Witam ! Niestety ale potrzebuję pomocy z napisaniem gry.
Zacznę od wypisania danych i szukanych :
Dane :
Szukane:
R − wyliczam ze wzoru na podstawie x, y myszki Kąt oznaczony na NIEBIESKO
O − środek okręgu w postaci x, y
M − Współrzędne myszki, również x, y
Gracz klika myszka w punkcje M bądź gdziekolwiek ( nigdy w środku okręgu! ) Zależy mi aby nawet
jak gracz kliknie niedaleko od czerwonej kreski po lewo to żeby kąt był podany w skali 0 − 360
stopni. Kąt jest obliczany od CZERWONEJ kreski i idzie odwrotnie do ruchu wskazówek zegara (
czerwona strzałka ), czyli w punkcje M jest to mniej więcej jakieś 110 − 120 stopni. Dziękuję
za pomoc i wszelkie wskazówki !
| PozycjaMyszkiX − Ox | ||
φ = | oczywiście φ potraktowałem funkcją arcus sinus ale nie działa | |
| r |
Przepraszam za głupie pytanie, ale dopiero się uczę
:<