matematykaszkolna.pl
Potęga o wykładniku całkowitym - problem! Brii: Z góry przepraszam, że to zadanie jest tak banalne, jednak profesor z matematyki nam go nie wytłumaczyła. Dla pomocy chciałbym dodać, iż w przykładzie pierwszym wychodzi −√372, a w drugim −40√5 1. (−2√3)−3 = 2. (3√2)−4 = Chciałbym jeszcze powiedzieć, że to moja pierwsza wizyta na tym forum, więc przepraszam jeśli jakiś przykład jest niejasny emotka Pozdrawiam.
21 paź 20:02
ICSP:
 1 
a−b =

− tak się pozbywasz minusa z wykładnika
 ab 
 1 1 −1 3 
(−23)−3 =

=

=

=

 (−23)3 − 23 * (3)3 243 72 
Drugie w identyczny sposób. (do zapisu ułamków używaj dużej literki U. są wyraźniejsze emotka )
21 paź 20:07
Brii: Okej, dzięki za radę emotka Przepraszam, że jeszcze zapytam, ale zawsze lubię być w 100 % pewny rozwiązywanych zadań, a mianowicie, jak ten minusik znalazł się u góry przy 1, a następnie −1 magicznie zamieniło się na −3? 24 3 to rozumiem, że rozbiło się na 24 *3, a to mi dało 72, ale naprawdę nie mam pojęcia skąd tamten minus się tam wziąłemotka Więc jeśli masz czas, czy mógłbyś/mogłabyś mi to nieco jaśniej wyjaśnić?
21 paź 20:15
CzasNastal: miałeś go na dole przy −2, przepisany został na górę po prostu, dla kosmetyki emotka
21 paź 20:17
ICSP: nie na −3 tylko −3. To znacząca różnica. https://matematykaszkolna.pl/strona/1133.html − to może pomóc emotka
21 paź 20:19
Brii: Na śmierć o tym zapomniałem! emotka Dziękuję Ci bardzo za pomoc emotka Ah, przepraszam machnąłem się przy pisaniu. Jeszcze raz bardzo dziękuję. Pozdrawiam!
21 paź 20:27