobić żeby zdać i odrobić to? Nie ogar do 3 w nocy robiłem zadania z fizyki i nie popatrzyłem(z racji bycia ledwo żywym) na budzik w którym nastawiłem budzenie na soboty niedziele zamiast na pon−piątek.Jakoś fizyka mnie nie jara, ale nie chcę mieć jej w plecy.
22 paź 18:09
Trivial: Arczi, zapytaj się prowadzącego.
22 paź 18:33
asdf: @Trivial Będziesz kolo 23 jeszcze? P.S Nie wiem jakim cudem @Arczi jak chcesz odrobic laborki z fizyki to musisz kampić kiedy bedzie wolne stanowisko z numerem, ktore masz odrabiać, pytasz sie prowadzacego jakiegos i po prostu odrabiasz Poźniej idziesz po podpis obliczen do prowadzacego, ktory Ci pozwolil i tyle
22 paź 22:00
Trivial: nie wiem.
22 paź 22:05
asdf: Ok emotka
22 paź 22:27
Trivial: asdf, a co chcesz wiedzieć?
22 paź 22:39
asdf: przerwaniaemotka
22 paź 22:44
Trivial: jakie?
22 paź 22:53
asdf: za 5 minut odpale join.me ok?
22 paź 22:54
22 paź 23:03
asdf: @Trivial mam rozwiązanie dla skryptu, uzywajac flagi C (bez sub/cmp) napisz w asemblerze: if(wejscie < 0x05){ wyjscie = 0; } else { wyjscie = 1; } trzeba uzyc kodowania u2: a + (−b) = a−b jezeli a < b ⇒ C = 0 jezeli a ≥ b ⇒ C = 1 np. 0x0516 = 0000 01012 = −510 = !(0000 0101)2 = 1111 1010u1 = 1111 1011u2 = 0xFB no i mam: mov AL, wejscie mov bl, 0 ; wyjscie mov al, 0xFB JNC et mov bl, 1 et: return bl ; pseudokod
24 paź 17:33
Trivial: to w ogóle działa?
24 paź 18:07
24 paź 18:08
asdf: jakby przerobic ten pseudokod to tak
24 paź 18:13
Trivial: asdf, no nie wiem. Nie wygląda na działający kod.
24 paź 18:18
asdf: w 3 linijce powinno być: add al, 0xFB emotka
24 paź 18:41
Trivial: Eh. Skoro można add, to od razu: add al, −5 I po sprawie...
24 paź 20:04
asdf: emotka
24 paź 22:40