matematykaszkolna.pl
Skąd to się wzięło: kamczatka: Skąd to się wzięło:
2b1+59r 2b1+38r 

*60 −

*39
2 2 
i nie wiem skąd to się wzięło jak oni to wyciągneli przed nawias: b1(60−39)+r(30*59−19*39)
20 paź 15:24
PW: "W locie" przedstawili sobie każdy z ułamków jako sumę dwóch − jeden z b1, a drugi z r, po czym z tych pierwszych wyłączyli b1, a z tych drugich r (skracając przez 2 − stąd 30 i 19 zamiast 60 i 38).
20 paź 15:34
kamczatka: przy b1 nie skracali 60 i 39 a przy r skrócili przez 2 to można tak ?
20 paź 15:36
kamczatka: mógłby ktoś to rozpisać ?
20 paź 17:17
PW: kamczatka, Ty pytasz o działania na ułamkach?
20 paź 17:20
kamczatka: nie rozumiem nadal jak oni to wyciągneli przed nawias.
20 paź 17:24
PW: Zrób "nie w locie" to co pisałem o15:34
20 paź 17:33
kamczatka: nie rozumiem jakim locie ?
2b1 59r 

*60+

*60 o to chodzi ?
2 2 
20 paź 17:36
kamczatka: o to chodzi ?
20 paź 21:20
PW: Tak.
20 paź 21:29
kamczatka: ale i tak nie wiem jak oni to wyciągneli
20 paź 21:29
kamczatka: rozpisał by to ktoś ?
20 paź 21:45
PW: Chyba jesteś dzisiaj przemęczony, podejdź do tego jutro.
20 paź 21:51
kamczatka: nadal nie mogę zrozumieć jak oni to wyciągneli.
21 paź 18:32
kamczatka: dobra już wiem
21 paź 18:42