matematykaszkolna.pl
obliczyć kąt przy użyciu iloczynu skalarnego ughh: rysunekDane są wierzchołki trójkąta: A(−1,−2,4), B(3,6,7), C(−3,9,7). Oblicz kąt przy wierzchołku b.
16 wrz 22:18
Basia: 1. policz współrzędne BA i BC 2. policz długość tych wektorów 3. policz il.skalarny: BA◯BC = u1*w1 + u2*w2 4. policz wyznacznik d(BA; BC) = u1*w2 − u2*w1
 |d(BA; BC)| 
sinα =

 |BA|*|BC| 
 BA◯BC 
cosα =

 |BA|*|BC| 
to pozwoli znaleźć kąt β
16 wrz 22:26
ughh: współrzędne mam podane...chodziło o długości wektorów?
16 wrz 22:36
5-latek: |BA|=(−1−3)2+(−2−6)2+(4−7)2
16 wrz 22:43
Basia: masz podane współrzędne punktów a masz policzyć współrzędne wektorów ale nie zauważyłam, że to trzeci wymiar a jest chyba, bo punkty mają po trzy współrzędne nie pamiętam dokładnie jak tam wtedy jest z tym sinusem i cosinusem emotka
16 wrz 22:56
Janek191: Mamy → BA = [ − 1− 3, − 2 −6, 4 − 7 ] = [ − 4, − 8, − 3 ] → BC = [ − 3 −3 , 9 − 6 , 7 − 7 ] = [ − 6, 3 , 0 ] Iloczyn skalarny → → BA o BC = − 4*(−6) + (−8)*3 + (−3)*0 = 24 − 24 = 0 Iloczyn skalarny jest równy 0, więc te wektory są prostopadłe czyli kąt prze wierzchołku B jest prosty.
17 wrz 08:12
Gustlik: Metodą Basi, tylko trzeba to zrobić w 3D. A więc: iloczyn skalarny: BA*BC=uxwx+uywy+uzwz a zamiast wyznacznika wektorów iloczyn wektorowy w przestrzeni: u x w= | i j k | | ux uy uz | | wx wy wz | gdzie i,. j, k − wersory jednostkowe osi odpowiednio OX, OY, OZ, współczynniki przy i, j, k to będą kolejno wspólrzędne x, y, z otrzymanego wektora i potem "długość" tego wektora |u x w| a potem sin i cos, jak podała Basia.
17 wrz 10:32