matematykaszkolna.pl
trojkat rownoboczny opisany/wpisany w okrag. Pati: Na trójkacie równobocznym o boku 6cm opisano okrąg. w ten sam trójkat wpisano okrag. oblicz pole powstałego pierścienia kołowego. kompletnie nie rozumiem a do tego to cos: pierscien?
5 wrz 20:40
bezendu: Poczekaj zaraz napisze rozwiązanie emotka
5 wrz 20:41
Patryk: rysunek
5 wrz 20:42
bezendu: Jak już Patryk narysował to to już nie ma co liczyć wystarczy, że policzysz pole koła tego w trójkącie i pole koła w który wpisano ten trójkąt i potem odejmujesz Pole koła dużego − pole koła małego
5 wrz 20:48
Pati: problem w tym ze znam wzory ale nie wiem jak sie za to zabrqc jak to r wyliczyc . przepraszam ale jestem zielona w tym
5 wrz 20:50
bezendu: Ja też jestem zielony
 63 
promień okręgu wpisanego w ten trójkąt r=

=3
 6 
 63 
promień koła opisanego R=

=23
 3 
π(23)2−π(3)2= 12π−3π=9π
5 wrz 20:54
Antek: TRojkat rownoboczny ma wszyskie boki i katy rowne , Katy sa rowne 60 stopni TY masz wlasnie obliczyc pole tego obszaru zakreskowanego na rozowo. TO jest wlasnie ten pierscien kolowy. Zeby go obliczyc musisz policzyc pole kola opisanego na tym trojkacie oraz pole kola wpisanego w ten trojkat . POtem orejmujesz od siebie te pola i masz pole tego powstalego pierscienia Wzor na pole kola opisanego tp Pkop=Pi R2 a na pole kola wpisanego Pwp=Pir2
 a 6 
Wzor na pronien okrego opisanego ma trojkacie R=

=

sin60 znasz wiec
 2sinx 2*sin60 
wylicz z tego R w cm
 2P 
Wzor na promien okregu wpisanego w trojkat to r=

ale wiemy ze wszystjie boki sa
 a+b+c 
 2P 
rowne w tym trojkacie wiec r=

gdzie a=6cm
 3*a 
 a23 
Pole trojkata rownobocznego P=

w cm2 podstaw dane i oblicz to pole
 4 
Masz juz wszystko i wylicz r ze wzoru wyzej . Pole pierscienia kolowego Ppk= Pi R2−Pir2 cm2 policz to i gitara , Rachunki robisz sama emotka
5 wrz 21:10
Pati: a czemu wzor na male r jest przez 6 moze jednak nie znam wzorow haha xd
5 wrz 21:10
Antek: Cyba tez zmienie kolor na bardziej zielonyemotka
5 wrz 21:12